recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - harman eller denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketharman eller denon

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 12:52
Men nu snakker vi jo også om en harmon avr 255
den kan ikke slå min gamle denon 2105 i lydstyrke selv om en avr255 vejer mere. Men i surround er den god. Jeg købte netop en harmon fordi jeg havde hørt de skulle være gode. Men man skal nok købe en dyre model eller holde sig til de gamle.

Redigeret af xcardman - 13-December-2008 kl. 13:06
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 13:00

Nu har Avr255 også EzSet/EQ opsætning.

Men kan ikke helt forstå det du har imod den nu, for da du havde den spillede den jo helt kanon.

Og jeg skal da indrømme at jeg også var på vej til at gå af med den, men den opdatering gjorde altså RIGTIGT meget ved stereo lyden. og bas mangler der slet ikke nu.

Edit: Og vil give dig helt ret i det med varmen, den er utrolig varm når den laver noget. for meget efter min mening.

Redigeret af Susperia - 13-December-2008 kl. 13:02
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:25

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Men nu snakker vi jo også om en harmon avr 255
den kan ikke slå min gamle denon 2105 i lydstyrke selv om en avr255 vejer mere. Men i surround er den god. Jeg købte netop en harmon fordi jeg havde hørt de skulle være gode. Men man skal nok købe en dyre model eller holde sig til de gamle.

den udtalelse afhænger jo af dit rum, dine højttalere, og ikke mindst kildemateriale, og om det er i 2.0 eller 5,1. har du foretaget en a/b test med en spl måler? denon'en er specifceret til en del mere, så den kulle i teorien også kunne spille højere på det samme sæt højttalere, men nu er lydtryk jo irrlevant ift lydkvalitet, og det er min erfaring at der ikke er mange der spiller mere end ca 100db i det lille hjem, og det lever langt de fleste recivere på markedet op il hvis vi antager at de højttaler der sælges som min. har en 90db's følsomhed

trådens første indlæg er det mest fornuftige, lån begge md hjem og a/b sammenlign selv hjemme i egen stue.

Redigeret af kim olsen - 13-December-2008 kl. 14:26
Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:54
Det er jo rigtig at man ikke samligne de to, men du skriver jo selv bare fordi en harmon vejer mere så skulle den spille bedre. Du har ret i at at der skal måle udstyr til. jeg sætter den jo også mod min denon 2105 og ikke min nuværende denon 3808. 
jeg har ikke noget imod en avr255, men synes bare den har for mange udlemper. Derfor vælger jeg en 2808 eller 2809 fremfor en avr255.
det er jo det trådstarter efterspørger.

det er rigtig man selv skal lytte, men jeg kommer bare med mine erfaringer.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 15:12

Det er jo rigtig at man ikke samligne de to,

Det er jo det du selv gør til at starte med. man kna sagtens sammenligne dem, det skal bare være samtidigt i en a/b test

men du skriver jo selv bare fordi en harmon vejer mere så skulle den spille bedre.

Hvor gør jeg det henne?

jeg sætter den jo også mod min denon 2105 og ikke min nuværende denon 3808. 

Så du har altså a/b testet 2105 mod avr255? så er dit grundlag jo rigeligt fint til at udtale sig

jeg har ikke noget imod en avr255, men synes bare den har for mange udlemper. Derfor vælger jeg en 2808 eller 2809 fremfor en avr255. det er jo det trådstarter efterspørger.

Hvad er det for ulepmer der er ift? det var måske meget relevant for trådstarter at få det med, da han måske har samme krav som dig, eller kan være ligeglad, og derfor må dømme efter andre parametre

Redigeret af kim olsen - 13-December-2008 kl. 15:12
Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 15:50
Denon (for at tage en af japanerne) har efter min mening også en underlig måde at opgive effekt på det har tit undret mig hvordan feks en 2809 kan levere 7*110watt rms 8 ohm med en kampvægt på 12-13kg det er nøjagtigt det samme som in harman med en vægt på 25-27kg ?

men der skal måle udstyr til, men jeg er også ligeglad med effekt.
en avr255 på 7*50 og en denon 2105 7*90 watt, det kan man ikke bruge til noget. Men på mine højtaler forsvinder detaljerne og lyden bliver meget hurtig metallisk (lidt svært og beskrive med ord), når man spiller højt på en avr255. Den blev dog noget bedre med effekforstærker.

EN stor ulempe er at den hurtigt bliver varm, det kan så være en fordel om vinteren. fjernbetjeningen er for står og den er ikke særlig følsom.
der er ikke video passthrough via hdmi, det betyder at man ikke kan få et rent billede fra bluerayafspiller til tv. På mit tv kunne det flimmere engang i mellem, selv om alt video var sat til off. en masse pop lyde, hvergang man skifter digital kilde, det skulle opdateringen hjælpe på. Men det hjalp bare ikke på min, der er flere inde på avforum som har samme problem. Men det er åbenbart ikke alle, som har problemet. Men den primære årsag til at jeg skiftede den, da jeg fik et godt tilbud på en 3808.
Jeg vil da heller ikke helt afskrive at min avr255 var en mandags model.

Redigeret af xcardman - 13-December-2008 kl. 15:56
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 17:33

her er jo en glimrende tråd om hvordan harman spiller bedere end denon... eehh

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42288& PN=4&TPN=2

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 18:01
Ja en gamle denon mod en ny harmon, så det kan du ikke bruge til noget. en harmon er bedre til 5.1 lyd end denon 2105. Det er i stereo problemet ligger for mig. Men som vi nok alle er enige om, skal man selv ud og lytte. 
Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 18:19

Nu vil jeg ikke diskutere i den her tråd.

Men synes det underligt at i den tråd vi skrev sammen om avr255, der lød den meget bedre end din denon (Også i stereo)

Og i denne tråd skriver du din denon var bedst, lidt sjovt at H/K var bedst da du havde den, og nu hvor du igen har denon, jamen så din gamle denon igen bedst.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 18:56
det kan du godt have ret i, men da jeg skrev det havde også lige fået den. jeg har brugt min denon 2105, i den periode jeg ventede på opdateringen. men ingen kan ikke slå min denon 3808, som jeg meget tilfreds med. som selvfølgelig også har en helt anden nypris.
jeg vil dog stadig vælge en 2808 fremfor en avr255
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 11:03

Ja nu skal man (mig selv inkl) jo passe på man ikke bliver for skråsikker og skarp i vendingerne, jeg mener blot med den smule erfaring jeg har med japanere yamaha og denon i mit tilfælde og på harman, det har jeg jo self brugt som sammenlinings grundlag.

Selvfølgelig skal man jo sammenligne lige de 2 modeller der er tale om i sleve tråden, da det jo faktisk sker at der kommer en perle ind i mellem nøjagtig som der kommer en mandags model.

Det jeg forslår trådstarter er blot at overveje en lidt større model fra harman hvis det bliver det, og for at ramme trådstarters pris område har jeg skevet der kan med fordel købes brugt.

Det der bliver beskrevet som problemer med 255'ern kan jeg overhovedet ikke genkende fra hverken min gamle 635 eller min nuværende 7300, hverken den ekstreme varme,klikken ved kilde skift, problemer med bass kontrol eller stereo lyd. En af mine venner har en 745'er som jeg har været med til at sætte op helt fra bunden og den spiller virkelig godt, og heller ikke her har jeg oplevet nogle af de omtalte problemer.

Nå men hvis man har mod på det kunne man evt, gå efter en af de rigtig store i brugt (ikke kun harman, men alle) og så købe en god bd player feks oppo lade den klare alle lydformaterne og smide dem til ampen med signalkabler, og så hdmi direkte i tvet udenom alt andet reciver, forstærker osv. Tror faktisk det kunne bliver super godt i mange tilfælde.

vh zk

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 11:43
Bare fordi jeg har været uheldig med min mandags model af avr255, gør jo ikke lige pludselig af harmon karmon er dårlige. Bare lige som en reminder.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu