Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
michaelw
Super bruger
Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 262
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:01 |
nfspower skrev:
Den skriver i starten at den ikke tager ens Trophy med... der skal man sync'e med serveren først
|
ok da jeg gjorde det var trophy ikke kommet til ps3 endnu :-)
|
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 16:12 |
Du kan ikke bare tage den gamle disk ud, og sætte den i igen hvis det går galt. Da PS3 vil bede om at disken bliver formateret hvis du tager den ud, og sætter den i igen.
Der er nu ikke meget der kan gå galt anyway.
Inden du starter, så synkroniser dine trophies.
Tag en backup af den gamle disk med den indbýggede backup funktion. Du skal bruge en ekstern disk fomateret med FAT32 for at kunne gøre det.
Har du ikke en ekstern disk kan du nøjes med, at kopiere dine savegames og andre ting du ikke vil miste over på en USB nøgle, IPOD eller lign. Samt hente den nyeste firmware på Sony siden, og lægge den på en USB nøgle, så du har den klar efter du har sat den nye disk i.
Alle de ting du har hentet på PS Store kan du hente igen uden at skulle betale, der er en menu i storen, der hedder history, eller sådan noget, hvor du kan hente det hele igen.
Redigeret af Klondike - 08-Marts-2009 kl. 16:14
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 18:05 |
Kan PS3 lave backup til net i stedet for USB?
|
 |
nfspower
Super bruger
Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Point: 283
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 18:57 |
Nu er jeg ligeglad med Trophy, var kun info Den kan kun lave backup til USB enheder, så desværre ikke over netværk. Men jeg har en guide parat inden så længe, så kan folk kaste sig ud i det.
|
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
|
 |
Olfred
Bruger
Oprettet: 31-August-2007
Point: 114
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:09 |
Var selv det hele igennem i sidste uge - det var møj nemt :-)
Men en guide er kanon, hvis man føler sig usikker...
|
 |
Bitnissen
Bruger
Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 19:36 |
Olfred skrev:
Var selv det hele igennem i sidste uge - det var m�j nemt :-)
Men en guide er kanon, hvis man f�ler sig usikker... |
Det er nemt, og ja backuppen tager det hele ud på en USB-disk med FAT32, trophys ligger hos sony, så næste gang du checker kommer de med igen. MEN!!!! backup og restore kører noget sløvt, jeg tror min 40GB stod i næsten 40-60 minutter, og restore tager lige så lang tid. Jeg fortrød udskiftningen og smed min 40GB tilbage igen uden problemer (ALT lå stadig på den). og har senere igen skiftet til 160 igen uden problemer... Det eneste der faktis drillede mig var at man skulle downloade firmware og lægge på en usb-disk (man kan sagtens lægge det på backup-disken!) /Tommy
|
 |
michaelw
Super bruger
Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Point: 262
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:17 |
Bitnissen skrev:
Olfred skrev:
Var selv det hele igennem i sidste uge - det var m�j nemt :-)
Men en guide er kanon, hvis man f�ler sig usikker... |
Det er nemt, og ja backuppen tager det hele ud på en USB-disk med FAT32, trophys ligger hos sony, så næste gang du checker kommer de med igen.
MEN!!!! backup og restore kører noget sløvt, jeg tror min 40GB stod i næsten 40-60 minutter, og restore tager lige så lang tid.
Jeg fortrød udskiftningen og smed min 40GB tilbage igen uden problemer (ALT lå stadig på den). og har senere igen skiftet til 160 igen uden problemer...
Det eneste der faktis drillede mig var at man skulle downloade firmware og lægge på en usb-disk (man kan sagtens lægge det på backup-disken!)
/Tommy
|
hvorfor skal man have firmware på en usb stik? det havde jeg altså ikke?
|
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.
drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 21:09 |
Jeg havde heller ikke behov for nogen firmware da jeg smed en større disk i min PS3. Det var bare i med disken, formattere den, og så virkede alt som det skulle.
|
 |
broeman
Super bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:48 |
Jeg brugte heller ingen firmware da jeg udskiftede disk, men der fulgte en cdrom med til maskinen med en gammel én, hvis det skulle gå galt.
Jeg smed alle mine savedata på en USB-nøgle (dog irriterende, da man kun kan vælge 1 af gangen), og jeg hentede alle mine PSN-spil igen via Store. Ingen problemer overhovedet.
Ang. harddisk-type, så understøtter PS3 kun SATA og brug helst kun 5400RPM hvis du ikke vil have for meget varmeudvikling.
Redigeret af broeman - 08-Marts-2009 kl. 22:49
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
 |
dannemand
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 23:29 |
Hvor henne finder man billige harddisks til PS3'en. Forstår ikke at bruge edbpriser til det.
Regner med cirka 250 gb :)
Hvad bruger i Linux til, internettet og musik? Synes virkelig musik delen i ps3 er elendig.
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
|
Sendt: 08-Marts-2009 kl. 23:32 |
dannemand skrev:
Hvor henne finder man billige harddisks til PS3'en. Forstår ikke at bruge edbpriser til det.
Regner med cirka 250 gb :)
Hvad bruger i Linux til, internettet og musik? Synes virkelig musik delen i ps3 er elendig.
|
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387060&am p;Specs=true Denne her overvejer jeg at købe.
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
Bitnissen
Bruger
Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
|
Sendt: 09-Marts-2009 kl. 11:56 |
Lightyear skrev:
Jeg havde heller ikke behov for nogen firmware da jeg smed en st�rre disk i min PS3. Det var bare i med disken, formattere den, og s� virkede alt som det skulle. |
Det drillede mig også i et par timer første gang, da ingen guides nævnte det med firmwaren. Men PS3 skrev at der ikke var nogen system-software, og hvis jeg trykkede X, ville den lede på andre enheder. Da jeg så langt om længe og efter megen googlen, fik downloadet firmware og lagt korrekt på usb, og trykkede X, gik der et øjeblik hvorefter den fandt min tomme harddisk og tilbød at formatere den. Jeg kunne sagtens smide den gamle disk i uden problemer! Jeg har senere skiftet disk igen, og også her blev jeg bedt om system-software... Jeg ved ikke om der har været en fejl i firmware, som er løst siden, der kommer jo forbavsende ofte ny firmware til den boks... /tommy
|
 |