|
Har jeg brug for en ny Wifi router? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2013 kl. 13:01 |
Hej Jeg har pt. en D-link dir 655 med nyere amerikansk firmware (Eu versionen er ikke blevet opdateret længe)Der er desuden tilkoblet en D-link gigabit switch.
Mine forbindelser: Lan: stue: Squeezebox touch (Streaming fra squeeze server) Mediecenter (Xbmc streaming via samba fra server samt Netflix) Soveværelse: Samsung smarttv (Streaming fra plex server, dr.nu og Netflix) Arbejdsværelse: Pc Teknikskab: Server med Intel atomprocessor og Windows xp (samba, squeeze server og Plex server) Wifi: Børneværelse 1: Ps3/wii (mest netflix på ps3) Børneværelse 2: Samsung BD med smarttv (netflix, dr.nu app og Plex streaming) Køkkenet: Squeezebox boom (streaming fra squeeze server) Der ud over har vi 3 ipads og 2 smartphones. Jeg har haft enkelte udfald på wifi men har løbende trukket kabler, for at aflaste det trådløse net. De 2 børneværelser står for tur næste gang. Men jeg tænker ligeledes på at købe en ny router, som f.eks en asus rt-ac66u. Jeg ved godt at jeg ikke har behov for ac-forbindelse, men man ved jo aldrig om for brug for det senere. Men spørgsmålet er, om jeg presser min router for meget og om jeg vil mære forskel ved at skifte den ud. Jeg kunne evt. også skifte min switch ud så jeg har to sendere. Redigeret af -claus- - 11-November-2013 kl. 14:35 |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Munkieftw ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Børneværelse 2 - står Plex 'serveren' der? Trådløst?
Eller er det klienten du mener? :)
|
|
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Det er selvfølgelig en klient, tak for henvendelsen.
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Man kan teste sin router ved simpel ping eller traceroute, og det kan give en ide om, hvor belastet den er. Findes der ikke et utiliti der kan vise den reelle belastning i din nuværende router? Umiddelbart vil jeg ikke mene du presser den, men omvendt kan ganske få enheder var nok til at få sådan en karl i knæ. Det handler mest af alt om, hvor meget den skal "fragte" igennem af informationer på een gang. Kort sagt, selvom det kun er en tommelfinger regel, så kan to gigabit enheder i sig selv være nok til at en gigabit router ikke længere kan følge med. Som regel har en gigabit router mindst det dobbelt at gøre godt i, i sig selv. Men der findes også routere, der kun lige kan drive det (og nogle gange mindre), som interfacet kan magte. Disse skal man holde sig fra, efter min mening. Jeg ved godt det ikke er mange informationer at gå efter, da det i bund og grund handler om måden den bruges på. Men helt specifikt i dit tilfælde, så tror jeg ikke et uddfald på wifi signalet skyldes overbelastning af routeren. |
|
![]() |
|
Ok jeg prøver først med kablerne til børneværelserne. Så bliver der ikke streamet så meget på wifi delen.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |