recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hard code sub til film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHard code sub til film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjgrindsted Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Hard code sub til film
    Sendt: 18-Juni-2010 kl. 20:32
Hej gutter/inder

Jeg har brugt MKVMaker til at tage min BlueRay film fra en disk til min HDD, den er nu gemt i en MKV fil.

men når jeg ser den på mit samsung TV så virker Lyd og billede fint, men der er ingen Tekst og kan ikke sætte det på.

Mit spm er nu hvordan kan jeg tage min MKV fil og hard code SUB til den jeg har jo filmen liggende !?

Jeghar også købt AnyDVD HD skal jeg bruge det program istedet og hvad skal jeg så bruge bagefter for at hardcode Lyd og Tekst til filmen i 1080P kvalitet !?
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 22:39
Med Handbrake kan du hardcode subs i dine film. Har du brug for at afspille det som en vob fil, kan du prøve mkv2vob bagefter.

Har brugt det længe for at streame mine film via PS3 Media Server til min PS3.

Købte senere hen en Xtreamer og en Synology NAS, så nu ripper jeg med DVDFab7 via "Auto Rip n Compress" til ISO filer på min NAS, så er subs også med.

"Auto Rip n Compress" virker iøvrigt både med Windows 7 MediaCenter, som stand-alone eller sammen med My Movies, alle med eller uden Handbrake.
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af tjgrindsted tjgrindsted skrev:

Jeg har brugt MKVMaker til at tage min BlueRay film fra en disk til min HDD, den er nu gemt i en MKV fil.
men når jeg ser den på mit samsung TV så virker Lyd og billede fint, men der er ingen Tekst og kan ikke sætte det på.
Det er fordi teksten i en BluRay film er i et format, der ikke kan bruges i en MKV fil. Du er derfor nødt til at omkode teksterne.

Du skal først demuxe billede, lyd og tekst med tsMuxer.
Derefter ændrer du teksten til idx/sub format med BDSup2Sub.
Til sidst muxer du billede, lyd og den nye tekst sammen med MKVmerge.

Disse MKV undertekster kan vælges og læses med VLC, WindowsMediaPlayer, MediaPlayerClassic, og andre programmer. Hvorvidt en BluRay afspiller vil kunne vise dem kan jeg ikke sige.

Det er en dårlig ide at brænde teksterne fast. Det kan kun ske ved en omkodning af filen, og det vil altid forringe kvaliteten.

Erik Helmer Nielsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu