recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til 4K video-redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardware til 4K video-redigering

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu koster lysglimmer ikke ekstra den dag i dag.

Jo det gør.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Find en maskine med amd ryzen9 12cores.


Så må vi håbe, at softwaren er kodet til, at kunne udnytte 12 core cpu'er.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 19:35
Vil sige det er et ret solidt budget du har så jeg ville ikke være bleg for at gå med et RTX2080ti til at starte med og se hvor stor en forbedring det giver dig. Nu hvor Davinci Resolve netop bruger GPU meget.

Hvor lang tid du vil vente for at have klarhed overkommende produkter bestemmer du selv, men det er da spændende hvad der sker. Man at AMD pludselig ville være konkurrence dygtige i performance med RTX2080ti ville være noget af en overraskelse.

Og så kan man spørge sig selv, vil et RTX2080ti falde i pris hvis der ingen konkurrence er?

AMD's CPU'er har tradition for at falde i pris og R9 3900x er på vej ned allerede. Spørgsmålet er dog om det ikke er overkill til dit formål, og jeg ville ikke prioritere en CPU opgradering før jeg havde testet med nyt grafikkort.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 20:24

Fejl Postet.


Redigeret af csell - 26-April-2020 kl. 20:30
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Find en maskine med amd ryzen9 12cores.


Så må vi håbe, at softwaren er kodet til, at kunne udnytte 12 core cpu'er.
det ved jeg så ikke. Men den æder fint 8 kærner og 16 tråde i min ryzen.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nu koster lysglimmer ikke ekstra den dag i dag.


Jo det gør.



Klaus
hvor fanden har du været. Man få kastet ramklods i nakken med lys, og AMD ryzen prism køler uden ekstra beregning. Nu vi er ved det så kabinet kølere, koster kun omkring 30-50 kroner mere. Selvfølgelig kan man altid købe noget fuldstændigt nyt lysshow som lige er kommet på markedet. Men alm led lys. Koster ikke ekstra, den dag i dag
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu vi er ved det så kabinet kølere, koster kun omkring 30-50 kroner mere.

Så du giver mig ret i at det koster mere.

Tak



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 09:04
Tusinde tak for jeres gode input.

Lige nu vil jeg være lidt afventende, og jeg har besluttet mig for en udskiftning af pc'eren.
Jeg vil sigte efter en Ryzen 7 eller 9 CPU, et af de nye grafikkort og 32 MB Ram.
Og så skal jeg lige have solgt min nuværende PC.

Nogen der har en idé om, hvad den kan indbringe? Spec. står i mit første indlæg. Den er godt 3 år gammel, men købt med 5 års garanti (så der er knap 2 års garanti tilbage).

iPhone 13, OS 15.3
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Tusinde tak for jeres gode input.

Lige nu vil jeg være lidt afventende, og jeg har besluttet mig for en udskiftning af pc'eren.
Jeg vil sigte efter en Ryzen 7 eller 9 CPU, et af de nye grafikkort og 32 MB Ram.
Og så skal jeg lige have solgt min nuværende PC.

Nogen der har en idé om, hvad den kan indbringe? Spec. står i mit første indlæg. Den er godt 3 år gammel, men købt med 5 års garanti (så der er knap 2 års garanti tilbage).

hvor meget gav du? i sin tid
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:40
12.200.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

12.200.....

Klaus

Nemlig - det var dog excl. Windows 10, som jeg købte ved siden af. Og de 3½ TB harddiske (2 diske) havde jeg i forvejen og monterede i PC'en.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 13:15
Tror ikke du skal sigte efter meget mere end 3000-3500 kr. 

Jeg ville prøve at sælge Grafikkort for sig og MB/CPU/RAM for sig og så bruge kabinet etc. til dit nye build.

Men som tidligere nævnt ville jeg fokusere på først at se hvilken forbedring du får alene ved at skifte grafikkort fordi Davinci Resolve performance er afhængig af GPU.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu