Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
|
Sendt: 26-Juni-2008 kl. 22:41 |
Et gammelt trick er, at prøve at smide disken i en fryser - og så prøve at sætte den til når den er rigtig kold...
Den har jeg godt nok aldrig hørt om. Ved sgu ikke om jeg tør. Vil det ikke skabe kondens i maskinen, når den "tør op"? Selvfølgelig kan man bare hurtig putte den i og prøve uden at maskinen bliver varm...
Men skaden er vel sket. Tænker bare på at en formattering måske vil hjælpe og så har den som backup...
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 08:55 |
amorbavian skrev:
Et gammelt trick er, at prøve at smide disken i en fryser - og så prøve at sætte den til når den er rigtig kold...
Den har jeg godt nok aldrig hørt om. Ved sgu ikke om jeg tør. Vil det ikke skabe kondens i maskinen, når den "tør op"? Selvfølgelig kan man bare hurtig putte den i og prøve uden at maskinen bliver varm...
Men skaden er vel sket. Tænker bare på at en formattering måske vil hjælpe og så har den som backup...
|
Du skal sørge for at den ikke når at blive varm netop på grund af kondens - der skal ikke være rimfrost på disken selvfølgelig :)
Jeg har faktisk prøvet det, og fik engang liv nok til at kunne hive nogle dokumenter ud af en disk - du skal også bare have dine savegames ud...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 09:37 |
Uha, det er lidt risky. F.eks. i gaar hvor jeg mange gange genstartede, selvom den var taendt i 10 sek. var det nok til at HDD'en blev en smule varm. Ved ikke om det ville vaere nok til at skabe kondens, men det mangler lige at jeg ogsaa fucker maskinen op.
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 10:47 |
Jeg kom i tanker om at jeg (efter nedkoeling) bare kan bruge en SATA boks og saa faa save games fra HDD til PC. Saa undgaar jeg kondens risiko i PS3. Hvis det lykkes at vaekke den til live med en fryser 
Nogen, der ved hvordan mapperne er fordelt, naar man tilsutter til PC? Kan man bare finde en mappe, der hedder save games, eller kan man slet ikke se mapperne i Windows?
|
BORING!
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:27 |
amorbavian skrev:
Jeg kom i tanker om at jeg (efter nedkoeling) bare kan bruge en SATA boks og saa faa save games fra HDD til PC. Saa undgaar jeg kondens risiko i PS3. Hvis det lykkes at vaekke den til live med en fryser 
Nogen, der ved hvordan mapperne er fordelt, naar man tilsutter til PC? Kan man bare finde en mappe, der hedder save games, eller kan man slet ikke se mapperne i Windows?
|
Du kan ikke se mappestrukturen da PS3'en anvender sit eget operativsystem - med mindre du f.eks. har oprettet noget Linux, så vil du sikkert fra Linux kunne få fat på det system...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 27-Juni-2008 kl. 13:42 |
Fuck noget lort. Taenkte det nok.
Saa er alt haab ude...bortset selvfoelgelig haabet om at den nye HDD bare kommer til at virke gnidningsfrit...
Modsigelse?
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 09:34 |
Naa men haabet blev indfiet og installationen var gnidningsfri. Hvad tog det? 10sek?
Nu naar jeg er blevet klogere, vil jeg vide om det er muligt at tage back up af alle save games paa en gang? Nu goer jeg det enkeltvis for hvert spil.
Ved godt der et sted ligger en generel back up funktionen, men hvad tager den med? Jeg har kun demoer og reklamer gemt ud over save games...
|
BORING!
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 07-Juli-2008 kl. 14:16 |
PS3 support siger at jeg bare kan efterlade maskinen i butikken og saa sender de en ny. Vel at maerke at jeg ville faa en ny 60GB. Vil ikke udnytte dette, da jeg ikke kan undvaere maskinen. Desuden, virker den upaaklageligt og med en ny ved man aldrig hvad man faar! Maaske om 9 mdr. naar reklamationen er ved at udloebe  For HDD fejlen vil stadig vaere der...
|
BORING!
|
 |