|
Har jeg forbundet mine kabler korrekt? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2015 kl. 22:00 |
Jeg kunne godt tænke mig at høre, om jeg har forbundet mine ting korrekt. Jeg har flg. udstyr:
1. TV VT30 2. Onkyo reciever 3. Apple TV 4. PS 4 5. Viasat HD boks Jeg har gjort således: 1. PS4 -> Reciever med HDMI -> TV med HDMI 2. Apple TV -> TV med HDMI 3. TV -> Reciever med HDMI 4. HD boks -> TV med HDMI Kan det gøres bedre/mere optimalt? |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvorfor ikke køre det hele igennem din Onkyo ?
Jeg køre det hele igennem min så der kun går et hdmi kabel mellem tv og onkyo også bruger jeg min onkyo som hdmi switch
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Hvad ville du gøre anderledes?
Apple TV - Reciever HD boks - Reciever ? Hvad ville jeg få ud af det? |
|
LG C1 65"
|
![]() |
|
Så skal min onkyo jo være tændt hvis jeg vil se tv via HD boksen eller se noget på mit Apple TV?
|
|
LG C1 65"
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
Ja vil du ikke gerne have surround ud af det når du bruger det da ?
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Optimalt er relativt. Det enkleste er at sende alt gennem reviever, og så kun ha et hdmi kabel til TV
For mig er det optimale at ha signalet fra HD boxen direkte i TV, så det meste af TV udsendelser ses med lyd fra TV. ATV ville jeg sende gennem reciever, da det vel er film. Punkt 3 forstår jeg ikke. Hvis der skal TV lyd til reciever, skal der et optisk eller coax i HD boxen og til reciever. Lyden skal ikke gennem TV'et først. Redigeret af Kampus - 03-Januar-2015 kl. 22:30 |
|
![]() |
|
Jeg har faktisk et optisk kabel fra tv til receiver. Det er vel korrekt? Men dvs i ville:
Køre alle HDMI kabler til receiver og så bare en enkelt HDMI ud til tv fra receiver. Og så optisk fra tv til receiver i stedet? |
|
LG C1 65"
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Med det Setup du har, hvor TV kommer fra en STB, så er der ikke brug for en lyd forbindelse fra TV til Reciver, det er jo bare en Monitor. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Men vil der være nogen reel forskel ved at køre optisk fra boks til receiver fremfor den nuværende løsning..?
|
|
LG C1 65"
|
![]() |
|
Og hvis jeg kører HDMI fra boks gennem
Receiver hvad vil jeg så få ud af dette? Andet end besvær med at skulle tænde receiver hver gang der skal ses tv |
|
LG C1 65"
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja der er forskel. Mange TV videresender ikke surroundlyd. Det gør din HD box
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der vil jo ikke kunne fås Surround ved at tilslutte STB til TV og lyd fra TV til Reciver |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |