recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg brug for DVB-T2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar jeg brug for DVB-T2?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChrisB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2011
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg brug for DVB-T2?
    Sendt: 27-September-2011 kl. 08:42
Hej,

Da mit nuværende TV er fra før MPEG4, overvejer jeg at skifte det ud for at få HD kanalerne med.

Jeg modtager mit signal via. en antenneforening (så subject er nok ikke helt sigende :) ).

Jeg kan se at der allerede er modeller med DVB-T2/S2 tuner. Er der noget lign. på vej til DVB-C? Altså en DVB-C2 eller lign?

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af ChrisB ChrisB skrev:

Hej,

Da mit nuværende TV er fra før MPEG4, overvejer jeg at skifte det ud for at få HD kanalerne med.

Jeg modtager mit signal via. en antenneforening (så subject er nok ikke helt sigende :) ).

Først skal du finde ud af om det er en  antenneforening der modtage via en antenne - eller det faktisk er en parabol-forening (satellit signaler) eller en kabel-forening (fx signal fra Stofa/youSee) 
Der er iæsr mange  antenneforeninger, der faktisk har købt  kabel-tv.

De digitale signale er helt forskellige og ikke det der ligner for disse tre. 

Oprindeligt skrevet af ChrisB ChrisB skrev:

Jeg kan se at der allerede er modeller med DVB-T2/S2 tuner. Er der noget lign. på vej til DVB-C? Altså en DVB-C2 eller lign?

Til antennetv skal du bruge   DVB-T2/MPEG-4/CI+ . CI er til kodekortet, '+'et  er vigitgt.  

Til youSee /Stofa  skal du bruge DVB-C/MPEG-4  (der kommer DVB-C2, men ikke i år)

Til satellit skulle du have brugt  DVB-S2,  men det findes ikke direkte digitalt i foreninges kabler.

Nå men se også, hvad din forening anbefaler - eller tal med dem.

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 15:14
Så bliver det meget spændende, om samme Antenneforeninger anbefaler nogen tænke i retningen DVB-C2 og dette indbyggede i ens kommende Tv.  Wink  eller om samme mere er varme fortalere for en udbyders boks, med DVB-C2.
Og da man ikke er interesseret i optage separat, ja da må denne mulighed jo være indbygget i ens Tv, så spændende for Forbrugerstyrelsen og frem for alt Dansk Erhverv; nu har man jo prøvet det problematiske med DVB-T/C MPEG4  LOL 
Efter et stykke tids omtanke, samme Antenneforeninger har vel ikke nogen grunde til, anbefale andet end kommende  DVB-C2 indbyggede tunere? Embarrassed

Redigeret af moho - 06-Oktober-2011 kl. 15:44
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu