recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du styr på dine private billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har du styr på dine private billeder?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vi har har vores på nas. Og plex serveren holder styr på billed mapperne. Og har plex på mobil, pc, tablet og chromecast

Hvad gør du i forbindelse med indbrud/brand?
M.v.h.

Tak for det indspark, klart noget jeg nok også må tænke over!

Jep! Det sker altid "for naboen". Jeg fik det tæt på, for et par år siden, hvor en god ven (også bruger herinde) forlod sit hjem i et par timer, hvorefter han modtager et opkald fra en nabo, at der er ild i hans hus...

M.v.h.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4. Hvor deler du billeder med familie?

4. Via sms.
heh heh...

Så når du lige har taget 30 billeder til Moster Oda fødselsdag, så sender du 30 beskeder til alle familiemedlemmer, der skal se med?

Du er et hvert teleselskabs mareridt - teenager go' home LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 12:41
jeg bruger google drev/photo
inddelt i mapper med årstal.

kan så dele via google.

Uploader billeder/video fra mobil og kamera med jævne mellemrum, og sletter derefter på mobil og kamera 

Redigeret af mbm1 - 01-Marts-2016 kl. 12:44
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4. Hvor deler du billeder med familie?

4. Via sms.
heh heh...

Så når du lige har taget 30 billeder til Moster Oda fødselsdag, så sender du 30 beskeder til alle familiemedlemmer, der skal se med?

Du er et hvert teleselskabs mareridt - teenager go' home LOL

LOL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 13:26
Jeg tager ikke billeder til fester. Der er som regel hyret en prof fotograf
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 13:31
1: Dropbox, min dropbox-mappe peger på min NAS. Min pc står for synkroniseringen.

2: Ja, det foregår automatisk når min pc er tændt

3: Mobilbilleder bliver syncet direkte ned i en mappe på dropbox "Camera uploads"

4: Sender et link til dropbox galleriet. De kan enten bare se billederne, eller også hente hele mappen ned som en zip fil. Hvis de har dropbox, kan jeg dele mappen med dem, og ophæve delingen umidelbart efter, så har de en kopi

5: Jeg uploader ikke deciderede gallerier på FB. Kun (i)relevante selfies og prale billeder :)

6: Telefonerne uploader automatisk til en dropbox folder, som jeg tømmer løbende. Telefonerne bliver bare slettet efter behov, da jeg ved der er taget en kopi til Dropbox.

Spejlreflekskameraet bliver tømt til Dropboxmappen på min NAS, som så synkroniserer med skyen.

7: Mobil: Via dropbox app, eller vi telefonens galleri, hvis de ligger på mobilen.
Mediecenter: Via NAS
PC hjemme: Via NAS (netværksdrev)
PC ude: Via dropbox hjemmesiden

I mine øjne er den helt store fordel ved dropbox, at den følger en normal filstruktur, bare læg filerne i mappen, og så bliver de syncet.

Det er desuden meget nemt at dele billeder med andre.

Jeg mener at jeg giver 99 USD årligt for pladsen.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 13:45
Jeg har ikke lige så mange billeder som trådstarter, til gengæld har jeg rigtigt meget musik, og håndteringen af dem er så godt som ens for mit vedkommende.

1. Jeg opbevarer både musik og billeder på min PC i mapper som synkroniserer med Google Drive og som jeg løbende tager manuel backup af, til en ekstern harddisk. Og jeg er begyndt at uploade dem til Google Photos.
2. Ja, Google Drive, ekstern harddisk og Google Photos.
3. Jeg organiserer dem manuelt i mapper.
4. Enten ved at sende dem direkte via mail eller dele-links til Google Drive, Dropbox eller Google Photos..
5. Det rører mig ikke, mine billeder er alligevel så amatøragtige at ingen vil bruge dem. Og de fleste billeder jeg har på Facebook er enten fjollede profilbilleder eller billeder andre har taget, som jeg er tagget i.
6. Tag billede, overfør til PC når jeg husker det. Fra mobilerne uploades automatisk til Google Photos.
7. Enten ved at vise dem på min telefon, via Chromecast eller lignende, eller ved at sende dem et dele-link til mit Google Drive, eller Google Photos.

Redigeret af HenrikStevn - 01-Marts-2016 kl. 14:58
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 16:43
@Henrik B. Så langt er vi ikke kommet pga. Der skal lige laves på huset. Men ellers bliver det til at vi skal have backup på usb hdd i brandsikret pengeskab
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu