|
Harddisk optager |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | ||
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Casio: Jeg vi gerne høre, hvordan det virker. Det, jeg er interesseret i at høre om, er:
Kan du optage programmer fra den Boxer-mux, der bruger DVB-T2, og kan programmerne gemmes i mere end 90 minutter. Det er kanaler som TV 2 HD, TV 2 Sport HD, TV 2 Film HD og 6’eren HD, plus nogle flere.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
Jo, det er korrekt. Læs selv hvad Elgiganten skriver ovenfor. Det eneste der kræves for at se/optage
fra to kanaler samtidig, er at den ene kanal er ukodet. Så er det ligegyldigt om de to kanaler ligger på forskellige MUX. Modtageren har jo to tunere.
Flemming Redigeret af fltk - 24-Oktober-2012 kl. 14:24 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
|
Jo, det er korrekt. Læs selv hvad Elgiganten skriver ovenfor. Det eneste der kræves for at se/optage
fra to kanaler samtidig, er at den ene kanal er ukodet. Så er det ligegyldigt om de to kanaler ligger på forskellige MUX. Modtageren har jo to tunere.
Flemming [/QUOTE
Samsung 8900N har 2 stk tunere ?, er det 2 stk (T+T2) og C .... ?
]
Altså: Hvis du vil optage Zulu (krypteret),og se noget andet kan du se DR1 + DR2 + et par stykker mer (ikke krypteret).
Er det ikke korrekt ?
Hvis du vil optage Zulu ( krypteret) og se f.eks TV2 ( krypteret) er dette ikke muligt ?
Er dette ikke korrekt ?
Hvis ovennævnte holder vand er det en undskyd mig ( en håbløs optager til Boxer
, blot min mening.
Noget helt andet er: jeg har fået oplyst i en anden tråd at der skal 2 kort/ CI+ til ?
Citat:
Jeg er ret sikker på, at det ikke er muligt at afkode 2 programmer samtidigt på et autoriseret Boxer CAM (uanset om det er på samme MUX) - og at ingen "uautoriserede" CAMs virker....
Så det kræver nok 2 CAMs til Boxer.
Ladog nu få lukket denne tråd:
Må jeg høre dit svar? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
|
Det kan man heller ikke, men hvis den ene kanal er ukodet, f.eks. DR HD, skal den jo ikke afkodes, og den kræver således ikke CAM, som så til gengæld kan afkode den kodede kanal samtidig.
Nogle uautoriserede CAMs hævder dog at kunne afkode 2 eller flere kodede kanaler samtidig.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
|
![]() Vil du kom. dette:
Samsung 8900N har 2 stk tunere ?, er det 2 stk (T+T2) og C .... ?
]
Altså: Hvis du vil optage Zulu (krypteret),og se noget andet kan du se DR1 + DR2 + et par stykker mer (ikke krypteret).
Er det ikke korrekt ?
Hvis du vil optage Zulu ( krypteret) og se f.eks TV2 ( krypteret) er dette ikke muligt ?
Er dette ikke korrekt ?
Hvis ovennævnte holder vand er det en undskyd mig ( en håbløs optager til Boxer
, blot min mening., (som selvfølgelig sikkert ikke betyder noget for kabelbrugere)
S.U.
Der er rigtig mange der gerne vil have denne tråds mange indlæg afklaret.
Det betyder meget for dem der er ved at købe en
HD optager / afspiller til ........Boxer |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Nogle uautoriserede CAMs hævder dog at kunne afkode 2 eller flere kodede kanaler samtidig./QUOTE] Men mig bekendt findes der ikke uautoriserede CAMs, der kan anvendes til dekryptering af Boxer, så det lukker den option indtil videre.
På min egen Miraclebox kan der dekrypteres og optages en Boxer kanal og samtidigt optages en Boxer kanal krypteret. Den krypterede optagelse kan dekrypteres under afspilning, og der kan gemmes en dekrypteret kopi under afspilningen. Det sidste kræver dog at man kan holder tungen lige i munden - f.eks. skal det sikres, at den krypterede optagelse afspilles, men den tuner der er optaget fra også er indstillet på den kanal, hvor der er optaget fra
![]() Dekrypterede optagelser kan flyttes og afspilles på f.eks. PC, og mig bekendt kører Boxer ikke CI+ med låsning af optagelser, f.eks. at de kun virker i 90 min.
|
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Jeg venter på svar fra Flemming:
Til dig :
Fint indlæg, men
Når man køber en Hd optager til kr. 3000.- til Boxer, som er godkendt af dem, kan man så ikke
forvente at man frit kan optage og se hvad man vil ?
igen , venter lige på Flemming, måske er jeg gået galt i byen ?
|
||
![]() |
||
|
De to tunere er såkaldte combo tunere. Der er altså både DVB-C og DVB-T i dem begge.
Med hensyn til at se en krypteret kanal mens der samtidig optages fra en anden krypteret kanal har jeg allerede svaret, at det ikke kan lade sig gøre. Den ene kanal skal være ukrypteret (ukodet). Men hvis man også har et TV med DVB-T2 og tilhørende CA modul og ekstra kort, så kan man naturligvis dette.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hej.
Det i diskutere nu,gælder det kun for Samsung boksen,eller vil noget tilsvarende også ske på Humax BDR+ boksen. Mvh. |
||
![]() |
||
|
Det er jeg heller ikke bekendt med at Boxer bruger (endnu), men flere andre udenlandske udbydere bruger det allerede, især på DVB-S2.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
|
Dog kan min egen Arion, som er en DVB-S boks, optage 4 krypterede programmer samtidig. De tre bliver lagret krypteret på harddisken, og bliver først afkrypteret ved afspilningen eller hvis jeg manuelt vælger at afkryptere dem efter optagelserne er slut.
Flemming Redigeret af fltk - 24-Oktober-2012 kl. 17:28 |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
|
Men hvis man også har et TV med DVB-T2 og tilhørende CA modul og ekstra kort, så kan man naturligvis dette.
se dette er uderst vigtig
Vis man vil bestille Boxer og en Hd optager og kunne optage kodede kanaler/ se kodede kanaler
Skal man købe en ny skærm( måske har men en) med T2, købe en optager måske med Ca- slot med T/T2 tuner, købe 2 stk CI+ moduler samt bestille købe 2 stk Boxer kort ?
Var der mere man skulle købe ?
Vi taler kun om optagere med Ca- slot
Dette indlæg handler om Samsung 8900N f.eks. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |