|
Harddisk størrelse til XBMC Ubuntu |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stormers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2012 kl. 09:46 |
Jeg arbejder på at omdanne min nuværende HTPC til kun at kører XBMC Eden Live klient.
Jeg har installeret på en 80 gigs ældre sata disk for at test og det kører fint.
Jeg kunne dog godt tænke mig at forkorte opstarts tiden og tænker på at sætte en SSD i.
Er en 60 gigs nok - kan jeg evt. nøjes med mindre?
Vil en SSD gøre opstart hurtigere?
|
|
![]() |
|
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg har læst det i andre indlæg herinde - så er 60GB rigeligt.
Og ja - det forkorter opstartstiden meget. (Jeg har ingen viden om det selv, men refererer kun til indlæg herinde.....) |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
60gb er mere end rigeligt. Min XBMCBuntu install fylder omkring 5GB.
Hvis det skal gå rigtig stærkt, og maskinen ikke skal andet, så kig på Openelec (www.openelec.tv) det er et minimalt image, der booter på omkring 10-15sek.
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
I nogle tifælde kan man også hente noget ved at optimerre sin bios opsætning, mht boot sekvens.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |