|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Skjødt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 12-Maj-2008 kl. 15:20 |
Hej derude!
Introduktion: Jeg vil købe mig en HTPC som udelukkende skal bruges til afspilning af 720p videoer samt få 1080p videoer. Hvad er hardwarekravet til sådan et media center, og hvori ligger flaskehalsen? Nuværende problem ved afspilning Grunden til at jeg spørger, er fordi at jeg på nuværende tidspunkt har svært ved at afspille HD videoer. Lige nu afspilles de på en bærbar med følgende specifikationer: Processor: Intel Core2 Duo, T7300 - 2Ghz Ram: 2 Gb PC5300 Grafik: GeForce 8600 Mobility Harddisk: 7200 RPM Samsung, 120gb OS: Windows Ultimate, 64-bit med VideoLan (VLC) player, og medierne (.mkv) har følgende specifikationer: Codec: x264 Framerate: 23,976 Bitrate: 5700 kbps Opløsning: 1280x720 Her oplever jeg, at billedet standser få sekunder, og så fortsætter i sløringer ved særligt farverige scener. Jeg har forsøgt at afspille videoerne på en TViX afspiller og her virker det uden problemer. Bekrymringen ligger i, at nedenstående HTPC hardware for mig ikke virker særligt anerledes end den bærbare og jeg har ikke i sinde at give 4000 kr. for hardware der ikke kan afspille den type medie. Mit fortrukne HTPC hardware Kabinet: Antec VERIS Fusion 430 Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Med AMD 780G chipset Processer: Athlon X2 BE-2400 2.3 GHz CPU-Køler: Silverstone Nitrogon NT06-Lite (Passiv) Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB RAM: Kingston HyperX 2 x 1 GB PC8500 Håber i kan hjælpe. Redigeret af Skjødt - 12-Maj-2008 kl. 18:35 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg moraliserer ikke, jeg er ligeglad med hvad andre gør. Men problemet med dit spørgsmål er faktisk at man ikke lovligt kan rippe HD.DVD eller Blu-Ray film. Hvis jeg altså svarer på dit spørgsmål, så deltager recordere.dk aktivt i noget der ikke et lovligt. Og det kan de jo ikke, vel? Og jeg kan ikke bidrage til det, vel?
Du kan jo stille spørgsmålet anderledes, så det kan besvares uden problemer, hvad forhindrer dig i det? Der findes jo helt lovlige ting der er lavet i h264 fx, det kan jo være filmtrailers eller andet. Og hvordan afspiller man dem med bedste resultat? |
|
![]() |
|
Skjødt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-April-2008 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Det må i undskylde. Jeg ser lovgivning og morale som to helt forskellige ting. Men der er ingen grund til at diskutere det, for der er ingen tvivl om at du har ret.
Spørgsmålet er omformuleret. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |