recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har lige nogle problemer med HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar lige nogle problemer med HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: Har lige nogle problemer med HTPC
    Sendt: 18-September-2008 kl. 22:55
min maskine er begyndt og opføre sig underligt.

det har dog kørt upåklageligt selvom jeg tit har undret mig over hvorfor den slugte så meget cpu kraft ved afspilning af x.264 filer.

mit rig er:
4850E 
gigabyte 780g-ds2h motherboard.
Windows XP sp3
mediaportal rc2
ati catalyst 8.9 drivere
og her kommer the problems :

1: først og fremmest har jeg undret mig over at den bruger 70-80% cpu kraft ved afspilning , er det normalt?

2: ati2dvag error det er den pludselig begyndt på når jeg demon mounter *.iso og afspille image via Mediaportal.. så crasher den med blå skærm. men den kan sagtens afspille dem i pdvd8

3: med hensyn til nr 1 :  jeg aner ikke om det kan køre Hardware accelrated, eller om den gør, ffdshow codec kører af lort til og Pdvd8 codec gør det ok, men den er godt nok blevet sløvere med tiden.
for mange codecs? hvilke er foretrukne? er den overhovedet kraftig nok til afspilning som ellers alle folk har rost den sammensætning til og være?

4: tilsyneladende kan jeg heller ikke overclocke systemet, den kan ikke gemme mine indstillinger, og jeg kan ikke opdatere min bios firmware, den siger bare en error når jeg opdaterer via @bios programmet (der blev jeg godt nok bange )

hilsen en frustreret håbefuld IT nørd som er ved og give op.

Redigeret af madbox - 18-September-2008 kl. 23:34
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 03:30

1. ja ved x.264 filer bruger den ikke hardware accelerator, det gør den ved h.264. nogen har vist fået det til at virke med x.264 men ved ikke hvordan, uden hardware accellerator, er 70-80% ikke unormalt.

2. har jeg ikke prøvet på min endnu.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 06:48
1. Ja hvis ikke du kan få hardware accelleration i gang. x.264 der oftest kan findes i mkv containeren kan bestå af alt muligt, både lyd og billede. Du kan ikke sådan kategorisk sige om du kan få hardwareaccelleration på x.264 generelt. Kommer for det første an på hvordan x.264'eren er lavet, og ikke mindst hvilke filtre du bruger til at afspille den med. Du skal bruge et filter der virker i symbiose med DXVA 2.0 så som PowerDVD 7.xx/.8xx. Ellers forbinder du til EVR i legacy mode og anvender dermed ikke HW accelleration. Dette ses ofte med CoreAVC, eller i de scenarier hvor man bruger et andet filter til sideløbende at vise en subtitlestream fx. Det skal siges at jeg her taler om Windows Vista. Generelt kan Windows XP ikke anbefales til HD da XP mangler en række instruktioner til Videoafvikling(ift HW accelleration) som ekslusivt findes i DirectX 10 = Vista only.

2. Media Portal er buggy overvej en anden Frontend

3. FFDshow kører ikke med Hardware Accelleration, men kan indstilles til at køre ganske fornuftigt. Du skal kun bruge Haali Splitter, PowerDVD og FFdshow på dit system, alt andet er overflødigt.

4. Sådan generelt er det ikke anbefaldelsesværdigt at opdatere sin bios via fx @Bios. Det er langt bedre at boote fra en flashdisk og opdatere denne vej. Din Award bios skal instilles til at boote fra "USB-ZIP" og så kan du  i øvrigt  ret nemt lave din bootdisk med HP/Compaq Bootdisk utillity... Ellers er her et godt sted at starte..

Redigeret af Patriarken - 19-September-2008 kl. 07:08
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 07:41
takker for nogle gode indlæg. så jeg er ikke lost :)

nogle bud på frontend og eller styresystem, det er sgu ellers ærgeligt, fordi det har jo kørt upåklageligt, og så pludselig alt dette
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

takker for nogle gode indlæg. så jeg er ikke lost :)

nogle bud på frontend og eller styresystem, det er sgu ellers ærgeligt, fordi det har jo kørt upåklageligt, og så pludselig alt dette

Hvis MediaPortal kører fint for dig, er der vel ingen grund til at skifte. ;)
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2008 kl. 12:15
jo det er jo det jeg mener, men nu er den så begyndt og lave den ati2davg fejl og det skal den jo ikke. bare ud af ingenting startede den det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu