|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 14-Oktober-2004 kl. 07:39 |
Jeg går kraftigt og overvejer at ombygge en P4 2.4 Ghz maskine til HTPC, men jeg er lidt i tvivl om hvad en HTPC kræver af hardware. Som maskinen er nu køre den RAID 0 på 2 WD 80 Gb diske, men er der et behov for at køre RAID i en HTPC? Hvilke dele af hardware bør jeg ligge de fleste penge i? |
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Der er vel aldrig mere behov for Raid end den mængde sikkerhed du vil opnå..... Så det er op til dig selv. Jeg ville lægge pengene i en ordenlig TV tuner med hardware encoder (hauppage 250) og et godt grafikkort med god TV out. Nu har du allerede en maskine med CPU, men ellers er det værd at overveje at købe noget med en VIA processor, som godt nok er langsommere, men den bruger mindre støm og udvikler langt mindre varme = mindre støj til kølling! Jo langsommere CPU, desto vigtigere er det også at tv tuneren har indbygget encoder, så arbejdet ikke bliver flyttet til CPU'en. Igen vil jeg henlede opmærksomheden på: http://www.htpcnews.com/ der har rigtigt mange gode begynder guides, der netop forklare og uddyber disse ting. |
|
![]() |
|
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() |
Tak for dit indlæg! Der er ikke så meget sikkerhed i RAID 0, det er hastighed.Jeg tænkte mere på hvis man valgt at udvide med 2 eller 3 tv-kort om så ikke det krævede lidt af harddisken? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
Jeg har både et analogt og digitalt kort i min PC, begge med hardwareencoding. Der stilles derfor ikke store krav til hverken harddisk eller CPU. Jeg selv har en P4 1,6GHZ. Flemming |
|
![]() |
|
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Så lige at du overvejer PVR-250. Det har også fået meget godt omtale, men pas på jeg har købt et og jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg får konstant "WinTV Initialization Error.hTV=10" fejlbesked når jeg starter WinTV .Efter at have søgt lidt på denne fejl besked kan jeg se at der er mange der har samme problem som mig. Dog har jeg endnu ikke fundet en løsning! er meget tæt på at returnere det igen! Se: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2239&PN=1
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |