|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
USB stick.. ! USB stick er noget af det mest usikre man kan tænke sig. Der skal næsten ingenting til og alt indhold er tabt... Alle såkalde experter fraråder at man bruger USB sticks til vigtige data men udelukkende bruger diske til dette. Nu flyder mine billeder ikke nogle steder og ligger efter min mening på et sikkert sted hvor kun jeg kan komme til dem.. pgs den komprimerings algoritme de bruger..) Da jeg jævnligt tager backup er jeg ligeledes ops på om tjenesten stadig eksistere eller ej men jeg ville hurtig opdage det hvis den ikke gjorde. Og jeg tror ikke på at både min hus brænder og mit backup firma lukker samme dag Desuden er jeg også sikret mod indbrud.. Jeg har dog også backup på en USB disk og den vil jeg heller ikke undvære. men hver sin smag..(Kan dog godt lide popcorn smag:-)
|
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
+ Hvordan fungere din automatiserede packup med USB sticks? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Popcorn... Nu er det jo ikke meningen at man KUN skal have sine filer liggende hos en online backup service.. Men kun sin backup!!!.. og Hvis internet tjenesten lukker så vil jeg hurtig opdage dette og derefter finde en ny tjeneste at bruge... pt har jeg kun mine private billeder liggende og dem betragter jeg ikke som mine allermest personlige data.. Men de er dog mine mest vigtige data. USB sikcks som uforgængelig. Jeg har personligt smadret min 100 diske.. (som krævede en formatering for at kunne bruges igen..) |
||
![]() |
||
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
|
Du misforstår mig Jeg siger ikke at min backup løsning er baseret på USB sticks - jeg siger bare det er et muligt medie at benytte som et eksempel - ligesom ethvert andet medie. Om man bruger et disk raid eller usb sticks, dvd-rom, tapes eller andet er jeg ligeglad med. Det kan altsammen sikres mod fysiske fejl. Automatisering kan foretages af software - uanset om storage mediet er disk baseret, flash baseret, eller et internet storage. Det er ikke mediet der er bestemmende for om det kan automatiseres eller ej. Men metoden eller mediet man vælger til lokal backup er slet ikke det spørgsmålet går på. Pointen i mit indlæg er ikke hvordan man rent praktisk vælger at udføre og sikre sin backup - men om man vælger selv at gøre det lokalt eller om man vælger at overlade dataene til en ekstern dotcom løsning. Min kritik går på filosofien om at man outsourcer ansvaret for ens data til en tilfældig ekstern dotcom løsning og så tror at ens data er mere sikre der end hos en selv.
|
||
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
||
![]() |
||
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
|
Ja men jeg forstår bare ikke hvad meningen så er med denne online backupservice hvis den kun er et supplement og man alligevel skal have alternative backupløsninger til det man ikke vil smide ud på tjenesten. Og ja - hvis tjenesten lukker vil du hurtigt opdage det og finde en ny - men det vil du vel også hvis din alternative backupløsning bryder sammen. ok - det er selvfølgelig fint nok at man kan smide nogle billeder eller lignende derud så man altid kan nå dem uanset hvor man er i verden - men ærligt talt - hvor meget har man brug for at få adgang til sine billeder af tante Olga næste gang man er på forretningsrejse i Asien ? Efter min overbevisning er tjenesten nærmest overflødig og giver mere arbejde med at vedligeholde, filtrere og arrangere ens backup end den giver reele fordele. |
||
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var nu ogpå rettet mod spawn. En aut. back med USB sticks kræver vel at den sidder i maskine hele tiden.. eller kan han noget jeg ikke kan? Det eneste jeg mener er at en online backup kan være min redning ved brand og indbrud.. Men den ene backup form udelukker vel ikke den anden? |
||
![]() |
||
BehnReady ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
Jeg er tilhænger af både lokal og online backup, Lokalt tager jeg backup på en 250GB USB harddisk, og online bruger jeg idrive.com. Jeg er også bekymret for om andre snager i mine private data, derfor er alt hvad jeg ligger på idrive.com krypteret med TrueCrypt. Det er efter min mening den bedste kombination, og klares stort set fuldautomatisk ved at TrueCrypt har en krypteret fil på min USB harddisk, som er mountet som et drev i Windows, som min backup software så synkroniserer filer til. Idrive softwaren tager så jævnligt backup af denne fil til idrive.com serverne.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tror nu de mennesker i Siest (Fyrværkeri ulykken 2006) gerne ville have haft en ekstern backup af deres data .. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Lyder i mine øre som en super løsning.. |
||
![]() |
||
mick-j ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
|
Der er et par hager ved TrueCrypt løsningen (har selv overvejet samme løsning, blot med Deckart Private Disk): 1. Backuppen skal sandsynligvis overskrives 100% hver eneste gang. Dvs. ingen mulighed for incremental backup. Skal man overføre mange GB hver gang kan det hurtigt blive surt. Mine billeder fylder pt. 150GB så det er ikke en god løsning for mig. 2. Da hele backuppen ligger i een krypteret fil er denne meget følsom overfor transmissionsfejl. En bit overført forkert og filen (og dermed ens backup) er ødelagt. Til gengæld giver den løsning både sikkerhed og mulighed for at gemme timestamps på filerne, noget der ofte ikke er mulighed for hos firmaer der blot tilbyder diskplads. Personligt har jeg ikke fundet et online backup system jeg er tilfreds med endnu, så jeg har valgt den manuelle løsning: 510GB plads hos www.servage.com til 39kr/md og leder nu efter en god måde at kryptere filerne enkeltvis og lave incremental backup af disse. Med venlig hilsen, Mick Johansen |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
![]() Hvis du bruger rsync, behøver du ikke at overføre hele filen blot fordi en lille del er ændret. Det er meget tænkeligt at keepit ikke understøtter rsync, men det er der så andre som gør - bl.a. rsync.net. Her er for eksempel deres guide til krypteret backup. EDIT: rsync kræver server support, men det gør duplicity ikke. Det burde kunne køre med Servage hvis du har FTP adgang, se features listen. Jeg skal gerne indrømme at rsync.net ikke er blandt de billigste, men du får noget for pengene. Og deres support er helt fantastisk. Jeg er en Unix n00b, og den første aften/nat kom jeg til at f*cke så meget op at jeg ikke kunne slette nogle filer igen. En email til support, og efter 35 minutter havde de ordnet problemet. Ok, we did a recursive 'chmod 0770' on the svn directory - try deleting it now. Redigeret af JesperLund - 07-Marts-2008 kl. 18:47 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Tillader aftalevilkårene for servage.com dette? Hvis ikke risikerer du at de terminerer din konto, og så er din backup ikke meget værd... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |