recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har lige optaget 2 ting med ét tv-kort...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har lige optaget 2 ting med ét tv-kort...?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har lige optaget 2 ting med ét tv-kort...?
    Sendt: 25-December-2011 kl. 16:58
Jeg har ét Technisat DVB-C kort og DVBViewer og kan til min forvirring se, at i går, hvor jeg optog NFL (19-22), har min kæreste sat noget på kanal 4 (20-21) til at optage også. Begge dele ligger nu på harddisken, selvom det er kommet på samme tid i TV. Begge dele er tjekket og begge optagelser virker. Jeg kan kun komme på, at fordi de ligger på samme frekvens (618000 MHz) så kan DVBViewer på en eller anden måde finde ud af at optage begge kanaler på samme tid. Det er da noget af en feature, som jeg intet kendte til. Lyder det som den rigtige årsag til, at det er sket?
Er DVbViewer virkelig så klog, at den kan vide det?
Jeg ville jo have forventet at den bare optog NFL, da det var det, der startede først.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 17:08
Det har DVBViewer fuldstændig styr på. Du kan optage og se flere forskellige kanaler på en gang, på en tuner, forudsat de ligger på samme transponder. Har du mere en 1 tuner, er DVBViewer rigtig intelligent til at vælge ledig tuner, eller samme tuner, hvis muligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 17:11
Glemte lige at skrive, at det kan man også udnytte med klienter op mod DVBViewer Recording Service. Her kan man så have flere tunere i serveren, så sørger Recording Service for at prioritere tunerne/transponderne
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg har ét Technisat DVB-C kort og DVBViewer og kan til min forvirring se, at i går, hvor jeg optog NFL (19-22), har min kæreste sat noget på kanal 4 (20-21) til at optage også. Begge dele ligger nu på harddisken, selvom det er kommet på samme tid i TV. Begge dele er tjekket og begge optagelser virker. Jeg kan kun komme på, at fordi de ligger på samme frekvens (618000 MHz) så kan DVBViewer på en eller anden måde finde ud af at optage begge kanaler på samme tid. Det er da noget af en feature, som jeg intet kendte til. Lyder det som den rigtige årsag til, at det er sket?
Er DVbViewer virkelig så klog, at den kan vide det?
Jeg ville jo have forventet at den bare optog NFL, da det var det, der startede først.

Det er helt normalt med alle de DVB kort (og mange stand-alone recievere) jeg kender til, at man kan optage fra ALLE de programmer der er i samme MUX (samme frekvens) på samme tid.

Bare softwaren er intelligent nok, så kører det, som MCenterfreak er inde på også med flere kort på en gang, med alle programme i alle de MUX man er i stand til at tune på samme tid med sine X gange tunere. ...så længe harddisken og infrastrukturen ellers kan følge med. (hvilken den kan langt hen af vejen, med mindre man altså har RIGTIGT mange kort installerede på en gang)

Redigeret af TBC1 - 25-December-2011 kl. 17:50
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 11:12
Jeg har prøvet at optage 5 kanaler samtidig, det hakkede dog lidt en gang imellem.

Mediaportal kan også det du har erfaret.

Om microsoft mediacenter kan dette mindes jeg ikke, men at kalde deres software uintilligent vil jeg ikke kaste mig ud i.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu