|
Harddisk til tv optagelse |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
martin1994 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2013 kl. 19:28 |
Hej.
Jeg skal have skaffet mig en harddisk til mit Samsung ES8005, så jeg kan optage på den. Men har kigget omkring og syntes det er lidt af en jungel, om hvilken man skal købe. Er der nogle mærker der er bedre, og hvis ja, hvordan bedre? Og skal man bare tage den billigste? Jeg tror jeg skal have en på 500GB, det burde være rigeligt plads. Så hvis i kan anbefale en, eller har set et super godt tilbud et sted, så må i meget gerne reagere! :) Gerne en som vil kunne tapes fast bag på tv'et. Og lige en sidste ting, hvorfor når man optager noget fylder det så sindsygt meget? Optog Formel 1 (Tv3+ HD 1080i) som varede ca. 3,5 timer og det fyldte vist nok 18-20GB. Hvorfor har tv'et ikke noget software som komprimere indholdet? - Martin Nygaard |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har lige købt en LaCie på 500Gb til mit TV. Har lavet en optagelse fra en 1080 HD kanal, den varede en time, og fylder lige over 3Gb. Hvilket passer meget godt til hvad den vil fylde når optaget på min 8500 Recorder.
PS: Der medfølger en holder der kan monteres bag på TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Forkert forum gutter
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Fordi det ikke er nødvendigt, harddisk plads er ret billigt og så er der ingen grund til at ødelægge billedkvaliteten mere end den allerede er hos de fleste udbydere. Til TV brug ville jeg købe den billigste 2,5" disk jeg kunne finde, i den størrelse der nu passede mig.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10570 |
Jeg formoder det er for at bevare den originale kvalitet. Og HD materiale fylder altså meget, hvis det skal være i ordentlig kvalitet.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |