recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk til synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk til synology

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk til synology
    Sendt: 12-Marts-2012 kl. 21:30
Jeg har i øjeblikket en 750gb wd green i min synology ds212+ og venter på at harddiskene falder til et niveau som jeg syntes er fornuftigt.

Men sidder dagligt og kigger på en 500gb wd caviar blue og tænker på om jeg bare kan smide den i min nas.
Vil jeg få problemer når den ene er en green version og den anden er en "alm" disk.
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:56
Så længe du ikke kører dem spejlet kan det vel ikke betyde så meget. Bare mine 2 cents Smile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 14:47
Kan heller ikke forestille mig at det vil volde problemer med mindre du vil køre raid.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 17:56
Jeg vil ikke køre raid.

Jeg prøver at sætte den i og få den op og køre

Overvejer 2tb diske i en raid, kan man bruge Green diske eller hvad anbefales der?
Nas er ikke tændt medmindre der er brug for det
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 18:26
Altså jeg har brugt green diske til raid før i tiden og har ikke haft problemer. Nogle af mine kammerater har så haft en smule problemer men det er virkelig forskelligt hvad folk har af oplevelser..
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 20:20
Jeg bruger WD20EARS i min Synology uden problemer, men har dog kørt programmet wdidle3 for at forlænge deres levetid.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 21:29
Jeg har haft kigget på  WD20EARS , så de er bestemt med i overvejelserne og har luret lidt på wdidle3.

Jeg har sat min blue i og det kører.
Faktisk er den en del hurtigere end min green disk.
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2011
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:16
Jeg bruger WD20EARX.

Synology har en liste om kompatible harddiske. http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&bays_id=2&product_id=90

WD3Idle er med DiskManager fra 3.2.1944

Jeg slukkede og tændte min DS411+ og så kørte WD harddiskene som de skulle.
Til top
lackettyan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Marts-2012
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lackettyan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 17:27
Jeg har sat min blue i og det kører.
Faktisk er den en del hurtigere end min green disk. 
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 09:38
Først, tak for svarene
Nu har jeg fået bestilt sådan et par stykker her WD20EARS, men som jeg læser, behøver jeg ikke at køre wdidle3 først, når jeg kører med dsm4.0 ?

Så mangler jeg bare at finde ud af om jeg skal køre raid 1 eller bare køre almindelig med 2 diske.
Jeg har ikke andet end 20Gb der skal tages backup af i øjeblikket.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Så mangler jeg bare at finde ud af om jeg skal køre raid 1 eller bare køre almindelig med 2 diske. Jeg har ikke andet end 20Gb der skal tages backup af i øjeblikket.

Jeg ville nok altid opsætte i RAID 1 eller 5 når det kommer til NAS (2 eller 4 bay hhv). Ganske simpelt for, at højne sikkerheden når man nu har muligheden ... og hvis du ikke har behov for mere end 20GB Lagerplads er det endnu et argument for RAID 1 i dit tilfælde.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 11:02
Jeg har brug for en del lagerplads, men det vigtigste er pt ca 20gb som jeg vil have ekstra backup af.
Film musik og andet gejl der kommer til at ligge på den har jeg andre steder.
Jeg har overvejet at have det til at køre som 2 diske og lægge en backup på hver disk, og så skal backuppen synkronisere , med en anden nas jeg har et andet sted. Her snakker vi også kun backup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu