recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til HD-output
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHardware til HD-output

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 18:02
Ahh ja okay.. det gad lidt mere mening : )
Jeg ved godt jeg sikkert spørger lidt dumt, men som i kan se, ved jeg ikke så skide meget om det pt.

Men hvilket grafikkort har så alt det du siger der? (det radeon HD 3450 f.eks??)

Men har ingen anelse om min pc, kan kører 1080p, hvis jeg skaffer mig et andet grafikkort??
Min pc har pci express til grafikkort..
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 18:57
Ok, PCI express, så kan du bruge et HD3450. Det køber du blot. Jeg har set det fra ASUS (passiv køling) Det er ok, men det medfølgende program til temperaturstyring voldte problemer (speeddoctor eller lignende navn), men på den anden side er det ikke nødvendigt og andre HD 3450 kort af anden fabrikat har det ikke. Det er noget specielt for alle ASUS kort.

Hvis du tror det kniber med pladsen ved siden af PCI-E slottet skal du måske vælge et der er mere smalt af andet fabrikat.  ASUS kortet fylder ret meget.

Det skal nok virke for dig uden problemer ellers.

Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ok, PCI express, så kan du bruge et HD3450. Det køber du blot. Jeg har set det fra ASUS (passiv køling) Det er ok, men det medfølgende program til temperaturstyring voldte problemer (speeddoctor eller lignende navn), men på den anden side er det ikke nødvendigt og andre HD 3450 kort af anden fabrikat har det ikke. Det er noget specielt for alle ASUS kort.

Hvis du tror det kniber med pladsen ved siden af PCI-E slottet skal du måske vælge et der er mere smalt af andet fabrikat.  ASUS kortet fylder ret meget.

Det skal nok virke for dig uden problemer ellers.

Jamen så tror jeg da at jeg bare køber sådan et grafikkort, og sætter i, hvis du mener det kan afvikle 1080p : ) .

Jeg siger ihvertfald tak til jer alle sammen der har villet komme med nogen gode input til min tråd ..

Mvh Dallian
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 22:31
Ken_T , nu kom jeg lige til at tænke på, om du var klar over at jeg kun kører med 1gb corsair value ram (altså ikke nogen fancy ram, som er vildt hurtige, bare deres billige model).
Når jeg skal afspille 1080p, har jeg ikke brug for 2gb ram? 1gb er nok til dette, når jeg har købt mig det grafikkort vi snakkede om?

Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 22:55
Jeg læste lidt på nettet, hvis man havde filerne på ens computer (det er vel hvis man lægger dem ind på ens pc, hvis man har en film på bluray, og man ikke gider at skulle skifte disk hele tiden???)

Men hvis jeg nu vil lægge nogen film ind på min pc, for ikke at skulle rejse mig og skifte film hvis man jeg vil se en film, eller en anden - så virker det hardware acc. vist ikke efter hvad jeg har læst mig frem til, det virker kun hvis man læser det direkte fra disken, har jeg forstået det rigtigt???

Så kan jeg vel i prinsippet købe den AMD athlon 64 X2 4850E, og sætte på mit bundkort , som er følgende Se link
Også købe det Radeon HD 3450 kort, som vi snakkede om, så burde det vel kunne afvikle, 1080p både fra disken, og hvis jeg vælger at lægge alle mine bluray film ind på min harddisk??

Mvh Dallian
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 21:43
AMD athlon 64 X2 4850E fåes vist ikke til socket 939?
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 23:00
Efter jeg også har læst lidt mere her til aften, passen den ikke over på nej :( ..

Men Andre der ved hvor vildt hw jeg skal have for at kører bluray filer fra pcen? altså hvis jeg vælger at lægge det over på min (kommende) htpc, så jeg slipper for at skulle skifte skive hver gang, hvis jeg skal have min htpc, da jeg skal have den stående et stykke væk fra stuen .
- For man kan vel gøre det på noget lign. metode som man kunne med dvdshrink, som jeg da engang i tidernes morgen brugt til at ligge dvd'er ind på min harddisk..

Tak fordi du/i gider hjælpe
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 12:51

Jeg koerer fint med E6750, Radeon HD3850 og 2GB ram.

Dog stjaeler jeg traaden lidt pga. jeg i gaar oplevede lidt "lag-problemer" v. HD afspilning. Jeg saa Harry Potter og der var smaa lags paa 1-2 sek. rimelig tit.

Hvad baerer mest sandsynligt skylden? Jeg taenkte foerst paa kablet, fordi det er 10m Sandberg (hvilken class den har kan jeg ikke se).

Maaske er det fordi jeg koerte et andet program samtidigt? Men hardwaren burde ku traekke det. OG kan det have noget med harddiskems laesehastighed at goere?

BORING!
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 18:44
Ja din pc burde kunne køre det..
eller burde det??? hvad siger i andre?
Hvor hurtig / hvad skal jeg købe at hardware for hvis jeg har filerne liggende på min hardisk i stedet for at afspille via bluray drev???

Men amorbavian, hvilket codec kører du med? coreavc codec? for det skulle være det bedst codec du kan få - eller ihvertfald et af dem ;-)
Fordi jeg har læst mange som bare har hentet k-lite codec pack, og det ikke fungere ordenligt ;)
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 19:50

Jeps, Jeg var heldig da jeg læste om forskellige codecs og valgte CoreAvc så den kan anbefales. UDover det bruger jeg Haali Media Splitter, gå ind på Wikipedia, hvis du vil vide mere teknisk - der står det jo allerede beskrevet!

Jeg syntes du burde ofre pengene på HD3850 kort. Med 512MB ram kan du sikkert finde den til højest 1000kr...(jeg gav 1300 da den kom ud)

BORING!
Til top
Dallian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 22:34
Jamen har jeg brug for så mange ram på grafikkortet, når det er cpuen der skal lave det meste af arbejdet, når filmene ligger på min pc?
Til top
jesperc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 11:09

Bemærk når I bruger coreavc codec så er det altid CPU'en som skal trække det hele. Så grafikkortet vil ikke have den store betydning.

Og det undre mig at man ikke kan bruge GPU'en til at decode blu-ray film fra harddisken med. Man kan i hvert fald godt hvis de bliver encodet med x264.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu