|
Har lige optaget 2 ting med ét tv-kort...? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2011 kl. 16:58 |
Jeg har ét Technisat DVB-C kort og DVBViewer og kan til min forvirring se, at i går, hvor jeg optog NFL (19-22), har min kæreste sat noget på kanal 4 (20-21) til at optage også. Begge dele ligger nu på harddisken, selvom det er kommet på samme tid i TV. Begge dele er tjekket og begge optagelser virker. Jeg kan kun komme på, at fordi de ligger på samme frekvens (618000 MHz) så kan DVBViewer på en eller anden måde finde ud af at optage begge kanaler på samme tid. Det er da noget af en feature, som jeg intet kendte til. Lyder det som den rigtige årsag til, at det er sket?
Er DVbViewer virkelig så klog, at den kan vide det? Jeg ville jo have forventet at den bare optog NFL, da det var det, der startede først. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har DVBViewer fuldstændig styr på. Du kan optage og se flere forskellige kanaler på en gang, på en tuner, forudsat de ligger på samme transponder. Har du mere en 1 tuner, er DVBViewer rigtig intelligent til at vælge ledig tuner, eller samme tuner, hvis muligt
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Glemte lige at skrive, at det kan man også udnytte med klienter op mod DVBViewer Recording Service. Her kan man så have flere tunere i serveren, så sørger Recording Service for at prioritere tunerne/transponderne
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
Det er helt normalt med alle de DVB kort (og mange stand-alone recievere) jeg kender til, at man kan optage fra ALLE de programmer der er i samme MUX (samme frekvens) på samme tid. Bare softwaren er intelligent nok, så kører det, som MCenterfreak er inde på også med flere kort på en gang, med alle programme i alle de MUX man er i stand til at tune på samme tid med sine X gange tunere. ...så længe harddisken og infrastrukturen ellers kan følge med. (hvilken den kan langt hen af vejen, med mindre man altså har RIGTIGT mange kort installerede på en gang)
Redigeret af TBC1 - 25-December-2011 kl. 17:50 |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Jeg har prøvet at optage 5 kanaler samtidig, det hakkede dog lidt en gang imellem.
Mediaportal kan også det du har erfaret.
Om microsoft mediacenter kan dette mindes jeg ikke, men at kalde deres software uintilligent vil jeg ikke kaste mig ud i.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |