|
Harddiskoptager |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Scorpio ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2017 Sted: Haverslev Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2017 kl. 20:46 |
|
Hej alle. Jeg har en ca. 10 år gammel Panasonic harddiskoptager og den har jeg været rigtig glad for. Nu er den lige holdt op med at fungere, så jeg har været ved at undersøge markedet for nye HD-optagere. Til min store overraskelse, så har jeg ikke fundet nogen der kan overspille fra HD til DVD skiver. Det kunne min gamle og det har jeg brugt rigtig meget. Hvad gør jeg så - hvad skal der til for at få optagede film over på en DVD skive? Har et helt nyt TV og med det kan jeg optage på en extern harddisk, kan jeg få disse optagelser over på DVD? Evt. ved hjælp af computeren ?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilket TV har du?
Alle Panasonics harddiskoptagere kan da overspille optagelser! Også de nuværende. M.v.h. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Korrekt, Panasonic så er du kørende. HDDen fra dit TV kan normalt kun bruges til det, og kan derved ikke afspille fra andre enheder. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
|
Hvis dit TV også er et Panasonic skulle det være muligt at overføre dets optagelser ukrypteret til en PC via netværket. Panasonic er en af de få producenter der tilbyder denne mulighed.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
pj2000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
|
Er den funktion ikke uafhængig af hvilket TV man bruger? Hvilket filformat gemmes i hvis man overføre til en PC? Kan man få TTV tekster med i sådan en fil? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
HDDen krypteres for det meste så den kun kan læses af den enhed der har optaget på den. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
pj2000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
|
Det må jeg have forklaret. Flemming skriver at hvis man har en Panasonic HDD optager og har et Panasonic TV tilsluttet kan man overføre ukrypteret til PC. Så spørger jeg om det ikke er ligegyldigt hvilket TV der er tilsluttet, for det er vel HDD optageren der optager, og dermed er det vel den der sørger for at det ikke er krypteret når vi taler en Panasonic optager?
|
||
![]() |
||
|
Hvis det er en Panasonic Recorder, så kan der overføres til BD/DVD og til PC, en HDD på et TV er krypteret til TVet. |
||
|
||
![]() |
||
|
Ok det var også det jeg mente. Så det er uafhængigt af TV'et når vi taler Panasonic recorder :-) Kan du også svare på mine spørgsmål om hvilket filformat der gemmes i og om TTV tekster kan komme med i filen ved overførelse til PC?
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
|
Hej. Jeg tror at i taler forbi hinanden. De Panasonic Harddisk optagere der findes i dag hedder ikke fra HD og til DVD. De hedder fra HD og til Blue Ray. Men jeg er næsten sikker på at de også kan overspille fra dens indbyggede HD og til en DVD skive. Jeg ved ikke hvor du bor, men du skal være opmærksom på at kun for nylig er Panasonic kommet med Harddisk Optagere med Blue Ray der kan modtage DVB-T2. Og at der findes flere tråde herinde om fordele og ulemper ved at købe dem i Tyskland. Så syntes jeg, at du spørger ind til hvordan du får allerede optagne optagelser fra en USB harddisk og over på en DVD. Det er straks værre. Jeg ved ikke om du skulle have en gammel VHS maskine, hvor du kan prøve at overspille dem via dit TV's SCART udgang. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 06-Juli-2017 kl. 10:54 |
||
![]() |
||
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
|
Hvis man optager på en Panasonic HDD/Blu-Ray recorder, bliver optagelserne på harddisken ikke krypteret, og de indeholder hele tv-signalet, altså alle undertekster, DVB-subs og alle lydkanaler. Programmerne kan overføres til PC eller kopieres over på skiver. Optagelserne kan afspilles på andre apparater uden videre. Dog kan der være begrænsninger med undertekster afhængig af afspilleren. Hvilket tv, som er tilsluttet, har selvsagt ingen betydning, da det er HDD/Blu-Ray recorderens indbyggede tuner, der anvendes. Situationen er derimod en anden, hvis man bruger et tv (eksempelvis Panasonic) til at optage på fx en usb-pind. Den type optagelser vil næsten altid kun kunne afspilles på det samme tv, som har lavet optagelsen. Den type optagelser bliver altså krypteret.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
|
Jeg skriver jo netop at det gælder Panasonic TV (og det har intet med en eventuel recorder at gøre). Jeg må melde pas med hensyn til filformat og TTV tekster. Prøv at Google det. Jeg fandt på et tidspunkt en guide fra et tysk PC eller elektronik magasin som indgående beskrev hvordan optagelserne fra et Panasonic TV kunne overføres ukrypteret til en PC. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |