recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk optager

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:09
Flemming Larsen: Jeg er helt enig. Jeg synes heller ikke 6000 kr. er dyrt. Man får et apparat med mange anvendelsesmuligheder - ikke mindst kopiring over på diske, men hvad man ikke umiddelbart kan læse nogen steder, er den fremragende kvalitet og et 100 % stabilt virkende apparat. 
Jeg har endnu ikke oplevet kiksede optagelser af nogen art, og det er aldrig sket, at fx en timer optagelse ikke er blevet optaget korrekt. 
Ingen fastfrysninger eller andre dårligdomme, der kræver genstart af apparatet - alt virker altid.
Jeg har kun haft kabelversionen fra Panasonic en måneds tid, men til gengæld har jeg for 2 år siden købt Panasonics satellitversion af samme optager. De virker meget ens og har samme høje kvalitet, og de er begge udstyret med en fremragende dobbelt hd-tuner, den ene til satellit-tv og den anden til kabel-tv. Begge typer kan bestemt varmt anbefales til det, som de er beregnet til.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg forstår så ikke, at man siger, at de er for dyre. Jeg kan da huske mine første videomaskiner betamax og vhs og de første rene dvdoptagere og senere HHD optagere. De var dyre. Der er ikke en af de maskiner, som havde en start pris på under 10.000,-

Du skal så lige huske på, at al elektronik i dag kun koster en brøkdel af hvad det kostede for 25-30 år siden.

Flemming
Ja, det er muligt. Men jeg fortsår stadig ikke, at man brokker sig så meget over priserne. Nu er det så ikke 20 år siden at de første HDDer kom. Det samme kan siges om Blu-ray og HD-dvd afspillere. De var også ret dyre i starten. Så jeg synes virkelig ikke, at 6000,- for en HDD, som oven i købet er den første som kan udskrive på Blu-ray discs.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Flemming Larsen: Jeg er helt enig. Jeg synes heller ikke 6000 kr. er dyrt. Man får et apparat med mange anvendelsesmuligheder - ikke mindst kopiring over på diske, men hvad man ikke umiddelbart kan læse nogen steder, er den fremragende kvalitet og et 100 % stabilt virkende apparat. 
Jeg har endnu ikke oplevet kiksede optagelser af nogen art, og det er aldrig sket, at fx en timer optagelse ikke er blevet optaget korrekt. 
Ingen fastfrysninger eller andre dårligdomme, der kræver genstart af apparatet - alt virker altid.
Jeg har kun haft kabelversionen fra Panasonic en måneds tid, men til gengæld har jeg for 2 år siden købt Panasonics satellitversion af samme optager. De virker meget ens og har samme høje kvalitet, og de er begge udstyret med en fremragende dobbelt hd-tuner, den ene til satellit-tv og den anden til kabel-tv. Begge typer kan bestemt varmt anbefales til det, som de er beregnet til.
Jeg glæder mig bestemt også til, at få julen overstået, så jeg kan få købt mig en, eller to af disse lækre maskiner.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Casio Casio skrev:

Det er da os vanvittigt. Jeg havde nok forstillet mig de kostede en 3000-4000 kr.

Men de 2 Samsung du har linket til der ham der.

Dem er der da ik kortlæser i ?

Nej, men der er en plads til et kortmodul, ligesom det du bruger i dit tv. Du skal bruge et modul.
Den optager, Boxer sælger, er der kortlæser i.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-April-2012
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 14:28
Jeg synes, at jeres påstand om, at elektronik er blevet så billigt, er noget af en påstand!
Hvad koster fx den nye iPhone5? 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hvad koster fx den nye iPhone5? 

Hvis den kunne købes for 20 år siden ville den sikkert have koste mindst 10 gange så meget.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Casio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Oktober-2012
Sted: fårup
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:22
Jeg tror altså bare ik jeg er helt så klog på det her.
De 2 samlinger der er linket til. Kan jeg sætte mit boxer kort ned i den harddisk optager. Undskyld men ska ha det ind med skeer ;-)
Vil jo nødig få købt noget som ik kan bruges
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 16:41

Hej.
Velkommen til recordere. Sony laver ikke nogen, til det danske marked, og samsungs er ikke specielt gode. Den bedste man umiddelbart, er en Panasonic, som ikke er udkommet i Dk. Men skulle være den bedste. Jeg skal selv have den, på et tidspunkt. Du kan læse lidt om den her.

Den går nok ikke til kodede Boxer kanaler, desværreWink
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej.
Velkommen til recordere. Sony laver ikke nogen, til det danske marked, og samsungs er ikke specielt gode. Den bedste man umiddelbart, er en Panasonic, som ikke er udkommet i Dk. Men skulle være den bedste. Jeg skal selv have den, på et tidspunkt. Du kan læse lidt om den her.

Det har vi fundet ud af, for et stykke tid siden.Tongue Jeg havde ikke set, at det var boxer han søgte til.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 17:05

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej.

Det har vi fundet ud af, for et stykke tid siden.Tongue Jeg havde ikke set, at det var boxer han søgte til.Embarrassed

OK

Boxer:
Der findes flere HD harddiskoptagere i UK og Tyskland til antenne T2 , men:
Optage krypterede kanaler er problemet når Boxer ikke har godkendt optageren
Der SKAL VÆRE Ci slot til CAM modul
Opdatering kan være et problem ...?

Leder selv efter en Pana, og bruger en del tid på dette, jeg melder tilbage
Fleggård har måske haft en for nylig, nu er den væk
Til top
Casio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Oktober-2012
Sted: fårup
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 17:09
Hm. Nu er jeg først forvirret.

Jeg søger hd optager til mit tv hvor jeg kan sætte boxer kort i.
Og ik alt muligt andet :-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Casio Casio skrev:

Hm. Nu er jeg først forvirret.

Jeg søger hd optager til mit tv hvor jeg kan sætte boxer kort i.
Og ik alt muligt andet :-)

Du skriver hd optager:
Hvad mener du ? er det en HD harddiskoptager du mener ?

Er det bare en afspiller til kortet som ikke kan optage? så køb en Triax til kr 500,-
Er det en 2½ eller 3 tommer ekstern harddisk optager du mener ?
Er det et USB stik du søger

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu