recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Pioneer plasma det med at få defekt hdmi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har Pioneer plasma det med at få defekt hdmi?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har Pioneer plasma det med at få defekt hdmi?
    Sendt: 23-December-2014 kl. 22:09
Sådan helt generelt. Er lidt i tvivl om 2 ud af mine 3 hdmi i 508XD er defekt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:16

En defekt er jo mange ting, hvordan udarter den sig.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:20
At der intet vises på billedet når man slår over på det HDMI nr.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:26
Hvad siger din erfaring dig? Kan ikke se at indstillingerne kan være anderledes i menu'en. Står til hdmi og video (ej pc).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:29

Så er der nok ingen tvivl om at de porte er defekte, det kan også ske på andre fabrikater, og ved forkert behandling af tilslutningen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Sådan helt generelt. Er lidt i tvivl om 2 ud af mine 3 hdmi i 508XD er defekt.


Set i lyset af at 2 ud af 2 HDMI indgange stadigvæk virker på mit 427XD, så må mit svar være: Nej.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Så er der nok ingen tvivl om at de porte er defekte, det kan også ske på andre fabrikater, og ved forkert behandling af tilslutningen.

Det kan vel dårligt svare sig at lave?
Jeg håber den sidste holder. Har en hdmi splitter på som nødløsning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:


Det kan vel dårligt svare sig at lave?
Jeg håber den sidste holder.


Lad være med at rende og tilslutte og udtage HDMI-stik, mens der strøm på apparaterne! Så skal det nok holde!

M.v.h.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 22:53
Strømmen var taget fra TV...men der var vist strøm på NUC'en. Gav en meget lille gnist. Utroligt nok. Det var nok dødsstødet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Strømmen var taget fra TV...men der var vist strøm på NUC'en. Gav en meget lille gnist. Utroligt nok.
TV har jordforbindelse igennem antennestik, NUC har forbindelse til 230V og sikkert ingen jordforbindelse? Så der kan stå kapacitiv delt spænding på omkring 115V på HDMI stik, så ikke så usædvanligt. 

Mvh. JørgenT




Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 23:19
NUC har ikke jord - korrekt.
Det andet-sidste hdmi døde vist med hdmi i PC - selvom jeg mener at både TV og PC var slukket. Men antennestik har nok siddet i.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Strømmen var taget fra TV...men der var vist strøm på NUC'en. Gav en meget lille gnist. Utroligt nok. Det var nok dødsstødet.


Ja, 115 volt på et signal der går op til er par volt eller fem slår underligt nok indgangen ihjæl.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu