Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 09:51 |
Ja, der er ingen problemer i at bruge WD20EARS diske, så længe man har adgang til en stationær pc med SATA stik på bundkortet. Så skal man boote på en CD og køre WDIDLE3. Jeg bruger selv de diske i min DS211+ med stor succes.
|
 |
forzajuve
Guld medlem
Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 10:05 |
okay tak... ved at jeg har det på min stationære. kan måske lige høre dig ad, når jeg får købt dem.... hmmmm men de der samsung harddisk er måske klar til at køre fra start uden jeg skal gøre noget, så er det vel også super smart...
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 11:10 |
Jeg finder det (hoved)rystende, at man anbefaler andre at købe diske, hvor man liiiige skal gøre det, det eller det, for at de kører optimalt, korrekt eller whatever!  Er der ikke også noget med, at hvis man ikke gør det, kan man risikere at de får et kort liv? Det siger i min verden meget om en producent, når de sender den slags "halvfærdige" produkter på gaden - jeg skal ihvertfald ikke eje dem! SÅ kan produkterne være nok så gode/grønne/lydløse o.s.v. @forzajuve. Det er korrekt, at hvis du køber diske, end de nævnte WD-diske, så er det plug and play. Det kan det anbefales at smutte forbi Synology's side, og tjekke listen over hvilke diske de har testet og fundet brugbare. Personligt vil jeg anbefale Seagate diske. De er måske ikke de "grønneste", men de har lang garanti - 3-5 år - ligesom de er stille og til fornuftige priser. Jeg kører selv med 2 stk. 1 TB i min Synology (og én 500 GB før det). Jeg har i de seneste 15 år kun kørt med Seagate diske, og aldrig haft ét eneste disk-nedbrud. Og der er trods alt rendt nogle HHD'er igennem... M.v.h.
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 11:45 |
Min vurdering af de diske, som jeg nu har valgt, er baseret på mange timers søgning på diverse fora, herunder qnap, synology osv. Har selv kørt med Samsung drev i min ds107e i 3 år. Jeg prøver som skrevet nogle Samsung 2tb, disse er dog ikke entreprise modeller , da prisen kontra mit SoHo forbrug ikke kunne bære dette.
(Et lille forsvar af min anbefaling, henrik)
|
Per Korshøj
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 12:12 |
Per Korshøj skrev:
(Et lille forsvar af min anbefaling, henrik) |
Uha, ingen grund til forsvar, eftersom det var WD jeg angreb - ikke Samsung.  Når det så er sagt, så har Seagate jo netop købt Samsung's harddiskproduktion. M.v.h.
|
 |
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 12:44 |
Jeg ser ingen grund til ikke at anbefale bestemte diske - også selvom de kræver et hurtigt "fix" for at virke optimalt (i det her eksempel forlænge levetiden - selvom jeg ikke synes at have hørt om folk med døde diske pga. højt LCC tal). Så længe folk er orienteret om det, og de efterfølgende virker perfekt, så synes jeg det er i orden. De er jo i forvejen på Synology's liste over hvilke diske der er testet OK.
|
 |
danniman2002
Junior bruger
Oprettet: 22-April-2011
Sted: Valby
Point: 48
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 13:48 |
Deler lige mine Seagate erfaringer: Har 2 Seagate ST2000DL003, jeg købte for ca. 3 uger siden, som nu kører i RAID1 min ReadyNas Duo. Indtil videre har jeg ingen problemer oplevet, og det hele var plug'n'play. De afløste en 500GB Seagate ST3500321CS, som ligeledes har kørt uden problemer siden Jan 2010.
|
 |
2ben
Guld medlem
Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
|
Sendt: 09-Maj-2011 kl. 17:13 |
Nogle er til kylling og andre er til oksekød. Det med diske er næste det samme. Personligt holder jeg mig til WD diske både desktop diske og enterprise diske. Jeg har ingen problemer med disse og jeg har en del  . Tror alle disk kan fejle og så er det bare med at få den byttet. Mvh. Torben
|
 |
Petey
Bruger
Oprettet: 14-December-2010
Point: 93
|
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 21:14 |
ekelund skrev:
du er forresten ikke bange for J modellen bliver for langsom , den er meget sløv |
Du har selv haft en 411j, siden du udtaler dig sådan? Update; For en god ordens skyld. En 411j er sat op imod 211. http://www.overclock3d.net/reviews/storage/synology_nas_ds211_ds411j_review/10 Ekelund skriver, at den er meget sløv, men hans ord skal vist ikke tages for alt for gode varer.
Redigeret af Petey - 12-Maj-2011 kl. 14:26
|
 |