|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Klausens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() Sendt: 09-Maj-2009 kl. 13:05 |
Jeg har en kammeat som overvejer at købe en Harman Kardon AVR-155 receiver. I specifikationerne står der at den har 3 HDMI indgange, og 1 HDMI udgang til TV. Han køber også en Harman Kardon DVD afspiller, med HDMI udgang. Jeg ville normalt have troet at DVD afspilleren kunne sende 5.1 Dolby eller DTS via HDMI, direkte ind i receiveren, men på side 14 i manualen, får jeg det indtryk at det kan den ikke. Den sender billedet direkte igennem, uden lyd, kun billedet, og at lyden skal transporteres via Coaxial eller optisk. Kan dette virkelig passe??? Troede bestemt at den også villle kunne køre lyden via HDMI, så at det var det eneste kabel som skulle trækkes fra DVD til receiver. Tillige står der også at man skal tilslutte component eller scart, for at kunne se receiverens menuer, da den heller ikke sender disse ud via HDMI???
Link til manual Redigeret af Klausens - 09-Maj-2009 kl. 13:07 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hans dvd til bare sættes til Harman Kardon AVR-155 receiver via hdmi. Man kan skifte mellem dvd og blu-ray på receiveren. En avr-155 skal du nok undersøge om kan håndtere pcm 5.1, hvis den kan det køber man bare en blu-ray afspiller som kan decode og man har HD-lyd
Med HDMI har man altid mulig for både lyd og billede, har selv haft en avr-255 og den virkede fint med dvd og hdmi. Så kan ikke forstille mig det skulle være anderledes med en avr155 Redigeret af xcardman - 09-Maj-2009 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
dj_jellyfelz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
det vidst rigitg noh at avr-155 kun virker som en HDMI skifter. dvs. den kun sender billedet igennem. du skal op i de lidt dyrer modeller for at den kan håndterer lyddelen også
|
|
Philips 47PFL9632D/10 Phillips SRU8015 Dali Ikon 7 Dali Vokal 2 Center Dali W2 Bag Audio Pro Evidence MKII Sub Samsung SMT-H3106PVR Harman Kardon AVR 630 Denon Pladespiller PS3 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hvis det er rigtig så kan man heller ikke få HD lyd via HDMI. Så er den i mine øjne total ubruglig. selvom den ikke kan decode, skal man alså på en forstærker fra 2009, kunne sende HD lyd fra en afspiller som kan decode. |
|
![]() |
|
dj_jellyfelz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
synes os selv det ubruelig, men det samme forholder sig os for visse sony modeller. skal dog ikk kunne sige om det helt 100% er tilfældet for denne model.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |