|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
eliabærbar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 15-Juni-2008 kl. 18:17 |
Hej
Er der nogen, der har lyst til at hjælpe? Jeg har et Sony LCD tv kdl-40W4000, en Sony DVD/HDD RDR-HXD970B og 2 Avance Omega 23 højtalere og 9.000 kr. Kan jeg få god lyd (surround) til tv´et for 9.000 kr. ? Nogen forslag? På forhånd tak! |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Sagtens!..Eller det kommer selvfølgelig an på definitionen er god lyd!.
Men et bud kunne være følgende: Onkyo TX-SR606, Marantz 4200 Dali 850, Dali 104 eller nogle reolhøjtalere, Dali Concept Center eller SC-5 eller SC-7, B&W 603 S1, B&W 601, også en B&W-center!.. Forresten, velkommen til ![]() Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Alt afhængigt af hvor stort rummet er, ville jeg nok vælger stander/reol højtaler da du får mere for pengene!
Hellere små HT der lyder godt, end store kasser der lyder dårligt... Volumen er ikke så vigtig, hvis lyden er god - når der nu skal indgåes et kompromis... ![]() Og velkommen til... ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Burde du ikke sidde og læse?. Du har slet ikke tid til at skrive herinde! ![]() ![]() Men korrekt nok, hellere en bedrelydende reolhøjtaler, end en stor kasse der ikke er god!..Individuelt behov!.. Så Elita, skriv hvad du hører mest (film, musik)?? Hvor stort er rummet? Mvh Zirio< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CUsers%5CHENRIK%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style> CineZirio Onkyo, Panasonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost |
|
![]() |
|
eliabærbar ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej igen og tak *s*
Rummet er på omkring 12m2, dog er det en åben stue og der er yderligere 12m2 bag stuen, men de 12m2 bliver brugt til stue og tv. Jeg har for det meste altid radioen kørende, men ellers er det film jeg gør det i. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Så ville jeg HELT sikkert gå efter en reol højtaler... I den størrelse rum kan det ikke betale sig andet.
Havde du tænkt dig at dine nuværende højtalere skulle indgå i det nye? Dog er 9.000 kr. måske lige knap nok. En god reciever, en af dem som Zirio foreslår og som jeg også kan anbefale, tager hurtigt 2/3 af budgetet. Så mangler du stadig 1 center og 2 baghøjtalere og 1 sub. Det kan godt blive lidt svært for resten... Men måske du kan finde noget brugt? Med venlig hilsen PS: Henrik, burde du ikke også sidde og læse, eller i det mindste se film!?? ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
du kan også købe i DE, http://www.preissuchmaschine.de/Hifi-Audio.html hvis du hvil have mest Redigeret af MMJ,75 - 16-Juni-2008 kl. 07:38 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen ..og tusind tak fordi I tager tid til at komme forslag. Jeg havde egentlig tænkt mig, at bruge mine Avance Omega 23 i det nye setup. Det er et par gode højtalere. Man kan få et samlet sæt i Tyskland bestående af Onkyo TX-SR606 og KEF KHT 2005.2 til omkring 7.000. Ville det eventuelt være en god løsning?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ville være et rigtig godt bud, ISÆR hvis du primært ser film. Lytter du også meget til musik og stiller krav til lyden af det, KAN det måske blive lidt for "småt". Men ellers spiller Onkyo og KEF ret godt sammen, og er et fornuftigt valg til en hjemmebio IMO... ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
Solaeg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-December-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hvor kan man købe sådan et sæt henne? Det lyder da som et godt tilbud..
|
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg bestemt mig og ville lige sige tusind tak for input.
Jeg var nede i HiFiklubben og lytte til et sæt Dali concept 6. De har et sæt højtalere uden sub til omkring 6000, men jeg syntes lyden manglede dybde. Så gik jeg ned i min lokale hifi butik og lyttede til et par gulvhøjtaler af det tyske mærke Dynavox. Det var en skøn lyd med masser af dybde og omfang, så dem købte jeg og så en center af samme mærke. De er ikke særlig dyre, men spiller som om man har givet væsentlig mere for dem. Jeg vil så bruge mine Avance Omega 3 til baghøjtaler. Jeg vælger her i starten at køre uden sub og lade bassen komme igennem mine gulvhøjtaler. Jeg har også bestilt i Tyskland en Onkyo TX-SR606 til 414 Euro, den burde være på vej, så snart de har accepteret pengeoverførelsen. Til Solaeg: du kan købe sættet Onkyo + KEF på følgende adresse: http://www.csmusiksysteme.de/de/home/paketangebote/csm_paket prei s/keh_kht2005_onkyo_tx_sr606/index.htm? sid=73a4c3b8b53f8993ac16d601e3afa2b9 Tak for hjælpen herinde! |
|
![]() |
|
![]() |
Det kan jeg sgu godt lide Elia..
Ikke så meget pjat, og handling bag ordene, god stil ![]() Jeg kender desværre intet til dine angivende højtalere, men hvis du syntes de er gode, så er det jo det bedste!..Onkyo'en kan jeg til gengæld garantere dig for, at den er rigtig god!..Så held og lykke med systemet!... ![]() Simon jeg er snart færdig, mangler kun 1 eksame ![]() ![]() Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost Redigeret af zirio - 18-Juni-2008 kl. 20:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |