|
Harddisk til synology |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2012 kl. 21:30 |
Jeg har i øjeblikket en 750gb wd green i min synology ds212+ og venter på at harddiskene falder til et niveau som jeg syntes er fornuftigt.
Men sidder dagligt og kigger på en 500gb wd caviar blue og tænker på om jeg bare kan smide den i min nas. Vil jeg få problemer når den ene er en green version og den anden er en "alm" disk.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så længe du ikke kører dem spejlet kan det vel ikke betyde så meget. Bare mine 2 cents
![]() |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Kan heller ikke forestille mig at det vil volde problemer med mindre du vil køre raid.
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg vil ikke køre raid.
Jeg prøver at sætte den i og få den op og køre Overvejer 2tb diske i en raid, kan man bruge Green diske eller hvad anbefales der? Nas er ikke tændt medmindre der er brug for det
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Silenty ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
Altså jeg har brugt green diske til raid før i tiden og har ikke haft problemer. Nogle af mine kammerater har så haft en smule problemer men det er virkelig forskelligt hvad folk har af oplevelser..
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Jeg bruger WD20EARS i min Synology uden problemer, men har dog kørt programmet wdidle3 for at forlænge deres levetid.
|
|
![]() |
|
Jeg har haft kigget på WD20EARS , så de er bestemt med i overvejelserne og har luret lidt på wdidle3.
Jeg har sat min blue i og det kører. Faktisk er den en del hurtigere end min green disk.
|
|
|
|
![]() |
|
jbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2011 Status: Offline Point: 187 |
Jeg bruger WD20EARX.
Synology har en liste om kompatible harddiske. http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan&bays_id=2&product_id=90 WD3Idle er med DiskManager fra 3.2.1944 Jeg slukkede og tændte min DS411+ og så kørte WD harddiskene som de skulle. |
|
![]() |
|
lackettyan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2012 Status: Offline Point: 9 |
Jeg har sat min blue i og det kører. Faktisk er den en del hurtigere end min green disk.
![]() |
|
![]() |
|
Først, tak for svarene Nu har jeg fået bestilt sådan et par stykker her WD20EARS, men som jeg læser, behøver jeg ikke at køre wdidle3 først, når jeg kører med dsm4.0 ?
Så mangler jeg bare at finde ud af om jeg skal køre raid 1 eller bare køre almindelig med 2 diske. Jeg har ikke andet end 20Gb der skal tages backup af i øjeblikket.
|
|
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Jeg ville nok altid opsætte i RAID 1 eller 5 når det kommer til NAS (2 eller 4 bay hhv). Ganske simpelt for, at højne sikkerheden når man nu har muligheden ... og hvis du ikke har behov for mere end 20GB Lagerplads er det endnu et argument for RAID 1 i dit tilfælde.
|
|
![]() |
|
Jeg har brug for en del lagerplads, men det vigtigste er pt ca 20gb som jeg vil have ekstra backup af. Film musik og andet gejl der kommer til at ligge på den har jeg andre steder.
Jeg har overvejet at have det til at køre som 2 diske og lægge en backup på hver disk, og så skal backuppen synkronisere , med en anden nas jeg har et andet sted. Her snakker vi også kun backup
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |