recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kardon HK 3490 vs HK 980(Stereo forsterker)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarman Kardon HK 3490 vs HK 980(Stereo forsterker)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hammerhans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-April-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Harman Kardon HK 3490 vs HK 980(Stereo forsterker)
    Sendt: 11-August-2011 kl. 05:09
Hej. Jeg er ude efter et nyt stereo anlæg men er lidt i tvivl om hvilken forstærker jeg burde vælge. Det kommer at bliver Harman Kardon HK 3490 eller Harman Kardon HK 980. Er i tvivl fordi jeg ved ikke hvem af dem lyder bedre, eller hvem er kraftigere. Teknisk information findes her :

http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk/hk-3490.html

http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk/hk_980.html

Så måske nogen kunne fortælle mig hvilken en er bedst. Jeg kommer sikkert at bruge en af de her højtalere set. 

Dali 909
Dali 109
Dali Concept 10
JBL ES100 BK eller CH

Dali 808
Dali 850
Dali Evidence 870
Dali Lektor 8

Så det skulle den kunne klare. Har hørt nogle sige at 3490 er kraftigere pga. af de watt, mens andre siger at en dedikeret stereo forstærker som HK980 er kraftigere, dens watt er kun målt anderledes, så nu er jeg virkelig i tvivl.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 10:22
HK er jo ganske velkendt inden for lyd, det betyder bare ikke, at det er det eneste saliggørende. Inden for stereoforstærkere findes så mange - her på siden ganske ukendte mærker, og som måske gør det endnu bedre. Som jeg skrev i tråden omkring valg af dine nye højtalere, så besøg f.eks., hvs muligt, Dansk Audio Teknik. De ekselere stort set kun i stereoSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:14
Jeg vil umiddelbart tro, HK980 er den kraftigste - uanset de lavere effekttal. Prøv at tjek de to apparaters maksimale strømforbrug. For 980'eren er det 410 Watt, mens 3490'eren kun trækker 310 Watt. 980'eren er alt andet lige mere strømstærk. Og Dali's højttalere har det bedst med strømstærke forstærkere. Man kan dog sagtens finde en mere strømstærk forstærker end 980'eren.

3490'eren har dog fordele som digitale indgange og subwoofer udgang. Så det er som altid en afvejning. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu