|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
s_ranzau ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 24-Februar-2009 kl. 13:07 |
Jeg er på udkig efter Harman Kardon HKTS 11 i sort, og har prøvet at finde en billig webshop på nettet. Men jeg syntes ikke umiddelbart jeg kan finde nogen steder.
Jeg kan fint handle på en udenlandsk side, men jeg vil dog betale med kreditkort. Nogen anbefalinger? |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() |
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du synes er billigt - men Cinemagic har det til 4700 http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-hkts-3292p.html
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Inden du går ud og køber dette sæt, så lydt på det inden da. Har selv haft dette sæt - og jo, det ser godt ud, men jeg blev mega skuffet, lyden kan slet ikke lave op til dens flotte design.
|
|
![]() |
|
s_ranzau ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Valget faldt også på Dali Concept 6 sættet, som HFK har på tilbud til 4999... Det har jeg bestemt ikke fortrudt!
|
|
![]() |
|
Morten Rasmusse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hvad er det som har skuffet dig ved højtalerne kskruger?
|
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350 Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1 Samsung Youseeboks |
|
![]() |
|
***7*** ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Hej du må meget gerne skrive lidt om din erfaring med gulvhøjtalerne som stereo lyd med/uden sub efter test, for har selv overvejet dem/det sæt. |
|
![]() |
|
![]() |
Dali Concept 6 sættet består af: 2x Concept 6, 2x Concept 1 og 1x Concept Center højttaler.
Jeg gav dem er god tur igår, både med musik og en god actionfilm. Jeg var overrasket over den fyldige lyd som de giver, sammenlignet med mit gamle JBL surroundsæt. Der er en enorm klasseforskel! Hørte også Harman Kardon HKTS 11 i Expert, og subben virkede i dette sæt god og fyldig, men mellemtonerne mangler virkelig sammenlignet med DALI concept 6 sættet. Før jeg købte Concept 6 sættet igår, fik jeg en demonstration i HFK, både med og uden Sub. Må sige, at subben lige giver den sidste dybde, som Concept 6 højttalerne mangler en smule af. Men taget i betragtning af højttalernes størrelse og pris, så er jeg ovenud tilfreds, og kan sagtens vente med subben, til jeg igen får lidt luft i min økonomi. Med min videre erfaring med Concept 6 sættet, vil jeg give det 5/6 stjerner, når man tager pris og kvalitet i betragtning. Diskanten er tydelig og klar. Mellemtonerne er fyldige. Men bassen mangler som sagt en lille smule dybde. Dog kun en dybde, som jeg syntes mangler, når man hører tung umti-musik og i actionfilm, hvor jeg har været nødt til at skrue godt op for bassen på min forstærker, for næsten at opnå den ønskede bass. Jeg kan kun anbefale dette sæt, for de leverer varen - også uden sub! Når alt kommer til alt, har jeg på ingen måde fortrudt mit køb, og jeg glæder mig som et lille barn til at komme hjem fra arbejde, så jeg kan lege med mine lækre nye højttalere, og fintune min forstærker. ![]() |
|
![]() |
|
***7*** ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() |
Takker, det lyder jo fint. Er det så kun dybden af bassen man mangler uden sub, eller "kæmper" den for hårdt så den bas den laver så den mangler præcision.
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
Hvis vi starter med subwooferen, så kan den ikke spille dybbas, den bulder bare... brugte rigtig lang tid på, at justere, ændre dele frekvens - og ligemeget hvad jeg gjorde, så lød det bare ikke rigtig. Resten af sættet, mangler i den grad hul igemmen, har en meget tilbage trukket mellemtone, det samme kan siges om diskanten. Så nej, dette sæt kan ikke anbefales, til de samme penge, kan fåes rigtige god lyd andre steder - f.eks. det Dali sæt som bliver omtalt i denne tråd. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er dybden der mangler i Concept 6. Var i HFK igen igår for at snakke sub, og han anbefalede den Concept 12" sub, som hører til serien. Det var også den, jeg hørte, da jeg fik sættet demonstreret - og den fungerer fremragende sammen med concept 6 højttalerne!
|
|
![]() |
|
![]() |
Her kommer en lille update om mine Concept 6:
Efter at have testet dem yderligere, har jeg fundet ud af, at min stue spiller en kæmpe faktor i gengivelsen af lyden. Jeg har en aflang stue på 37 m2, hvor højttalerne er stillet op i den ene ende sammen med TV, sofa osv. og ikke op af endevæggen. Bassen er minimal, når jeg går udenfor den firkant, hvor højtalerne er opstillet, men tilgengæld syntes jeg der er rigeligt bas, når jeg sidder i sofaen 3-4 meter foran højttalerne. Så er bassen dyb, men virker lidt rungende, hvilket uden tvivl skyldes mit trægulv, hvor der ikke er isoleret ordentligt ned til kælderen. Igår fik jeg fat i nogle fliser, så jeg kunne montere de spikes som fulgte med mine Concept 6 fronter, så nu håber jeg, at det hjælper på lyden. ![]() Har dog ikke haft mulighed for at teste dem endnu, men det kommer i løbet de næste par dage. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |