|
Har Samsung-tv indbygget forældelse? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du roligt regne med, er korrekt! Sony har (sammen med Bang & Olufsen) den absolut laveste fejrate, på TV. Den er under 1%. Samsung derimod.... M.v.h. |
|
![]() |
|
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
Tak for mange gode og brugbare svar. Flere henviser til en undersøgelse på flatpanels, som andre interesserede kan læse her:
Jeg har i hvert fald nået frem til den konklusion, at vores næste tv ikke skal være et Samsung.
Redigeret af dreamz - 06-April-2015 kl. 01:08 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
En ting er også den fysiske holdbarhed, en anden er mangel på styring af software. En del Samsung tv ejere oplevede at Netflix ikke virkede i et godt stykke tid på deres tv, på grund af en fejl i en softwareopdatering.
Klaus |
|
![]() |
|
Shumway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 360 |
Jeg ved ikke om der direkte er indbygget forældelse i produkter i dag, men billigere/dårligere kompontenter gør at drt ikke holder lige så godt. Vi har vel allesammen hørt om vores forældres vaskemaskine/opvasker, der holdt i 15-20 år, før den ikke kunne mere, og den nye maskine holder så kun 3-4 år.
Men tilbage til OPs spørgsmål: 1 måned efter garantien udløb på mit 2012 Samsung tv døde WiFi netkortet i den. Fandt ud af på nettet, at det lader til at være udbredt. Derudover så er det også begyndt engang i mellem at slukke/tænde een gang, kort efter jeg har tændt for det. Sker ikke altid, men jævnligt. Det startede ca. 2-3 måneder efter garanti udløb. Det er nok kondensatorerne der er begyndt at halte også. |
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Jeg kunne ikke være mere enig! Har inden for seneste par år skiftet i både et Samsung tv, og så også i en Onkyo receiver. Ganske enkelt tåbeligt at spare de få kroner der er til forskel i en bedre kondensator. Spørger du forbrugeren så vil jeg mene det er det forkerte sted at spare. Hvorvidt det så er dårlig forretning at lave lidt for gode produkter, det er så en anden sag.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg vil jo påstå at det er en dårlig forretning,at spare de få kroner. Se, hvor meget goodwill det har kostet ONKYO? Kun få anbefaler i dag ONKYO receivere, af netop denne årsag, hvor det for 3-4 år siden var "det fede".
Og det samme gælder Samsung. Man kan acceptere at de får fejl på en serie fladskærme, men når det er over en bred kam - billige tv, dyre tv, og alt der imellem - og alle former for fejl, så koster det også på goodwill. Hvor mange vil kæbe samme mærke igen, når det de har er gået til, efter bare 2-3 år? Det hjælper selvfølgelig ikke, at nogle sælgere så lirer lort af, som f.eks.: "Man kan ikke regne med at nye tv holder længere", eller: "Du køber bare en tillægsforsikring, så er der ingen problemer". M.v.h. |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Men tilbage til forbrugerene... Det er vores skyld at komponenterne ikke holder længere. Vi vil ikke betale for det desværre.
B&O og SONY lider, Pioneer lukkede TV produktionen fordi de ikke solgte nok, Phillips stoppede/stopper, Panasonics salg er styrtdykket. Tilbage er kun billige koreanske mærke, som bruger komponenter der er underdimensioneret til opgaven og derfor brænder af tidligere end nødvendigt for at sparer penge, så os forbrugere kan få et 60" TV til 4000kr. Redigeret af fiskerendk - 09-April-2015 kl. 11:45 |
|
![]() |
|
Helt enig!
M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
+1 Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Problemet med Onkyo, er ikke så meget at de fejler. De retter det jo også op, gratis. Men derimod, at samtidig med de fejler, så er konkurrenterne bogstaveligt talt løbet dem over ende, blevet mindst lige så gode, hvis ikke bedre. Og DET taber Onkyo på.
Jeg har lige fået kassen til min TX-NR609, som skal sendes til Tyskland og laves. (jeg fik endelig taget mig sammen, efter 1½ år). Jeg kunne ikke vente på Onkyo dengang, så dagen efter jeg konstaterede at min Onkyo var defekt, og der på det tidspunkt var tvivl om, hvorvidt Onkyo ville lave den, så købte jeg en ny (Sony). Jeg forventer min Onkyo er tilbage igen om kort tid, og så bliver den nok solgt.. Ikke fordi der burde være mere galt med den, men simpelthen fordi jeg er glad og tilfreds med min Sony, der er mindst lige så god som Onkyoen. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er altså lidt noget vrøvl. Vi betaler allerede en voldsom høj pris på samme vare, som eksempelvis de lande vi ellers sammenligner os med, betaler. Og da det er samme vare, så må man formode, at selve produktionsomkostninger også er de samme. Vi kan komme med mange forskellige og politiske forklaringer på, hvorfor det er sådan. Men som forbruger er jeg egentlig hammerende ligeglad med, hvad årsagen er. Over for selve produktet, er det irrelevant. Produktionen af varen er jo heller ikke anderledes, om den skal sælges i DK eller i et andet land. Producenterne kommer ikke billigere komponenter i danske vare, og dyrere i andre lande, fordi vi ikke vil betale. Det ER de samme komponenter. Men prisforskellen kan være voldsom forskellig for forbrugerne, alt efter land. Og det er ikke alt der kan forklares med moms, lønninger og afgifter.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Kandersen > Det har intet med det jeg skriver at gøre :) forbrugerne er ikke i mit indlæg begrænset til danske forbrugere, men forbrugere generelt. Nej jeg er godt klar over at der ikke bruges andre komponenter i danske varer frem for samme model i Tyskland.
Men mit indlæg handler ikke om forskellen i prisen i Tyskland og Danmark, men derimod at forbrugerne ikke vil betale noget for et TV mere og det går udover udvikling og kvalitet. Redigeret af fiskerendk - 09-April-2015 kl. 13:24 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |