recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kardon 5.1 men som 3.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harman Kardon 5.1 men som 3.1?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harman Kardon 5.1 men som 3.1?
    Sendt: 04-Februar-2014 kl. 11:06
Jeg har et gammelt 5.1 Harman Kardon TS11 som jeg vil prøve at sætte op i stereo. Altså L/R front og sub. Men når det er købt og lavet som 5.1 vil det så fungere eller har det intet at sige hvor mange højttalere jeg bruger?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 15:38

Hvis der kan sættes op til at der ikke er tilsluttet nogen baghøjttalere, så skulle det ikke være et problem.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 22:41
Hej Radiomanden,

Det kan der sagtens. Det er en Onkyo 607 receiver, men jeg kan vælge om den skal køre 2.1, 5.1 eller 7.1 i settings, så kan bare sætte den til at køre i Stereo med en sub.

Jeg var bare bange for at det ville lyde underligt, for satellit højttalerne i det her Harmon Kardon HKTS11 er ret lille, så troede der skulle alle 5 til for at virke ordentligt.
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 22:51
Hvis du sætter forstærkeren op til 2.1, kommer der ingen lyd ud af baghøjttalerne, så der er ikke den store grund til at slutte dem til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 08:09
Nå!? Gør der ikke det? Så er det jo godt det ikke er det jeg siger.

Jeg siger at jeg var bange for at det her sæt ikke ville lyde optimalt som 2.1 da det er købt som 5.1 med meget små højttalere. Men det kan jeg så forstå er lige meget.
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:01

Det lyd du vil mangle er de bagerste kanaler. De vil så hvis indstillet rigtigt blive mixet ind i Front.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 10:40
Okay. Jeg var bare i tvivl om man kan få et 2.1 system til at lyde godt nok, men så små højttalere.

Synes nemlig alle de 2.1 systemer jeg har set er med store gulv højttalere, men hvis det godt kan lade sig gøre med det jeg har, så bruger jeg bare det. Tak.
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 11:18

Om du vil synes det lyder dårligere når der ikke er nogle baghøjttalere er jo så noget der er op til dig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg siger at jeg var bange for at det her sæt ikke ville lyde optimalt som 2.1 da det er købt som 5.1 med meget små højttalere.

Uanset hvor mange af de små højtalere du slutter til lyder det ikke "optimalt" - i mine øren, hvordan det lyder i dine øren ved jeg ikke.

Det er jo en smags sag.....

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 20:15
Okay. Fint nok. Troede bare der var nogle visse ting man skulle tage højde for.

Men hvad ville du så foretrække som stereo setup, hvis det var dig Klaus?
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2014 kl. 22:07
Mit eget stereosetup består af 2x DLS R66, dem er jeg glad for.

Havde jeg noget mere plads og penge nok, stod der Dali Megaline i stereosetuppet ;-)

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 00:32
Ja så er den store tegnedreng også fremme, hehe.

Men hvis nu der ikke er plads til 2.1 gulvhøjttalere, hvad kunne så være et alternativ? De må gerne være lidt pæne at kigge på også. Problemet er nok bare at hvis de skal kunne hænge på væggen og se flotte ud, så koster de nok kassen, hvis det også skal lyde nogenlunde?!
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu