|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|||||
Kan klart se fordelen i JespersLund forslag med en stationær hjemme og en mininote på farten. Det fungerer perfekt for mig. Redigeret af lahan - 17-December-2008 kl. 15:52 |
||||||
![]() |
||||||
O'Brian ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|||||
Hej Lahan. Jeg bruger en docking-station. Både hjemme og på jobbet. Nemt..
|
||||||
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B. Philips BDP7500. Philips DFR 9000. Philips SRU 9600. Canton Surround. Beosound 3000. Beolab 8000. PS3-60 GB. |
||||||
![]() |
||||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
![]() |
|||||
Jeg mener ikke alle de der 5000-8000kr laptop har mulighed for docking station. |
||||||
![]() |
||||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|||||
der er mange der ser fordelene i at kunne have større, kraftigere, billigere udstyr som man selv kan skifte ud og opgradere. med fremkomsten af hd formater er dette netop en nødvendighed, også for den almindelige bruger, og ikke kun for spil fans. selv hvis den stationære pc kun havde spil folket som kundebase, ville dette alene være mere end rigeligt til at holde hjulene i gang, hvis man skal tro på salgstal fra intel, asus, nvidia, Radeon, amd osv. jeg vil meget gerne have at vide hvad manden bygger sine udtalelser på, det er i hvert fald ikke videnskab eller anden form for fakta. hvis man ikke selv kan se probmemet i en så åbenlyst problematisk udtalelse med så kort en tidhorisont, så skal man holde sig fra at lege spåkone. |
||||||
Crown - there is no substitute.
|
||||||
![]() |
||||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||||
Selvom der er mange mennesker, der godt kan lide at have en lille bil, hvor der ingen benplads er, ingen sikkerhed er, ingen komfort eller performance, så vil der stadig være dem, der ønsker noget ordenligt! Der er bare forskel på, hvad folk vil have og har brug for.
Nej. Den stationære PC dør ikke mere end den bærbare gør. Det er noget forfærdeligt ævl. At der bliver solgt flere bærbare computere til hr. og fru. Danmark er kun fordi at de ikke er istand til at forstå deres behov og derfor er det sælgeren i Expert eller Elgiganten, der hjælper dem. Hvis vi endelig skal lege klogeåge spåkone, som Hr. Tim Frank Andersen, så vil jeg komme med den påstand, at den bærbare computer dør! Det er mindst lige så holdbar en påstand, som hans! Jeg vil begrunde det med at den bærbare computer er ved at ændre sig så meget, at vi ikke længere kan sammenligne den med det nuværende almene produkt. I den forbindelse vil jeg gerne pointere, at den bærbare computer dermed er død flere gange. Jeg husker fint min fars første bærbare. Så stor at den havde et håndtag. Den bærbare er død! Tim Frank Andersen er bare en Lene Hansson inden for computerbranchen. Der er intet videnskabeligt eller statistisk til at begrunde hans vanvittige postulat! Derudover tror jeg næppe der er mere at sige til den her hund af en tråd, som jeg troede at vi havde begravet en gang før! Og med alt respekt.. recordere.dk forum er genialt, når det kommer til folk med A/V viden. Men det er meget tydligt ikke tweakerfreaks- eller hardcorehardwarefolkene, der hænger her! Pointen, hvis man ikke gad at læse hele min smørre: Den stationære ligesom den bærbare vil ikke overleve i deres nuværrende udgaver er korrekt, men de vil som altid gennemgå en naturlig udvikling. Og folk som Tim Frank Andersen skulle have en lussing for at lave sådan nogle BT/Extra Bladetet udtalelser! |
||||||
![]() |
||||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||||
Så det du siger er, at folk som har bærbare ikke ved hvad deres behov er? - jeg vil da påstå de ved mere om det end som så. Hvorfor i alverden skulle familien danmark købe corei7, GTX280 i sli og 1tb plads hvis de skal have en computer til at have billeder og føre regnskab? - nutidens bærbare er alligevel kraftige nok til at kunne klare de fleste opgaver - til spil er den knap så god, men det er fordi fokus her er på den stationære. Som jeg ser det er den stationære kommet ud på et sidespor - den skal udelukkende være mere og mere kraftig, og det giver bare større og større elforbrug. Flere og flere transistorer.. tsk tsk. Hvis det var en reel udvikling, så ville man se på at gøre den stationære mindre, og mindske dens elforbrug ved at gøre især grafikkort mindre krævende. Jeg synes det er fedt, at jeg sidder ved min bærbare og surfer på internettet, mens jeg tænker på at den kun bruger 30W. Med en stationær ville den ligge på 120-?. Jeg får lavet mindst lige så meget som hvis jeg havde stationær, og jeg kan altid pakke den ned og tage med i toget hvis jeg skal på besøg hos en ven, og gerne lige vil se en film mens jeg venter. Jeg håber i fremtiden, at man kan bygge sin bærbar fra grunden af. Det er den enste anke jeg har. Så slipper man for ligegyldig software som sløver pc'en ned. Fremtiden er transportabel underholdning - den stationære vil bruges som en slags superkomputer, som vil stå i et laboratorie med en masse folk i hvide kitler omkring den. Dén udtalelse er mindst ligeså gyldig som jer andres. |
||||||
![]() |
||||||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|||||
Nu ved jeg ikke hvilken ekstrasensorisk videnskab du betjener dig af, når du mener at vide, hvad folk har behov for. Kan du ikke forklare mig, hvorfor jeg har behov for en stationær? Jeg har en stående, som trænger alvorligt til en god begrundelse for at overleve. Fair nok, den kan nogle få ting, som mine bærbare ikke kan lige så godt, men til gengæld kan de ufatteligt meget, som sovjetmaskinen ikke kan. Selvfølgelig baserer Tim Frank Andersen sig ikke på et videnskabeligt grundlag - hvem havde forventet det? Men er det ikke ret indlysende, at han baserer sig på de seneste års statistik, der siger, at salget af stationære falder ret markant mens de bærbare stiger tilsvarende. Spørgsmålet er så, om man tror den udvikling vil fortsætte de næste år? Jeg gætter på ja, ikke til al fremtid, for selvfølgelig kommer der helt andre produkter om 15 år, men de næste 2-3 år. Du mener omvendt at folk vil vågne op og indse, at de i virkeligheden har behov for en stationær? Hvor meget skal vi vædde? |
||||||
![]() |
||||||
srnkrkgrd ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|||||
At du har en maskine stående, som kan dateres tilbage til Soviet, betyder vel ikke, at det er det, der forståes med en stationær i dag. Jeg er nysgerrig i hvilke ting, som du mener, at den stationære ikke kan, som den bærbare kan og omvendt.
Er statistik ikke videnskabligt indenfor økonomi?
Hvis man kigger på Japan, så er salget af computere faldende, fordi at andre typer små computere, som f.eks. mobil telefoner overtager. Det er klart, at der sker en udvikling. Andre steder stiger salget af computere pt., og det er korrekt, at det er især det bærbare marked, der vinder andel her - men det er nok ikke det, som du mener med bærbar. Det er nemlig meget fornuftigt netbooks, som f.eks Asus EEE der forventes at være grund til denne stigning. Så jeps.... den bærbare dør!
Ja. Det er rent faktisk de færreste, der har brug for at bruge over det dobbelte på et produkt, hvis eneste fordel er at det er mobilt. Dette gælder endnu mere, fordi at det er de færreste, der rent faktisk benytter sig af dette.
Hvor meget har du? Der er så mange forskellige steder, hvor den bærbare aldrig kommer til at finde sin plads. Du kan tage servere, rackskabe osv., som et eksempel. Derudover en mængde computere, der bruges til kasseapperater osv. Der er massere af andre steder, hvor dette er gældende. Pointen : Det er direkte dumt, at sige at den stationære dør, hvis man i samme åndedrag ikke siger at den bærbare dør. Det eneste, der vil ske, er en udvikling af begge produkter. |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
I de fleste tilfælde vil det være korrekt at antage. Det skal dog lige nævnes at der er folk, der bruger deres bærbare andre steder end i hjemmet. De har naturligvis brugfor en.
Hvem siger at familien Danmark skal det? Hvorfor ikke en fladskærm med en Asus EEE boks påmonteret bagpå? Den dækker langt de flestest behov. Hvis vi kigger udover gaming segmentet.
Det er en længere forklaring at komme ind på, men jeg vil da godt lige sige, at de energibesparende dele danner en symbiose med high performance delene. Det hænger sammen med at mere strøm udvikler mere varme. Hvis man vil have den hurtigste CPU/GPU, så vil der være en kamp mod varmen. Det er korrekt, at der har været en stigning antallet af transistorer. Men kig på f.eks. Intel Atom 47 millioner transistorer og et strømforbrug på 0.65-2.4 W/h med helt ned til 0.01 W/h i idle. Det er forresten den CPU, der benyttes i Asus EEE netbook og boks. Derudover er nVidia's Tesla GPU meget interesant. Den er scalerbar og kan ende i alt fra mobiltelefoner til supercomputere til universiteter. (Pentium MMX havde 3.1 millioner transistorer og brugte 7.9-17 W/h i 233 MHz versionen...)
Og du kunne bruge endnu mindre strøm, hvis du skiftede den ud med en ASUS EEE boks og en bærbar DVD afspiller med skærm.
En byg-selv-bærbar. Spændende concept!
Din mening er mindst det samme værd som min. Store stationære computere vil nok blive mere og mere hen imod et brug som du nævner, og mange andre steder. Ego.: IKKE DØD! Redigeret af srnkrkgrd - 20-December-2008 kl. 20:21 |
||||||
![]() |
||||||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
|||||
[QUOTE=srnkrkgrd]
At du har en maskine stående, som kan dateres
Min stationære er ikke fra Sovjettiden, det var en yndig metafor jeg brugte for at illustrere hvor jeg mener den slags hører hjemme. Selvfølgelig findes der iMacs og andre, som forsøger at komme ud over store larmende klodser med 20 kabler, 10 indstikskort, 5 minutters opstartstid og hvad har vi. Jeg købte endda særlige blæsere, der skulle være støjsvage...ha! Min stationære kan ikke direkte noget, den bærbare ikke kan, men er hurtigere til at brænde. Hvis vi ser bort fra at være støjsvag, være mindre, kunne multitaske, ikke udtørre luften, have et ordentligt tastatur og god skærm, hvad kan den bærbare så? Den kan arbejde i en lænestol, i køkkenet, til møder, i toget, haven, stranden, flyet, gulvet, sengen, osv. osv Du får det til at lyde, som om mobilitet er en lille ting. Det er en _ kollosal - del af, hvad mange bruger computere til, hvis man ser bort fra gamers. At gøre det til en detalje er som at sige, at en sportsvogn bare skal kunne køre stærkt og ikke behøver kunne dreje. Vedr. de statistiske forudsigelser, så tror jeg også en del af forvirringen handler om, hvad vi definerer som død. Der er jo ingen, der påstår, at stationære vil forsvinde fra jordens overflade (eller kasseapparater), men blot at den langsomt vil forsvinde ud fra Hr og Fru Danmarks dagligstuer og blive et nicheprodukt. Dvs en fortsættelse af den udvikling, der er sket de seneste mange år (og længe før netbooks kom på markedet). |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Læs lidt på silentpcreview.com og få gjort noget ved de dårlige komponenter. Min stationære er lidt en klods, men den siger sgu ikke noget! Derudover ser jeg gerne dig have hurtigere opstartstid på en bærbar - min WD VelociRaptor sparker tarm! Hurtigste, mest lydløse og energirigtige harddisk pt.
Erhm. Et hurtigere optiskdrev. Det var ikke meget.
Typisk ting, hvor det normalt er en stationære der vinder. Igen... din var fra Soviettiden
Alt sammen mobilitet. Fint og flot, hvis man har brug for det. Angående computer i sengen, så er det anbefalet at man ikke laver andet i sin seng end sex og sove. Dårlig ergonomi er typisk bærbar - der er vel ingen grund til at gøre det endnu dårligere ved at sidde i en lænestol? På straden? Gider ikke kommentere det yderligere.
Jeg er ikke specielt gamer, og mobilitet er en lille ting, hvis man ikke har brug for det. Nu skal du ikke tro, at jeg ikke har en bærbar. Og den bliver da brugt fra tid til anden. Men den bliver nok skiftet ud med noget smart, som f.eks Asus EEE eller MSI Wind. Jeg forstår ikke helt din sammenligning mht. sportsvognen, men jeg vil stadig påstå at det for familien Danmark ikke er et must at kunne benytte en computer i sengen, lænestolen, gulvet, haven eller stranden. Det er min holdning til det. Redigeret af srnkrkgrd - 21-December-2008 kl. 01:31 |
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Jeg vil gerne se dig indstille en bærbar efter almene ergonomiske krav, som f.eks. dem her. (Siden er fra Microsoft, men det var den mest pædagogiske, som jeg kunne finde.) |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |