|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Er der nogen af jer der har problemer med at subben tænder/slukker - Jeg skal skrue en hel del op for min, for at den ikke går i standby i forbindelse med stille passager - har prøvet at pille lidt med receiveren og har også prøvet med både et enkelt og et split kabel, men synes ikke rigtigt jeg kan ramme det magiske punkt
![]() |
|
![]() |
|
tougher ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() |
Har jeg slet ingen problemer med, jeg bruger selv dette kabel: http://www.av-cables.dk/lydkabler/subwoofer_kabel/subwoofer_ kabel/hq_high_quality_subwoofer_kabel_15_m_831_da.html Alternativet er at du kan lade den stå tændt hele tiden, men det er nok ikke så økonomisk ![]() |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Nej stå tændt hele tiden skal den ihvertfald ikke, og er heller ikke skide praktisk at skulle tænde og slukke den omme bagved den hver gang. har prøvet med et par forskellige kabler, så jeg tror ikke det er problemet. Nå men jeg roder videre en dag Redigeret af Kasper_J - 15-Januar-2009 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Rimaraf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Jeg har et strømstik på bagsiden af min forstærker.. er det ikke meningen at
man netop kan komme sin sub i det, så at subben kun er tændt når forstærkeren er? |
|
![]() |
|
![]() |
Jo, det vil jeg da mene - har bare ikke sådan et strømstik og jeg tror ikke jeg tør lodde min receiver |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De fleste Subs har Auto On/Off, uden at man skal bruge et e.v.t Slave Out på Reciveren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Rimaraf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Men stikket på min NAD t-743v2 ér beregnet til subben som jeg skrev ik? :-
) Nå, tråden er blevet lidt off-topic efterhånden... Det korte og lange er at jeg nok må "nøjes" med lidt fladere baslyd mens jeg er i min SU-hybel, hvis der ikke er andre tricks... ;-) |
|
![]() |
|
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() |
Min sidder bare i en strømspareskinne som bliver "styret" af forstærkeren. -Kent |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Strømspareskinne fungerer fint, det er hvad jeg bruger selv. Ellers så er det generelle rådet at justere op udsignalet fra receiveren, og tilsvarende ned på gain på subben. Dermed så vil lydniveauet være det samme, men subben vil få et stærkere signal ind
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var da egentlig en fremragende idé |
|
![]() |
|
![]() |
Var også det jeg havde prøvet, men synes ikke rigtigt det virkede fuldstændigt..måske jeg bare ikke havde skruet nok op/ned. |
|
![]() |
|
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg har haft subs af rigtigt mange fabrikater, og på nogle subs virker bare ikke auto on/off særligt godt.
Men med en strømspareskinne er du ikke bare sikker på at de tænder, du sparer også standby strøm så det gør måske ikke så meget ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |