|
Har du Sony DVB-C og KabelTV problemer? |
Besvar | Side <1 454647 |
Forfatter | |||
bowinkel
Bruger Oprettet: 26-November-2005 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 14-April-2010 kl. 10:52 | ||
Jeg vil sige, at det her har jeg set hvis der er forstyrrelser omkring et antennestik/antennekabel - feks hvis der står en pc tæt på. Typisk ser man det med de billige antennekabler som er "præfabrikeret" og muligvis ikke er afskærmet ordentligt. HVis du har en tændt server eller lign stående tæt ved, så prøv evt at sætte den i standby og se om det hjælper på signalet. Alternativt, skift kabel, forkort kabel eller lign. Hvis du har en hdd-optager sat ind som mellemled, så prøv at bypasse den. Blot forslag. Alt i diagnostikkens tegn... |
|||
farbruun
Junior bruger Oprettet: 25-September-2009 Status: Offline Point: 31 |
Sendt: 15-April-2010 kl. 07:16 | ||
Jeg har version 1.600 på tv'et - og mig bekendt skulle der skulle være en nyere, men næppe en der løser dette?
Vil du uddybe, hvordan det du har set ser ud? Altså, mit problem er jo en smule subtilt. Sidder jeg 2-3 meter væk er ok, men ikke prangende. Ved mørkere skærme ser jeg ret grumsede farver. Kommer jeg tæt på skærmen (0-1 meter), så oplever jeg ikke masse uro i billedet. Små pixler som kommer og går. Det er lidt svært at forklare, men hvordan matcher det du har set ? PS: Er ret sikker på min nuværende kabling (som var lavet i lejligheden da jeg flyttede ind) ikke er optimalt - over 10 meter, trukket langs paneler og dørkarme - og endda samlet et sted. Så der er nok lidt at optimere der - gider bare ikke købe mig fattig i kabler, hvis sandsynligheden for løsning på mit problem er lille. Redigeret af farbruun - 15-April-2010 kl. 07:19 |
|||
bowinkel
Bruger Oprettet: 26-November-2005 Status: Offline Point: 76 |
Sendt: 15-April-2010 kl. 09:38 | ||
Nej, det er ikke det samme. Jeg mistede signalet, eller det hakkede helt vildt (typisk digitalt udfald med firkanter, modsat "sne" som det var fra gamle dage). Jeg antager at du har sat fjernsynet på "digital" og ikke "analog" på fjernbetjeningen, når du kan se DR HD - for mig lyder det nemlig umiddelbart som om du ser analogt signal...! Men dårligt afskærmede og/eller lange antennekabler samt en kørende pc tæt på kablet kan forklare dit signal på dit tv er "mellem" og ikke "Høj". Men hvis der ingen pixelering er, så tror jeg ikke det betyder noget i dit tilfælde. |
|||
farbruun
Junior bruger Oprettet: 25-September-2009 Status: Offline Point: 31 |
Sendt: 15-April-2010 kl. 21:02 | ||
Først og fremmest, så lavede jeg en slåfejl.
Jeg skrev: "Kommer jeg tæt på skærmen (0-1 meter), så oplever jeg ikke masse uro i billedet." - der skulle stå "...så oplever jeg EN masse uro..." Mit TV fortæller mig, at signalet "højt" - måske er YouSee bare ikke bedre Tænker jeg måske kan få et lidt bedre billede med en digital boks og "presse" signalet op i 1080i via boksen - det var jo det jeg gjorde med mit TDC TV Farbruun
|
|||
Besvar | Side <1 454647 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |