recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kælderbio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harman Kælderbio

Besvar Besvar Side  <1 111213
Forfatter
Besked
Koppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Koppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 15:52
Jeg kan se jeg desværre ikke kan sende dig en privatbesked.

Jeg har et setup der består af 
Forstærker Lyngdorf TDAI-3400
Satellitter Steinway Lyngdorf S-15
Sub 2 stk Lyngdorf BW-2 

Settuppet spiller sådan set rigtig fint! Men - jeg er ikke helt tilfreds med outputtet af de to subs (10 tommer) 
 Jeg begyndte at afsøge nettet en smule, og er stødt på disse JBLs subs flere gange, henholdsvis S1S-EX, S2S-EX og SUB18. De skulle være utrolig hurtig i forhold til deres størrelse i hvert fald S1S og S2S, hvad jeg kan læse mig til.
Mit setup som det ser ud nu er satellitter og subs delt digital i forstærkeren ved 300hz. 

Mit spørgsmål går på om du har erfaringer med at dele nogen af de nævnte subs omkring 250-300hz? Kan se S1S-EX og S2S-EX begge er opgivet til omkring 20-400hz men er i tvivl om hvordan de vil performe ved denne høje delefrekvens. 
De vil hovedsagelig blive brugt til musik.

Jeg håber det gir mening ;)

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 3955
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 21:25
Jeg har aldrig delt højere end 100hz (80 på fronter og 100 på surrounds).

Mine inputs ift. de gange jeg har hørt de tre subs (dog aldrig i samme rum). Og tag det med et gran salt - lyd og bas er meget svært at beskrive med tillægsord :)

S1S-EX/SUB18: Disse spiller meget lig hinanden. Jeg bemærker ingen forskel i hurtighed - SUB18 er dog mere "hårdtslående" og mere kontrolleret i mine øre.

S2S-EX: Det er denne jeg mindst kan lide af de tre subs. Den har wow-effekt men synes den mangler en smule af den clean bas fra de andre. Den bedste beskrivelse er, at der er færre detaljer i bassen på denne fremfor de andre.

Skal den bruges op til 300hz ville jeg anbefale S1S-EX. 

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 10:34
slet..

Redigeret af Kenzo85 - 20-November-2020 kl. 10:34
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Koppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Koppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har aldrig delt højere end 100hz (80 på fronter og 100 på surrounds).

Mine inputs ift. de gange jeg har hørt de tre subs (dog aldrig i samme rum). Og tag det med et gran salt - lyd og bas er meget svært at beskrive med tillægsord :)

S1S-EX/SUB18: Disse spiller meget lig hinanden. Jeg bemærker ingen forskel i hurtighed - SUB18 er dog mere "hårdtslående" og mere kontrolleret i mine øre.

S2S-EX: Det er denne jeg mindst kan lide af de tre subs. Den har wow-effekt men synes den mangler en smule af den clean bas fra de andre. Den bedste beskrivelse er, at der er færre detaljer i bassen på denne fremfor de andre.

Skal den bruges op til 300hz ville jeg anbefale S1S-EX. 

Hej Jonas 

Tak for dine inputs!

Jeg er selv meget i tvivl om delingen ved omkring de 250-300 hz vil være i overkanten til en 18 tommer. Men har kigget lidt på forskellige datablade på enheden i S1S-EX og SUB18 og kan godt se SUB18 spiller en del højere i de lave frekvenser, men er knap så linær i de høje frekvenser. (Data sheet 2242H vs 2269) http://www.audioheritage.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=48943&d=1292160323 ;
Men i forhold til frekvens kurven ser den fin ud op til omkring de 200-300 hz

Men det er altid et sats at indkøbe sådan et pars subs når man ikke har muligheden for at høre eller afprøve inden køb :)

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 3955
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 13:03
Delingen bestemmes jo af hvad dine L/R er i stand til samt eventuelle akustiske udfordringer i rummet. 

Personligt lyder 300hz en smule højt for en 18". Er en af fordelene ved SL systemer ikke, at det hele er engineered til at fungere sammen? Hvorfor ikke et par af deres 12"? 
Til top
Koppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Koppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Delingen bestemmes jo af hvad dine L/R er i stand til samt eventuelle akustiske udfordringer i rummet. 

Personligt lyder 300hz en smule højt for en 18". Er en af fordelene ved SL systemer ikke, at det hele er engineered til at fungere sammen? Hvorfor ikke et par af deres 12"? 

SL S-15 højtaleren kører med en delefrekevens omkring de 250-300HZ i et fuld SL s-serie setup. Så jeg tænker det er denne frekvens de skal deles omkring. S-15 højtaleren er opgivet til en frekvens fra 120 – 22k Hz 

Jo, Jeg har nok prøvet at lave lidt budget udgaven af et Steinway system ;) 
De subs er ikke nemme at finde på brugt markedet. Det tog mig rigtig lang tid at finde en forhandler fra udlandet der ville sælge mig en demo model af S-15 højtalerne. 
Setuppet som det er nu derhjemme med de 2 BW-2 woofers lyder helt sublim. Satellitter og subs blender fuldstændig sammen med en delefrekevens på de 300hz. Men mangler som sagt at der bliver flyttet lidt mere luft :)

Men jeg skal selvfølgelig også lige finde et brugt sæt S1S-EX. Kan se der er en demo model i udlandet. Men syntes umiddelbart prisen på 35000kr lyder af meget for to demomodeller.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:11
Hvorfor ikke bare købe et par ekstra Lyngdorf subs og stacke dem ? 
Til top
Koppen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Koppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2020 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tanken har jeg også været inde på. Men der skal bare nogen stykker til i hver side for at komme op på det samme membran areal som en 18 tommer. 
Tanken med de to S1S-EX tænker jeg, skal prøves af, hvis jeg kan finde et par til en fornuftig pris.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Koppen Koppen skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tanken har jeg også været inde på. Men der skal bare nogen stykker til i hver side for at komme op på det samme membran areal som en 18 tommer. 
Tanken med de to S1S-EX tænker jeg, skal prøves af, hvis jeg kan finde et par til en fornuftig pris.

Det er selvfølgelig ikke det samme, men til musik vil jeg tro du har rigeligt power da du ikke kræver ultra lav frekvent materiale på samme måde som film. 

Jeg kører selv 802D som har 4x8" til sammen. Mere end rigeligt til musik men til film har jeg 3x15" for at det hænger sammen. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 111213

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu