recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har jeg ødelagt vhs afspilleren?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar jeg ødelagt vhs afspilleren?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenKT Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2004
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Har jeg ødelagt vhs afspilleren?
    Sendt: 18-Maj-2007 kl. 14:50

Hej allesammen.

Jeg har et stort problem.

Jeg skal have overspillet nogle gamle vhs bånd til dvd. Jeg har et med en ferievideo på som muligvis er ødelagt. Da jeg først satte det i afspilleren ville det fint afspille det, med den støj og ting der var på. Det er muligvis blevet ødelagt båndet i sin tid. Men da jeg så spoler båndet tilbage for at optage det over, kommer der kun flimmer. Dog kan man høre lyden. Da jeg ved andre har haft store problemer med det, spoler jeg frem for at se om det bliver bedre, men samme resultat. Lyd og flimmer. Engang imellem når man pauser eller stopper båndet kommer der lige et enkelt glimt af billedet fram.

Jeg prøver så bagefter med et andet bånd, et original bånd, og til min store rædsel sker det samme her. Altså flimmer og lyd.

Hvad kan der være gået galt? Kan det 1. bånd have ødelagt videohovederne? Jeg pillede toppen af videonn og den trækker båndet fint hen til læsehovedet. Sidder billed og lyd hoveder samlet i den der snurrer rundt? Og hvad kan jeg gøre for at få billedet tilbage.

Jeg er lidt små desperat, da jeg nu muligvis skylder min mor en vhs afspiller. Hun får nok en dvdoptager hvis det skulle komme dertil.

Til top
MortenKT Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2004
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 15:57

Ja!

Jeg ville gerne kunne komme med en forklaring på hvad der er sket, men det kan jeg ikke.

Men status lige nu er at det virker.... Meget mystisk.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 19:27

Det kunne tyde på at den skal renses, hvis der ikke er noget galt med båndet, (beskadiet), så er jeg sikker på at det er en rensning der skal til. Kan du ikke selv det, så skal den til Service.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KelvinMT Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2007 kl. 22:14
Ja. Få renset den video.
Til top

Besvar Besvar