recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har størrelsen noget af sige?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar størrelsen noget af sige?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 11:08

2 diske varmer mere end 1 disk. Et punkt man bør overveje, hvis man overvejer at have et media center i stuen og ikke vil høre på en blæser der larmer som et jetjager.

Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrikmh Henrikmh skrev:

Tilgengæld stiger WAF faktoren endnu mere når man har sørget for en online backup, f.eks. igennem http://mozy.com/, så billederne stadig kan findes frem, selvom hele hytten er brændt ned. Jeg har ikke selv fået prøvet Mozy endnu, men til 5$ om måneden virker det som et kanon tilbud.

Jo men WAF vil falde betragteligt når Mozy går konkurs, og du pludselig får en 404 fejl, når du prøver at besøge deres hjemmeside 

Så derfor er løsningen, at man har en NAS med netværksbackup. F.eks. Synology's har funktion til backup over internettet til en anden Synology. Køb en selv og få venner eller familie til også at vælge sådan en.

Jeg kører selv med 2 diske i RAID-1 i mit VMC x64 og en Synology CS-407 med 3 x 1TB diske i RAID-5 - og netværksbackup til en anden NAS (med hjælp fra dyndns.org). RAID-1 i VMC er valgt for at slippe for at reinstallere ved et HDD crash.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 00:12
Hvordan fanden skulle jeg få et familiemedlem til at indkøbe 3 terrabyte disk, så jeg kan få taget backup af mine 3 terrabyte. Det er derudover ikke realistisk at tage backup af 3 terrabyte over min 20 mbit internetforbindelse, og familiemedlemet har sandsyniligvis højst 512 kbit upload. Det vil så tage ca. 2 uger at tage backup af min server
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 00:20

Tilføjelse:

Jeg har indset at backup af Mediefiler ikke længere er muligt, de fylder simpelthen for meget, og det tager alt for lang tid at kopiere.

Så jeg lever i "The Fast Lane" hvor alt som jeg har optaget ligger på en single harddisk. De rigtig vigtige ting som billeder, dokumenter og mail tager jeg dog kopier af til en anden harddisk.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2009 kl. 23:24
Rigtige mænd tager ikke backup!

Hvis man er så heldig, eller uheldig om man vil, at have i-net hos TDC har man adgang til en gratis webdisk på 5GB.
Der kan vel være der vigtigste billeder og dokumenter.
Jakob :-)
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 15:35

Mht. online backup der går konkurs, så kan man også bare tage Microsofts egen skydrive, de går nok ikke konkurs lige nu, 30 gb. gratis i forbindelse med ens egen MSN konto. Eneste minus er dog at den er noget langsom, men når først ens billeder ligger der så er de stadig sikret og det er gratis...

www.skydrive.live.com/

Redigeret af Mlarsen - 20-Juni-2009 kl. 15:41
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2009 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Mht. online backup der går konkurs, så kan man også bare tage Microsofts egen skydrive, de går nok ikke konkurs lige nu, 30 gb. gratis i forbindelse med ens egen MSN konto. Eneste minus er dog at den er noget langsom, men når først ens billeder ligger der så er de stadig sikret og det er gratis...

www.skydrive.live.com/

Point taken!

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu