recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddisk til USB optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddisk til USB optagelse

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DanielHarald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2011
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddisk til USB optagelse
    Sendt: 01-Juni-2012 kl. 09:13
Hej

Jeg har netop købt et

Panasonic 32" 3D LED Smart-TV TX-L32ET5Y

og jeg er indtil videre særdeles tilfreds :)

Nu er jeg så på jagt efter en god harddisk til usb-optagelse (mellem 250 og 1000 GB).

Men hvad er god? Har i nogle 'gode' erfaringer eller anbefalinger?

På forhånd tak!

Tongue
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 09:57
Nu har jeg så købt en fin (god) harddisk som får strøm via usb tilslutningen.

Jeg erfarer dog at tv'et ikke kan optage på USB. Hvilket stemmer fint overens med specifikationerne, hvor der står "NEJ" ud for "PVR optagelse via usb".

Det ville da ha' været glimrende hvis sælgeren i Elgiganten ikke sagde det direkte modsatte....

Thumbs Down
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:33
hvad skal man så bruge den PVR funktion til?
Mvh
Svsommer
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af DanielHarald DanielHarald skrev:

Det ville da ha' været glimrende hvis sælgeren i Elgiganten ikke sagde det direkte modsatte....
Thumbs Down
Ja, det er godt nok ringe, men så må han jo bytte den eller give kompensation, måske en ekstern PVR. Jeg synes nu heller ikke at PVR i tv er så brugbar, da man ikke kan se andre tv programmer samtidig.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:35
Rigtig godt spørgsmål... Der står i manualen at optagelse skal foregå via et af de fire HDMI ind/udgange... Hmm..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:39
Ja det er rigtig, at der er begrænsninger ved brug af PVR via TV'et. Men synes også det er træls med for mange apparater under over og ved siden af tv'et. Så tiltaler det mig mere med en lille smart USB harddisk gemt bag tv'et.. Men det er da bekvemt, at kunne se et program, mens man ser et andet..

Tja.. Der er jo 14 dages fortrydelsesret... men jeg synes simpelthen billedet er helt fantastisk.. så måske skulle jeg søge kompensation som følge af manglende informativ viden fra sælger.. hehe LOL

Redigeret af DanielHarald - 02-Juni-2012 kl. 10:41
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:44
På Elgigantens hjemmeside skriver de under dette tv følgende;

"Smart TV (VIERA Connect): VIERA Connect er en internet service til fjernsyn baseret på cloud servere. Giver dig mulighed for Video-on-Deman, optager TV, spil og meget mere gennem de mange applikationer."

Er der nogen der kender til optagelse via cloud servere? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:51
Den understøtter optagelser på 64GB SD kort, så lidt kan der da optages.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:53
Okay... imponerende... Wink

Hvor ser du at den kan det? Kan den optage på SD over 64?
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:13
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 14:26
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielHarald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:18
Har nogen erfaring med en optage-feature via cloud-servere som Elgiganten reklamerer med?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af DanielHarald DanielHarald skrev:

Okay... imponerende... Wink

Hvor ser du at den kan det? Kan den optage på SD over 64?
Det står i manualen og 64GB er det højeste de angiver, hvilket jo er en hel del, selvom det ikke kan sammenlignes med en harddisk. Jeg vil tro at der er plads til over 8 timer HD.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu