recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk til tv optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk til tv optagelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martin1994 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Marts-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin1994 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk til tv optagelse
    Sendt: 03-Juni-2013 kl. 19:28
Hej.

Jeg skal have skaffet mig en harddisk til mit Samsung ES8005, så jeg kan optage på den.
Men har kigget omkring og syntes det er lidt af en jungel, om hvilken man skal købe. 
Er der nogle mærker der er bedre, og hvis ja, hvordan bedre? 
Og skal man bare tage den billigste?

Jeg tror jeg skal have en på 500GB, det burde være rigeligt plads.

Så hvis i kan anbefale en, eller har set et super godt tilbud et sted, så må i meget gerne reagere! :)
Gerne en som vil kunne tapes fast bag på tv'et.

Og lige en sidste ting, hvorfor når man optager noget fylder det så sindsygt meget? Optog Formel 1 (Tv3+ HD 1080i) som varede ca. 3,5 timer og det fyldte vist nok 18-20GB. Hvorfor har tv'et ikke noget software som komprimere indholdet?

- Martin Nygaard

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 22:36

Har lige købt en LaCie på 500Gb til mit TV. Har lavet en optagelse fra en 1080 HD kanal, den varede en time, og fylder lige over 3Gb. Hvilket passer meget godt til hvad den vil fylde når optaget på min 8500 Recorder.
PS: Der medfølger en holder der kan monteres bag på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:35
Forkert forum gutter
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af martin1994 martin1994 skrev:

Hvorfor har tv'et ikke noget software som komprimere indholdet?

Fordi det ikke er nødvendigt, harddisk plads er ret billigt og så er der ingen grund til at ødelægge billedkvaliteten mere end den allerede er hos de fleste udbydere.

Til TV brug ville jeg købe den billigste 2,5" disk jeg kunne finde, i den størrelse der nu passede mig.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af martin1994 martin1994 skrev:

Hvorfor har tv'et ikke noget software som komprimere indholdet?

Jeg formoder det er for at bevare den originale kvalitet. Og HD materiale fylder altså meget, hvis det skal være i ordentlig kvalitet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu