recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk størrelse til XBMC Ubuntu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk størrelse til XBMC Ubuntu

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stormers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk størrelse til XBMC Ubuntu
    Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:46
Jeg arbejder på at omdanne min nuværende HTPC til kun at kører XBMC Eden Live klient.

Jeg har installeret på en 80 gigs ældre sata disk for at test og det kører fint.

Jeg kunne dog godt tænke mig at forkorte opstarts tiden og tænker på at sætte en SSD i.

Er en 60 gigs nok - kan jeg evt. nøjes med mindre?

Vil en SSD gøre opstart hurtigere?
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:51
Som jeg har læst det i andre indlæg herinde - så er 60GB rigeligt.
Og ja - det forkorter opstartstiden meget.

(Jeg har ingen viden om det selv, men refererer kun til indlæg herinde.....)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 10:17
60gb er mere end rigeligt. Min XBMCBuntu install fylder omkring 5GB.

Hvis det skal gå rigtig stærkt, og maskinen ikke skal andet, så kig på Openelec (www.openelec.tv) det er et minimalt image, der booter på omkring 10-15sek.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 21:13
I nogle tifælde kan man også hente noget ved at optimerre sin bios opsætning, mht boot sekvens.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu