|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
ibas.dk skriver da noget andet på hjemmesiden: Betingelser for gratis analyseEconomy service – Privat - men der står så ikke, hvad dataredning koster. Redigeret af Brixen - 12-September-2010 kl. 10:05 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
![]() |
|
Jeg har haft et tilsvarende problem med min disk, hvor disken bare stod og sagde pzzzz og klikkede og ikke ville læse nogle data.
Da jeg var for nærrig til med det samme at kaste mig over de betalte services der tilbydes inden for data recovery, ledte jeg selv efter løsninger. Jeg fik disken rekonstrueret og 99,9% af mine data fra den fysisk defekte disk reddet ved at benytte mig af proceduren beskrevet her (Obs! Det er command line du skal bruge) http://www.cgsecurity.org/wiki/Damaged_Hard_Disk Det involverer at du laver en boot-disk (CD/DVD) OG har en tom harddisk på minimum samme størrelse som den beskadigede som du kan ofre på det rekonstruerede spejlbillede. Den nye disk bliver et rekonstrueret spejl af den gamle fysisk skadede disk. Så hvis den gamle beskadigede disk f.eks. er 500GB og den nye f.eks til redningen er 1TB disk opfører spejlet (1TB disken) sig som en 500GB disk bagefter og har samme diskdefragmenteringer og det hele som den gamle defekte. Så når man har fået rekonstueret data på spejlet kan det være en fordel (evt lige frem nødvendigt) at køre helt almindelig error-checking/fejlretning på spejlet i det OS der har danner baggrund for den gamle beskadigede disk. ...Og når data er rekonstruerede kan man jo altid kopiere filerne fra det rekonstruerede spejl over på en 3 harddisk, og så formatere sit spejl så det igen bliver en 1TB harddisk. Afhængigt af hvor skadet din disk er kan det tage dage vis, så hvis du har en gammel ledig computer at gøre det på er det også en fordel. Det tog mig knap 2 dage at rekonstruere min defekte disk. Selv om det ikke ser ud til at programmet kører og procenterne ikke ændrer sig i lang tid når der arbejdet med defekte sektorer, så lad konsol/terminal programmet køre. Hvis du har forfattet den korrekte commando så står programmet og arbejder. Procenterne skal nok ændre sig igen når den når til sektorer der nemmere kan læses Hvis det udelukkende er foto's det handler om er der det her fra de samme folk. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec Det har jeg dog ingen erfaringer med. Redigeret af TBC1 - 12-September-2010 kl. 10:56 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
|
Men den løsning indebærer at disken kommer op og køre, trådstarters problem er netop at der er noget hardware som er gået i stykker. Potters ide med at skifte printet ud lyder også god, hvis man kan finde en disk med samme print. |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
![]() |
|
Windows og andre OS'es kunne absolut intet læse fra min disk. Disken fremgik end ikke i "denne computer" eller i "diskhåndtering" i kontrolpanelet. Det eneste jeg vidste af den var at computeren fra tid til anden stallede når disken var i sat i og lavede sine klagende lyde. Men i mit tilfælde viste det sig at sålænge skiverne og nålen kan køre var der også håb. Før jeg startede regnede jeg faktisk med at min harddisk var utilgængelig, og regnede med at jeg mest sandsynligt også ville få verificeret det ved også at at prøve denne metode, som blot var den sidste af flere andre frugtesløse forsøg med forskellige installerede data recovery programmer på computeren. Diskens status kan man ikke sikkert afgøre før man har prøvet alt, eller den rent faktisk er blevet profesionelt diagnostiseret. Virker denne løsningen ikke på grund af absolut 0 svar fra disken må man ud i rent fysiske interventioner som potter forslår. Det er også en mulighed, men naturligvis kun en løsning hvis det virkelig er der problemet ligger. Og hvornår kan man vide sig sikker på det? Alene det at disken står og laver lyde, er jo et tegn på at den forsøger at aflæse data. Når det har med udiagnostiserede problemer at gøre er det jo umuligt at vide om man kan komme nogle vegne med det ene eller det andet før man har prøvet. ps. Det skal siges at der findes fysiske fejl (hvor hovedet er banket skævt eller lign) og derfor ridser disk pladerne. I sådanne tilfælde gør man mere skade på disken ved overhovedet at sætte strøm til den (og lydende = yderligere destruktion af data). I det tilfælde skal pladerne fysisk tages ud, og sættes i en anden anordning og aflæses af et "friskt" læsehoved. Men den slags bør overlades til proffesionelle, da det kræver et støvrenset miljø (gummihandsker og 007 licens). Og lige præcis den slags recovery koster i den grad kassen (i forhold til andre mindre fysiske typer), at det sjældent er attraktivt for dødelige mennesker. Redigeret af TBC1 - 12-September-2010 kl. 11:28 |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Og farvel til dig!!! Hvis du ikke kan hjælpe os andre ved at benytte en beskrivende overskrift, og samtidig enten undlade eller i det mindste gøre opmærksom på at du poster dit spørgsmål i flere fora. -Så spilder du vores tid, hvor begavet dit spørgsmål ellers må være eller ikke være. /B |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ro på, han er jo som det fremgår ny, og derfor måske endnu ikke bekendt med netikette. Vi skal jo alle gøre os vores erfaringer før vi kan lære af vores fejl. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Er det da netikette eller bare almindelig sund fornuft?
Vil man have personer med relevant viden om harddisk-redning til at læse ens tråd, må man hellere bruge en overskrift, der giver disse personer en grund til at læse tråden. Det kræver vel ikke nogen netikette-uddannelse at regne en så simpel sammenhæng ud. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jeg har rettet topic, til et mere passende for emnet.. og jeg har slettet dobbelttråden, således rådene som der var flest af i denne kører videre her.
Og i øvrigt velkommen til den nye bruger som var trådstarter
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Skal brugernavnet også modificeres?
![]() BS
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Fuldstændig enig. Måske skulle der være en begrænsning i hvor tit man kan lave tråde (1 time mellem hver fx.) så nye brugere ikke laver alle disse dobbelt-posts. En sidste ting - har redaktionen ikke bemærket hvor mange tråde som placeres forkert? Har man overvejet at gøre det mere tydeligt hvor man skal placere sine spørgsmål? Jeg synes tit folk ikke fatter at læse beskrivelserne igennem til disse underfora - især i "Min Hjemmebio"
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
![]() |
|
Læs lige deres betingelser een gang til, inden du udtaler dig. Analysen er gratis, dog koster den 1.290,- hvis mere end 50% af data kan reddes og man ikke ønsker det. En komplet redning koster 7.000,- INKL. moms + fragt og prisen på det medie man ønsker de reddede data på. Jeg har selv benyttet deres service og den er fremragende !!! |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Der findes et firma i Sverige, som laver data-redning for kr. 2.500,- inkl. moms - for private!
M.v.h.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |