recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kælderbio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harman Kælderbio

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 23:47
fedt at du sætter det på hovedet! Din nonchalante tilgang til hjemmebio er en inspiration for os alle Wink
Mvh Troels 
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 3739
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2019 kl. 10:29
nonchalant
/ˈnɒnʃ(ə)l(ə)nt/
adjective
  1. (of a person or manner) feeling or appearing casually calm and relaxed; not displaying anxiety, interest, or enthusiasm.
    "she gave a nonchalant shrug"
    synonyms:calmcoolunconcernedcollectedcoolcalmand collected, cool as a cucumber, composedairy; 

Er det min tilgang? 😂 

Men ved ikke hvorfor billederne vender på hovedet. På mobil og computer er det fint. Ved ikke om den gemmer noget orienteringsinfo på billedet som browseren ikke gør noget ved .
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 19:34
Et par updates til de interesserede.

Nye forstærkere til left/center/right.
Det er Crown MacroTech 9000i til left/right og 5000i til center. Det er de forstærkere selve højttaleren er udviklet til. Det er Crown Class-I som er en variant af Class-D. Det lyder godt! Har ikke lavet en videnskabelig sammenligning med de gamle men synes det lyder anderledes end de gamle forstærkere - heldigvis til det bedre. De lyder meget korrekte og upolerede hvilket også kan være negativt for nogle optagelser.

De er dog ikke synderligt effektive og bruger 200w pr forstærker i tomgang :/

Derudover har jeg fået ny forstærker til bagkanaler. De to Behringer iNuke er noget bras da den lavede hyletoner i højttalerne.

Derudover har jeg opgraderet kalibreringsudstyret med 6 stk. Beyerdynamic MM1 mikrofoner. Variationen mellem dem er lavere end de tidligere Behringer og så giver det ro i maven at have noget ordentligt. 

Og lidt lir til at pakke alt pænt sammen :)

Har også langt om længe fået sat skum i hele min hushbox! Det er de små sejre :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 19:40
du er så vild og kompromisløs, det er virkelig fedt :-) stadig glad for din projektor?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2019 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

du er så vild og kompromisløs, det er virkelig fedt :-) stadig glad for din projektor?

Der er altid kompromisser:)

Ja er glad. Lysstærk, skarp, godt sort og knald på farverne. 

Men dens software er noget hø. De laver et eller andet billedmanipulation som i nogle scener giver nogle issues. En form for clipping i det lyse.

Derudover ændres skarpheden en smule fra når den er kold til den har kørt noget tid. Det er lidt irriterende. Men no free lunch :) de øvrige projektorer i samme prisklasse har nogle andre issues som jeg også ville øffe over...

Men dét at den har laser lyskilde er fedt. Tænker aldrig over tab af lysstyrke eller ny pære.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2020 kl. 22:06
Så er årets første bio-upgrade indkøbt. Nye surround- og atmoshøjttalere som er "mini-versioner" af mine fronter. 

JBL LSR705i hedder de. Er lidt dybere end mine gamle, så skal lige have fundet ud af, hvordan de bedst muligt sættes fast i loftet.

Hvis der er interesse har jeg mine gamle 8 stk. JBL Control 1Pro til salg som stadig spiller fantastisk til prisen. Send PB. 

Redigeret af Jonas_h - 13-Januar-2020 kl. 22:09
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2020 kl. 21:45
Tillykke med familieforøgelsen 😉 det skal nok blive godt 🙂

Frank
Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2020 kl. 21:21
Jonas, tak for det hurtige kig indenfor i din bio, som virkelig er super-lækker - jeg må have en demo til gode! Og tak for handlen (samt info om lampen!)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2020 kl. 10:51
Det var så lidt. Glæder mig til at høre om din Atmos-rejse.

Jeg har brugt weekenden på, at sætte de nye højttalere bag paneler og i loftet. De er som sagt lidt dybere end de gamle, hvilket er løst på følgende Storm P måde:

Så skal der strækkes noget stof udover så det ser mere diskret ud - det er detaljerne jeg sikkert først får lavet om et halvt år Smile

Kalibrerede de nye højttalere i lørdags og over 500hz måler de fuldstændig identisk med mine fronter - det er ret imponerende. Under 500hz er rummet i kontrol så det krævede nogle få filtre at få styr på.

De 4 loftshøjttalere har fået et lille boost omkring 2khz da de er mere off-axis end de øvrige, men ellers er der kun meget begrænset EQ under 500hz. (Den grønne linje som rulle mere af over 10khz er venstre front som alle surrounds er kalibreret op imod). Synes det er meget imponerende så ensartet de måler uanset placering.

Fik set nogle testscener. Atmos-klip hvor der flyver blade rundt er ikke dag/nat forskelle men i scener hvor der er meget action i surrounds føler jeg, at der er hørbar forskel. "Surroundboblen" er mere homogen og bedre panoreringer.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu