|
Harddisk til NAS - WD-problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Maj-2012 kl. 13:40 |
Hej
Jeg har en NAS DS212J, som indtil for en måneds tid siden havde en WD Caviar Green 3tb harddisk siddende, men efter nogle problemer med en dunkende/klikkende lyd blev harddisken byttet. Både Proshop og Western Digital har siden skrevet til mig, at de IKKE anbefaler, man bruger Caviar Green-diske i en NAS, da de åbenbart ikke er beregnet til 24-timers brug. WD-supporteren skrev bl.a. til mig: "Most of our green drive are not meant to run on a 24hr basis." og "As for alternative 3TB drives to a NAS our black drives are perfect for NAS drives because they are built to run 24x7." Jeg er altså på udkig efter en ny harddisk på minimum 2tb til min NAS, men jeg er ikke rigtigt tændt på WD's diske mere, selvom han anbefaler mig deres black drives. Kan I anbefale mig nogle alternativer?
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel altid en god idé at vælge ud fra fabrikantens anbefalinger
![]() Edit: De anbefaler WD Caviar green ![]() Redigeret af Steen6400 - 12-Maj-2012 kl. 15:03 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg vil anbefale dig at benytte Seagate diske! Jeg har ikke benyttet andet, gennem de sidste 15 år. Det er blevet til rigtig mange, inkl. dem jeg har monteret for familie og venner. Jeg har aldrig haft en defekt Seagate disk - heller ikke i min Synology.
Hvis du vil have Seagates bedste (mest holdbare med 5 års garanti) serie, skal du vælge Barracuda ES serien. Og ellers har jeg rigtig gode erfaringer med den alm. Barracuda - Barracuda 7200.12 hedder den i dag. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Greenpower er beregnet til computere da de selv styre deres strøm samt hastighed... en skidt ting og bruge i Nas.
Som eks Henrik B Skriver så nup et par Seagate, og sid lidt strømspare fuktioner op på i din Nas (Den kan slukke om natten eks) Qnap har det også rigtig svært ved at køre med Greenpower diske, jeg måtte personlig lære det på den hårde måde da jeg bytte mig til en her fornylig som jeg slet ikke kunne få liv i, ente med jeg måtte invistere i 4 nye diske. (Valgte her Seagate da de var mest anbefaldet til qnap) |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg bruger også Seagate diske. Der var 5 års garanti, da jeg købte, men jeg er ikke sikker på Seagate giver 5 år på nye diske mere.
Modeller fra Seagate, der slutter på NS i modelnavnet er beregnet til 24/7 drift. Fx ST33000650NS |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
journalisten ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2008 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 59 |
Tusind tak for jeres tip! Jeg tjekker Seagate ud! Havde ellers overvejet Hitachi og Toshiba, men når I er så enige, må der være noget om snakken.
![]() |
|
![]() |
|
Fandt frem til denne:
Nogle, der har erfaringer med den i en NAS? EDIT: Jeg kan se i denne tråd, at folk ikke er begejstrede: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=264256
Redigeret af journalisten - 13-Maj-2012 kl. 11:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |