recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg brug for en ny Wifi router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har jeg brug for en ny Wifi router?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg brug for en ny Wifi router?
    Sendt: 11-November-2013 kl. 13:01
Hej Jeg har pt. en D-link dir 655 med nyere amerikansk firmware (Eu versionen er ikke blevet opdateret længe)Der er desuden tilkoblet en D-link gigabit switch.

Mine forbindelser:
Lan:
stue: Squeezebox touch (Streaming fra squeeze server)
        Mediecenter (Xbmc streaming via samba fra server samt Netflix)

Soveværelse: Samsung smarttv (Streaming fra plex server, dr.nu og
               Netflix)

Arbejdsværelse: Pc

Teknikskab: Server med Intel atomprocessor og Windows xp
              (samba, squeeze server og Plex server)   

Wifi:
Børneværelse 1: Ps3/wii (mest netflix på ps3)

Børneværelse 2: Samsung BD med smarttv (netflix, dr.nu app og
                  Plex streaming)

Køkkenet: Squeezebox boom (streaming fra squeeze server)

Der ud over har vi 3 ipads og 2 smartphones.

Jeg har haft enkelte udfald på wifi men har løbende trukket kabler, for at aflaste det trådløse net. De 2 børneværelser står for tur næste gang.
Men jeg tænker ligeledes på at købe en ny router, som f.eks en asus rt-ac66u. Jeg ved godt at jeg ikke har behov for ac-forbindelse, men man ved jo aldrig om for brug for det senere.
Men spørgsmålet er, om jeg presser min router for meget og om jeg vil mære forskel ved at skifte den ud. Jeg kunne evt. også skifte min switch ud så jeg har to sendere.

Redigeret af -claus- - 11-November-2013 kl. 14:35
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 13:40
Børneværelse 2 - står Plex 'serveren' der? Trådløst?

Eller er det klienten du mener? :)
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 14:36
Det er selvfølgelig en klient, tak for henvendelsen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2013 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Men spørgsmålet er, om jeg presser min router for meget og om jeg vil mære forskel ved at skifte den ud. Jeg kunne evt. også skifte min switch ud så jeg har to sendere.

Man kan teste sin router ved simpel ping eller traceroute, og det kan give en ide om, hvor belastet den er. Findes der ikke et utiliti der kan vise den reelle belastning i din nuværende router?

Umiddelbart vil jeg ikke mene du presser den, men omvendt kan ganske få enheder var nok til at få sådan en karl i knæ. Det handler mest af alt om, hvor meget den skal "fragte" igennem af informationer på een gang. Kort sagt, selvom det kun er en tommelfinger regel, så kan to gigabit enheder i sig selv være nok til at en gigabit router ikke længere kan følge med. Som regel har en gigabit router mindst det dobbelt at gøre godt i, i sig selv. Men der findes også routere, der kun lige kan drive det (og nogle gange mindre), som interfacet kan magte. Disse skal man holde sig fra, efter min mening.

Jeg ved godt det ikke er mange informationer at gå efter, da det i bund og grund handler om måden den bruges på. Men helt specifikt i dit tilfælde, så tror jeg ikke et uddfald på wifi signalet skyldes overbelastning af routeren. 

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 10:15
Ok jeg prøver først med kablerne til børneværelserne. Så bliver der ikke streamet så meget på wifi delen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu