|
Harald nyborg´s boks endeligt lykkdes det |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Ole B
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 77 |
Emne: Harald nyborg´s boks endeligt lykkdes det Sendt: 05-December-2009 kl. 15:50 |
Hej købte harald nyborg´s modtager (Denver DMB-105 HD)og fik den hjem i forgårs,
var nu meget skuffet, min 4GB og 32 GB usb drev kunne den slet ikke formatere, lykkedes kun med et 8GB flashkort i en kortlæser. man kan optage men ikke slette det kræver man flytter disken over i en pc, men optagelsen ligger i sært format som end ikke Vlan player kan afspille, og da det ikke kan ses på pc er det kun 100% molbo man skal have disken over i pc kun for slette, og da porten sidder bagpå er det kun helt tumpet. boksen har pause og spol frem /tilbage, men det virkede ikke, viste i stedet et billede af et stort fedt rødt Ø, alle mpeg 4 kanalerne havde legografik og udfald i lyden, stod desuden den kunne vise korte videoer mp3 og foto. det virkede heller ikke så den røg retur igen igår. Så leder efter ny boks. free to air kanalerne er rigeligt, betalingskanaler er ikke noget for mig syntes vi betaler rigeligt i licens, den skal kunne optage til usb, og i et format pc kan bruge, mpeg-4 ville naturligvis være bedste og mest logiske, har brugt knapt 2 dage på lede og kun fået hovedpine. lader ikke til der findes noget, så hvis nogen kender noget. så er jeg meget interesseret. også ok hvis den understøtter bokser kort, kan jo bare lade være med købe kortet. Redigeret af Ole B - 11-December-2009 kl. 20:13 |
|
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 05-December-2009 kl. 15:59 |
ser ikke ud til at du har læst den anden tråd om denne boks?
der var en anden person som erfarede lidt af dine problemer, og de ser da ud til at være løst ved at boksen blev byttet...
men ja, der er en del USB medie problemer, og den ser ikke ud til at være kompatibel med alle typer, og så måske de måder folk formatterer sine medier på.
Du skal nok ikke vælge noget fra Aldi, da du ender op med samme boks, med andet navn.
du ender jo nok med at skulle smide små 1500-2000 kr, når du stadig vil have optage funktion i boksen..og så finder du de modeller rigtig mange steder.. |
|
Ole B
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:02 |
ok ledte efter tråd uden held. alle 3 var formateret ens (FAT 32)
så foto af aldis boks og de lignede slet ikke hinanden så tvivler meget på de har samme indmad Redigeret af Ole B - 05-December-2009 kl. 16:03 |
|
bruger udmeldt 5
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:48 |
den her tråd
Så den eksisterer skam, sorry, jeg ikke posted link første gang.
|
|
Ole B
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:52 |
og jeg glemte takke for dit svar Jo anede ikke man kunne opdatere firmware, ringer harald mandag beder dem (med røde ører) sende mig modtageren igen, lige været på denvers side og de har opdateret firmware igår (04-11-2009) http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=57269&menuGuid=&subMenuguid=&subGroupGuid=4981 |
|
morten_b
Bruger Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Sendt: 05-December-2009 kl. 18:02 |
Det ydre har intet at sige om indmaden. Og det er mere end sandsynligt, at bokse med ens eller næsten ens specifikationer kommer fra samme fabrik i Kina. |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 06-December-2009 kl. 16:44 |
Boksen fra Aldi kan IKKE optage, jeg har ikke set andre bokse i det nedere prissegment som kan optage.
Jeg har begge bokse nu. Havde returneret min boks til Harald Nyborg da den stod af, de havde så ikke mulighed for at ombytte på daværende tidspunkt, så jeg fik pengene retur og købte boksen i Aldi. Jeg ved så ikke hvilken der er bedst til at modtage DVB-T, men de er vidst meget ens på det punkt. Aldi-boksen minder mere om Denver DMB-100HD (som var den første boks jeg havde), den fik jeg byttet til 105´eren, da de har 30 dages returret i HN og 105´eren kom 1 uge efter jeg havde købt 100´eren. Aldi har forøvrigt også 30 dages returret. |
|
Ole B
Sendt: 06-December-2009 kl. 16:48 |
tak for info.
jo syntes det er sært de ikke laver bokse der gemmer i Mpeg-4 når de jo netop er mpeg-4 modtagere. men er vel som alt andet nyt. de venter med sende bedre ud til markedet er mættet. og vi kan blive ved skifte ud, Redigeret af Ole B - 06-December-2009 kl. 16:49 |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Sendt: 06-December-2009 kl. 16:51 |
Det kunne måske have noget med rettigheder at gøre ?
PS: Jeg har forøvrigt ikke haft problemer med optagelse. Jeg har brugt 8 Gb USB-key fra Micromemory, 2 Gb USB-key (mærke ukendt), samt 250 Gb USB harddisk (formateret til 32Gb). Redigeret af Hans j - 06-December-2009 kl. 16:53 |
|
Ole B
Sendt: 06-December-2009 kl. 16:53 |
joe men så kan de gemme i xvid den er fri
|
|
Ole B
Sendt: 10-December-2009 kl. 14:09 |
Hurra, ny boks hjem,og den fandt ca 30 flere kanaler end før.
den ville stadig ikke æde min 32 GB Intergal usb stick. men efter (Firmware upgrade 04-12-2009 ), var den der : burde den også da den er hurtigste type på markedet. Min system info siger nu: HW: NEC_EMMA3LSHD SW: 20091125 Model_ HD_309 PO No.: 0911487 -- stadig Legografik og udfald i lyd på alle mpeg4 kanaler. men har også ultra dårlige modtagerforhold her. ligger langt nede i landskabet så aldrig været særligt gode forhold. . og bruger kun en lille digital indendørs antenne med indbygget forstærker,(Greentek DTV-8) sat helt oppe under eternit taget, måske den vil kunne blive bedre hvis den kom helt ud i den fri luft. (her kontrolleret sendere polarisation og sat antenne derefter kontrolleret signalstyrken på fjernsynet og der står den til høj, så burde vel ikke være antennesignalet. og sp ville det vel være både mpg-2 og mpg-4 Filer fra usb porten: Ret lækkert, i browser vises kun de filer den måske kan afspilles/vises lyd: .MP3 .mp3 (ikke testet andet) Billeder: JPG .jpg (prøvet jpg og png. de komme ikke frem i oversigten ) Video: .divx .xvid .avi (prøvet .flv den komme ikke frem i oversigten ) tager selvfølgelig ikke alt , med alle de forskellige parmetre de forskellige formater kan indeholde.. men rigtigt fedt. alle filerne var fra usb stik der ikke først er formateret i player en 4GB USB Patriot XT (fat32) PVR optagelse virker også. lavede lille test optagelse fra ramasjang. filnavn: 20091210_13-50-08_DR Ramasj__00.pvr Størrelse: 119.155 KB prøvede i VLC men den virkede ikke PVR - prøver TS-Doctor. Scrambled packets found , skip ? prøvede med YES. den fandt video stream: High@3.0 25fps interlaced 704x576 Kode: $080D TS, PES, ES Audio Stream: English (er dansk blot hvad TSD siger) Kode: $0817 TS, PES, Klikker Start. og gemmer som TS ret hurtigt færdig men meldte der havde været fejl og endte med fil 20091210_13-50-08_DR Ramasj__00_fixed.ts Størrelse 100.801 KB Prøvede i VLC og virker Prøvede i Windows mediaplayer og der er nul lyd. (vel blot noget opsætning) EPG: ser ud til virke. gider nu ikke teste . Vil så købe en usb hd, engang med tiden, læst usb stick slides ret hurtigt, var lidt for hurtig til rose boksen, da den stadig laver det lego og udfald i lyd haha skod der er kun hul igennem antenne loop tru, så længe boksen er on. standby og den er cuttet !!! testet måde med HDMI 1.3 Kabel og Scart. Redigeret af Ole B - 10-December-2009 kl. 17:08 |
|
bruger udmeldt 5
Sendt: 11-December-2009 kl. 09:25 |
idén er go' men koster mange penge (som julen)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |