recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddiskoptager stopper før den er sat til
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddiskoptager stopper før den er sat til

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 12:09

Ja de var ikke gode, den første fik 3 nye motherboard, den blev udskiftet til en anden, den havde mange låste opgagelser og andre problemer da den så ikke længere kunne afspille BDer, så røg den også ud.
Så der var ikke gode oplevelser med dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

Træls så i går optagede jeg børnelokkerne på tv3 fra 21-22 og pludselig kom det frem på skærmen (lille boks kommer altid op når noget starter slutter med optage fint nok) da jeg så noget andet i pågældende tidsrum på anden kanal  - optagelsen på tv3 er stoppet (kl 21.35 cirka) og så skal man hurtig manuel optage det sidste TRÆLS det er jo bare held man lige så popup boksen ellers have jeg mangler sidste 1/3 del af programmet
 
Er der virkelig ikke andre der bøvler dem dette, altså ved andre hvor den bare stopper før den er sat til og før programmet er slut
Har ikke selv maskine, så kender ikke detaljer.
Hvordan har du sat uret i maskinen?

Uddrag fra manual:
Sets the current date and time.
"" If Schedule Viewing and Schedule Recording is set using GUIDE, Channel List, or Info
menu, It will work based on the time information of the TV programme. 
If you set the Clock Mode to Manual and change time manually, Schedule Viewing and Schedule
Recording function can be limited or work abnormally.


Ud fra det kunne det måske være hvis uret er sat til manual mode, at det svigter (abnormally)

Mvh. JørgenT
 
Hej den er sat til automatisk tidsindstilling altså uret sætetr sig selv og det er også kun af og til den stopper og virker elelrs fint
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Du er nødt til og udelukke fejl 

1) prøv optageren på en anden instalation adresse
2) evt prøv og hent en anden optager og test med den

det kan være en fejl i din optager for jeg har opsat en h8500n hos en bruger og den kører fint og selv kører vi med nummeret større h8900n eneste forskel er disk str og den har ikke problemet 
 
Tja som sagt virker den 90% godt - det er bare af og til den bare stopper og jeg har prøvet anden tv m.m
 
Sjov ting den er også begyndt at tænde sig selv og tv i ny og næ ??? aldrig gjort før
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:


Hej jeg har yousee og det er mest tv2 næsten kun tv2 - og den stopper bare selvom programmet er i gang og ikke er overskredet tiden som sagt optager jeg man-tor 20.00 - 20.50 TV2 og ca 2 gange i ugen stopepr den 20.44 cirka 2-3 min før programmet er slut + optager ogsp 21.25 - 22.00 og der sker det også men mest npr jeg er hjemme og evt bruger den til se noget andet eller bagud det den optager
 
Og radiomanden hvorfor skriver du altid bare køb noget bedre - den er helt ny og kan alt det jeg gerne vil have og meget mere til - har bare det trælse lille problem ved 2-3 prg. i ugen
 
har nyeste SW og gendannet fabrik er gjort 1 gang - der slettede den også alle de 18 optagelsesttiminger jeg har oprettet træls


Jeg har i en række år haft en tilsvarende, mener at den hedder BD 8300N, som har kørt dels via almindelig tagantenne og nu i halvandet år på fibernet via Stofa.
Jeg har aldrig haft problemer, men så vidt jeg husker, har Radiomanden netop haft yousee. Ellers må han rette. (En diskussion om dette findes også her på forummet, og Radiomanden mener åbenbart stadig, at det er maskinen, der fejler. Jeg mente ellers, at jeg fik påvist noget andet. :) )

Selv om min BD har kørt fejlfrit, udfaser jeg den mere og mere med en extern usbharddisk, hvor ekstratid automatisk er tillagt, uden at man manuelt skal tillægge tid. Dog bruger jeg den stadig, hvis der kører to optagelser samtidig på TV-usb, eller at vi ser 3D.

Som nævnt. Undersøg om det er yousee, der skaber problemet fx ved at optage uden yousee
 
 
Hej jeg har yousee altid haft til mange HDD uden bøvl - har også anden optager i sove bare en digital boks med usb stick den har aldrig stoppet før tid - det er kun 1-3 gange om ugen ud af over 20 optagelser og troede det var tv2 men som sagt nu også tv 3 i går første gang - tror nogen gange fordi jeg bruger den samtidig og sletter og ser optagelser og skruer frem tilbage men det skulle den jo klare
 
Sjov ting den er også begyndt at tænde sig selv og tv i ny og næ ??? aldrig gjort før
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 17:03

Nu begynder du måske at forstå, at de maskiner ikke er så Super, udover Super ustabile.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 18:02
Nu er der fremkommet forslag om at koble enheden fra yousee for at lokalisere om fejlen skyldes youseetilslutningen eller din enhed.

Har du forsøgt det?

Jeg har en formodning om, at holdninger desværre ikke afhjælper problemet :)

Redigeret af bentpetersson - 21-September-2016 kl. 22:04
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 19:33
youtube ? har jeg aldrig brugt på min HDD
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 21:10
Har rettet fejlen.

Hvad vil du gøre for at lokalisere fejlene?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

youtubetilslutningen
 Smile

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 22:09
Tak Jørgen. Ja, det er problemet med automatiske tekstrettelser, når ens Tablet hellere vil skrive youtube, selv om der skrives yousee. Men jeg går dog udfra, at man let kan overskue ordfejlen, så man alligevel kan fokusere på løsninger :)
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 22:19
Ved ikke tror det er yousee der udsender forkerte signaler til min HDD om hvornår et program er slut - MEN hvorfor kan min HDD ikke bare stoppe og starte til det den er manuelt sat til
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 22:33
Det kan være rigtigt.
Vi har tidligere herinde og på flatpanels.dk skrevet om fx yousee's fejl på EPG programguide. Det er udbyderen, der styrer udsendelsen af både EPG og selve tiderne, (skrev Samsung i et svar, som jeg har set her i aften.)

Jeg læste også her i aften, at Yousee har indrømmet fejl i forhold til Samsungs recordere, og at netop TV2 udgjorde et problem.

Men signaler sendes ikke fra Yousee til HDD. Det var engang.


Redigeret af bentpetersson - 21-September-2016 kl. 22:35
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu