recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddiskoptager og mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddiskoptager og mere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddiskoptager og mere
    Sendt: 20-Februar-2021 kl. 17:53
Hej alle. Allerførst vil jeg tilstå, jeg er lidt af en amatør på dette her område. Men jeg prøver - har et Sony tv der er 3 år gammelt, jeg har en ekstern harddisk tilkoblet og jeg optager den underholdning jeg gerne vil gemme. Har prøvet at tilkoble harddisken til min PC og til min søns TV (det er et Samsung, det er nyere end mit) uden at få noget frem på skærmen. Vil det sige at hvis mit Sony TV går i stykker, så er alt på harddisken væk for evigt eller virker den hvis jeg køber et nyt Sony TV. Jeg vil frygtelig gerne kunne køre filmene fra harddisken over på dvd skiver En ting mere - hvis jeg vil optage en film på min harddiskoptager, så stopper optagelsen efter 1 til 2 minutter, men det er vel noget med copyright -rettigheder. Har talt med en der har oplevet samme problem, han har sat en videooptager til at optage filmene direkte fra TV billede - om natten og derfra overspille dem videre, men jeg synes godt nok det er en besværlig metode og hvad med kvaliteten?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 18:51
Optagelser er krypteret og låst til det TV de er optaget på.
På nogle HDD optager kan man fra em computer via netværket få adgang til optagelserne. Men om der er TV der kan det samme ved jeg ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 19:47
kim.t har allerede svaret på dit første spørgsmål. Vedrørende andet spørgsmål må det være en fejl 40. Det har i hvert fald intet med copyright at gøre medmindre du optager fra en kodet kanal og du bruger et CI+ modul. Med et sådan modul, altså et med +, kan der være problemer med optagelse og/eller spole/springe funktion i optagelsen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 21:36
Tak for svar. Til fltk - jeg optager netop med et CI+ modul, hvordan kan man ellers få Boxer på sit TV ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2021 kl. 22:07
 Mener ikke at Boxer bruger CI+, så et CI skulle klare det, hagen er bare at den type kortlæser ikke er nemme at få fat på mere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 00:10
Scorpio: Når du har ønske om at køre film over på dvd-skiver, må det være det ideelle for dig med en Panasonic recorder. Så kan du optage på harddisk og bagefter kopiere over på skive. Men jeg vil foreslå, at du dropper dvd-skiverne og i stedet bruger bd-skiver. Optagelserne kan altid helt frit afspilles på Blu-ray afspillere.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

  Jeg vil frygtelig gerne kunne køre filmene fra harddisken over på dvd skiver 


Hej.

Du skriver ikke noget om hvilke kanaler, du ønsker at optage og gemme?

Men her vil jeg nævne flere muligheder:

Citat: 'Hej.

Jeg vil begynde med at poste 3 links til 3 Dreamboxe, som alle er velegnede til Boxer:

DM 525 / DM 525 Combo boks test


Dreambox DM900 – High End tv-boks test


Dreambox DM920 Test


Lad os tage Dreambox DM525 først. Som jeg har forstået det, er der i Tyskland større Media afgift på DVB bokse med PVR. Så Dreambox har lavet en version af DM525 hvor PVR er disablet og brugerne så selv kan enable det. Jeg ved IKKE om den version Amazon.de sælger billigt kommer standard med eller uden PVR, Det må man selv spørge dem om. Elles find evt. en anden forhandler.

Men elles har Dreambox DM 900 og DM 920 en meget kraftigere CPU samt en 2,5" harddisk med SATA interface placeret i en skuffe på bagsiden. En af 4 forskelle mellem DM 900 og DM 920 er at DM 900 kun har et CI slot til ET Boxer TV modul og ET Abonnements kort mens DM 920 har TO for samtidigt optagelse af en kodet Boxer kanal, mens man samtidigt kan se en anden kodet Boxer kanal.

Jeg købte en brugt DM 900, til min søster på 65, på ebay.de for 1001 DKr incl forsendelse til Danmark. 
Jeg har valgt at bibeholde den oprindelige Dreambox firmware, da jeg håber at andre familie medlemmer, så kan supportere hende, hvis de besøger min søster før mig. Så ja til dit spørgsmål om at Boxer virker med den oprindelige firmware.

Jeg valgte at købe et Boxer TV Modul UDEN CI+ til min søsters Dreambox DM 900.

Her er manualer til Dreambox:


 
Og til sidst en Engelsk 'Dreambox user_manual_black_rcu Remote'


Jeg har her i 2020 skrevet adskillige indlæg om min søsters nye Dreambox DM 900. Foreslår at du finder nogle af dem frem, ved hjælp af forummets søge function.'


Men elles prøvede jeg at lave en optagelse på den indbyggede harddisk. At tage den ud af skuffen. Forbinde den til et SATA til USB 3 kabel og afspille filen på min PC. Og det virkede efter at jeg havde installeret Ext2Fsd-0.69.exe. Her er et link med mere info:



Og et link til en anden tråd, hvor et forum medlem måtte have den lokale TV-forhandler i Dragør, til at gøre det muligt at optage på hans DM 525:



Men ellers ved jeg ikke, om det kun er Danske kanaler at du ønsker at optage?
Og om du har overvejet bare at optage programmerne med TV4Ever på din PC. PC4Ever er en udvidelse ( Extension ) til Chrome browseren og kan optage programmer op til 7-10 gange hurtigere, end det afspilles.


Det kan optage både DR og TV2 Play. Samt mange udenlandske udbydere, hvis man bruger en VPN forbindelse.

Til sidst vil jeg skrive, at lige meget hvilken løsning du vælger, kan jeg ikke forstå at du vil overføre til DVD skiver. Med prisen på moderne Harddiske, vil jeg foreslå at du gør som os andre, og optage og gemme på eksterne Harddiske. Det er både nemmere og billigere.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 21-Februar-2021 kl. 09:10
Til top
Scorpio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juli-2017
Sted: Haverslev
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scorpio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 11:12
Tusind tak til jer alle - I har gjort min hverdag meget lettere. Til "fltk" og "Radiomanden" tak for at I fortalte at Boxer ikke SKAL køre med CI+ modul. Da jeg skiftede til CI modul, ja så kørte det bare uden huller i optagelserne. Men jeg mener helt bestemt at Boxer på et tidspunkt meddelte at man NU skulle bruge et CI+ modul, derfor har jeg brugt det. avXperten.dk sælger set-top bokse med kortholdere. Til "C.Johansen" jeg har en Panasonic harddiskoptager som jeg bruger flittigt - mener at Blu-Ray afspillere også kan afspille alm. DVD skiver. Til "c.sell" du foreslår at jeg skal optage på harddisk - ja, det vil jeg også gerne, men så har jeg jo problemet med mit system, jeg kan ikke bruge den harddisk som jeg optager på fra TV´et andre steder (se mit første indlæg). Så foreslår du at anskaffe en Dreambox, det vil jeg overveje, jeg ved min søn har lidt kendskab til Dreambox, jeg skal lige have ham med indover. Men så vil jeg spørge - kan man tilkoble en ekstern harddisk til min Panasonic harddiskoptager og så på den måde få optagelserne på harddisk. Venlig hilsen og tak - T. Andersen.

Redigeret af Scorpio - 21-Februar-2021 kl. 11:28
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 12:05
Scorpio: Nu ved jeg ikke, hvad det er for en Panasonic recorder, der er tale om, men normalt kan der godt tilsluttes eksterne harddiske til en Panasonic recorder. 8 stk. kan registreres, så vidt jeg lige kan huske. MEN: Optagelserne er låst til optageenheden og kan ikke fungere med andre enheder.  
Så du slipper på den måde ikke væk fra problemet med at optagelserne går tabt, hvis optageenheden bryder sammen.


Redigeret af C. Johansen - 21-Februar-2021 kl. 12:09
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 14:13
Panasonic optagelser kan streames til andre enheder.
Og via netværk kan optagelser kopieres. 
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Scorpio Scorpio skrev:

[SNIP]....Til "C.Johansen" jeg har en Panasonic harddiskoptager som jeg bruger flittigt - mener at Blu-Ray afspillere også kan afspille alm. DVD skiver. Til "c.sell" du foreslår at jeg skal optage på harddisk - ja, det vil jeg også gerne, men så har jeg jo problemet med mit system, jeg kan ikke bruge den harddisk som jeg optager på fra TV´et andre steder (se mit første indlæg). Så foreslår du at anskaffe en Dreambox, det vil jeg overveje, jeg ved min søn har lidt kendskab til Dreambox, jeg skal lige have ham med indover. Men så vil jeg spørge - kan man tilkoble en ekstern harddisk til min Panasonic harddiskoptager og så på den måde få optagelserne på harddisk. Venlig hilsen og tak - T. Andersen.

En afspiller/optager er altid "bagud-kompatibel" - d.v.s. en dvd-afspiller kan også afspille cd'er. Og en blu-ray afspiller kan også afspille både cd'er og dvd'er.

For Panasonic-optagere gælder det som regel, at du kan overføre optagelser til pc. Det er, så vidt jeg ved, ret enestående.

Med Windows Media Player på min Windows 10 pc, kan jeg se hvad der er optaget både på min DMR-UBC90 og mit GZ2000 med USB-disk tilkoblet. Derved kan jeg få et link, som jeg efterfølgende kan bruge til at downloade.

1) Start Windows Media Player
2) Åben din optager (burde stå under "Andre biblioteker"
Hvis den mangler på listen, så tænd for den og vent lidt.
3) Dine optagelser ligger under "Videoer" (det gør mine i hvert fald).
Find optagelsen, højreklik og vælg egenskaber
4) Under "placering" står en URL. Marker og kopier fra start og indtil lige FØR spørgsmålstegnet.
5) Sæt linket ind i en browser og voila.....

Eksempel. Kopier det med rødt. EXCL. "?"
http://192.168.50.4:60001/AV-0-268435456-0-0-268436419-94651200_BDY?CI=1&fmt=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T&bitrate=6000&resolution=720&WMContentFeatur
es=DLNA.ORG_PN=AVC_TS_MP_HD_AAC_LTP_T;DLNA.ORG_OP=10;DLNA.ORG_CI=1;DLNA.ORG
_FLAGS=81100000000000000000000000000000&WMHME=1&HMEExt=.tts&WMDuration=2103
0000000&WMQ=1&WMHMETitle=QQBtAGUAcgBpAGMAYQBuACAARABhAGQAIQA=

/Flemming
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 18:37
Det problem, som trådstarter gerne vil have hjælp til, drejer sig om, hvordan (hvis muligt? man kopierer optagelser fra en harddisk, som er tilsluttet et Sony-tv, så beskrivelsen af, hvordan man kan kopiere fra en Panasonic recorder er ikke relevant.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu