|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
2 diske varmer mere end 1 disk. Et punkt man bør overveje, hvis man overvejer at have et media center i stuen og ikke vil høre på en blæser der larmer som et jetjager.
|
||
![]() |
||
sskova ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Så derfor er løsningen, at man har en NAS med netværksbackup. F.eks. Synology's har funktion til backup over internettet til en anden Synology. Køb en selv og få venner eller familie til også at vælge sådan en. Jeg kører selv med 2 diske i RAID-1 i mit VMC x64 og en Synology CS-407 med 3 x 1TB diske i RAID-5 - og netværksbackup til en anden NAS (med hjælp fra dyndns.org). RAID-1 i VMC er valgt for at slippe for at reinstallere ved et HDD crash. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvordan fanden skulle jeg få et familiemedlem til at indkøbe 3 terrabyte disk, så jeg kan få taget backup af mine 3 terrabyte. Det er derudover ikke realistisk at tage backup af 3 terrabyte over min 20 mbit internetforbindelse, og familiemedlemet har sandsyniligvis højst 512 kbit upload. Det vil så tage ca. 2 uger at tage backup af min server
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Tilføjelse: Jeg har indset at backup af Mediefiler ikke længere er muligt, de fylder simpelthen for meget, og det tager alt for lang tid at kopiere. Så jeg lever i "The Fast Lane" hvor alt som jeg har optaget ligger på en single harddisk. De rigtig vigtige ting som billeder, dokumenter og mail tager jeg dog kopier af til en anden harddisk. |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Rigtige mænd tager ikke backup!
Hvis man er så heldig, eller uheldig om man vil, at have i-net hos TDC har man adgang til en gratis webdisk på 5GB. Der kan vel være der vigtigste billeder og dokumenter. |
||
Jakob :-)
|
||
![]() |
||
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() |
|
Mht. online backup der går konkurs, så kan man også bare tage Microsofts egen skydrive, de går nok ikke konkurs lige nu, 30 gb. gratis i forbindelse med ens egen MSN konto. Eneste minus er dog at den er noget langsom, men når først ens billeder ligger der så er de stadig sikret og det er gratis... www.skydrive.live.com/ Redigeret af Mlarsen - 20-Juni-2009 kl. 15:41 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Point taken! |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |