|
Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for jeres input.
Jeg har nu rodet rundt i menuerne, og kan kun finde et sted, hvor billedet kan justeres. Og det sker så på den HDMI-port, som er under visning, når jeg vælger billed-menuen. Jeg finder ingen kopi-mulighed, men jeg indtaster dem bare. Men...... HDMI2 står til fuld lysstyrke (50), selvom der i rapporten står 12. Der står også noget i rapporten om Pinkode, som jeg ikke støder på, og hvidbalance-værdierne (Mørk og lys værdier) kan jeg ikke finde noget på i menuerne. Og så er der mange andre, parametre der kan justeres, som der ikke står noget om i rapporten. Så lige nu er jeg i tvivl om kalibreringsrapporten passer til mit TV. TV model står dog på rapporten. I rapporten står navnet på den ansvarlige teknikker, så jeg agter at kontakte vedkommende. Det med gavekortet finder jeg ud af i morgen, hvor jeg skal en tur forbi Power i Herning.
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Et semi OT spørgsmål:
Har en kammerat der for et stykke tid siden købt en skærm der var pre-kalibreret. Personligt er jeg ikke helt vild med at man køber en vare, der er åben på forhånd. Lover Power at det er en helt ny skærm, eller kan man risikere at det er en skærm der har været åbnet i forvejen (evt. demo/ude ved en kunde (dem må de vel ikke sælge som nye, men...))?
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Lige nogle afsluttende bemærkninger.
Jeg har i dag været i Power Herning og talt med en teknikker, som kalibrerer TV. Han kunne heller ikke genkende de oplyste hvidbalance-værdier. Men det er faktisk nogle værdier, der kan sættes - de hedder bare noget andet på Sony-TV'et, og at det er en fejl, at der i rapporten ikke fremgår de korrekte parametre-navne, som de hedder hos SONY. PIN-koden er åbentbart en børnesikringskode på TV'et, som jeg ikke er stødt på. Så alt tyder på, at TV'et er kalibreret. MEN MEN, det er helt andre værdier, jer ser inde i billed-menuen. Jeg har dog erfaret, at hvis input-signalet er 4K HDR, så skruer tv'et automatisk op for lysstyrken til MAX. Det kan dog justeres ned. Jeg orker ikke at "klage" over at jeg har betalt for en kalibrering, som ikke er justeret på mit TV. Jeg har fundet en video på Youtube, der viser ALLE anbefalede værdier, så den vil jeg bruge. Jeg har også fået et gavekort på 2.000 kr. og synes på den måde, at jeg har fået en pæn kompensation. Og apropros gavekort.... Jeg blev oplyst af Power, at de har skrevet på mit kundenr., at der ligger et gavekort på 2.000 kr. Det kunne medarbejderen i Power Herning dog ikke se. Jeg havde heldigvis en mail fra Powers kundeservice, at gavekortet er registreret, og da jeg viste medarbejderen mailen, så fik jeg gavekortet. |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
Det vil jeg ikke bryde mit hoved med, men i stedet glæde mig over et fantastisk fjernsyn.
![]() |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |