recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman vs Onkyo vs Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harman vs Onkyo vs Pioneer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harman vs Onkyo vs Pioneer
    Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:30
Min kammerat er på udkig efter en ny receiver. Jeg har fundet 3 forskellige på markedet som jeg synes kunne være et fornuftigt bud, men vil lige høre jer.

Der vil nok blive spillet mest musik via nas server, så den kan styres via app fra hans telefon(android). Hvad jeg er kommet frem til er Pioneer's app en tand bedre end alle andre pt og fungere rigtig godt.

Den skal selvfølgelig også bruges til film, app delen vægter dog højst i hans system.

MAX BUDGET 7.500 kr.

Harman kardon AVR 370

Onkyo TX-NR818

Pioneer SC-2022 

Til info har han et komplet b&w cdm nt 9 højttaler system.

Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 19:43
I min verden falder pioneer fuldstændig igennem blandt de 3 - rent lydmæssigt. Alene af den grund bør han gå efter 1 af de andre. Det for useriøst at vælge pga Pioneers app.... ;)

Har selv haft onkyoen før 818 dvs 809... Den fungerede bare perfekt, og app var helt fin synes jeg. Fandt den faktisk bedre en Pioneers...

Harman kardons nye modeller har jeg desværre ikke hørt, men har selv haft den store 635, rent lydmæssigt var den rigtig lækker... Og masser af rå power... Teknisk var de ikke så godt med, men det kan jeg læse mig til at de er kommet god efter på de nyere modeller ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 08:33
Havde jeg nok set komme at i ikke bryder sig om 2022 :) den er dog også lidt billigere end 2 andre modeller.

Han kan self også gå ned i Onkyo TX-NR717 som nok også levere en bedre lyd oplevelse end 2022, dog synes jeg app delen er ubrugelig.

AVR 370/270 kender jeg hellere ik så meget til da den er så ny på markedet, men kunne være der var andre der havde oplevet dem.
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 09:55
Jeg har en NR616 og min mening om Onkyo app'en er at den er fin til hurtigt at ændre indstillinger, eller browse efter et nummer man vil afspille.
Men hvis man skal bruge den til fuldstændig at styre afspilningen af musik (dvs. playlister, kø funktion og effektiv browsing) så holder den ikke. 

Hvis musik afspilning er meget vigtigt ville jeg overveje at kombinere en god receiver med noget Sonos. Deres app system er virkelig lækkert. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 13:29
Yamahas app skulle vist være en af de bedste apps til musikstyring. Derfor kunne denne evt overvejes: http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50&product_number=4350243
Derudover synes jeg også at yamaha lyder bedre end både pioneer og onkyo i stereo. HK skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 17:47
@Di Gio

Yamahaèn er også et godt bud.
Det med apps ved de 4 nævnte modeller ved jeg ikke noget som helst om og kommer heller ikke vide noget som helst om det, da jeg kan/vil ikke lytte til net musik. Hjemme ved mig er der kun SACD, CD og LP det duer, alt andet er yt.
Dernæst vil det være bedst hvis du/din Kamerat fik de forskellige receivere med hjem og lyttede til dem og selv dannede et overblik over kunnen ved de forskellige modeller. Det er selvfølgelig en god idea at bruge os andres meninger som vejledene parameter i dit/kamerats valg, men det bør være kun dig/kamerat og alene dig/kamerat der bør bestemme hvad der skal stå i din stue.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:46
Som udgangspunkt mener jeg at det er forkert at "Udelukke" Pioneer. Pioneer kan skam godt lave receivere, jeg har selv haft 2 af slagsen og var meget tilfreds. Nu ved jeg godt at mine Pioneer receivere var topmodeller, men alligevel.

Det er netop faren ved at stille 3 forskellige receivere op mod hinanden i en tråd som denne, spørgeren risikere at få  - men "farvede" indlæg.

Check du bare en Pioneer ud, kan du lide den er det jo flot - kan du ikke, så har du ikke gjort noget forkert Smile
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 19:38
Men stadig en enorm forskel på Pioneers rigtig gode LX modeller med b&o ICE power, til de lavere tusinde serier... Der er rigtig meget forskel... Og ikke til tusindernes fordel!

Jeg vil til enhver tid foretrække onkyo i det prislag... ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 14:08
Så har vi været ude og høre lidt af hvert. Det er svært at komme til en konklusion hvad der er bedst når det er et helt andet system/rum det bliver afspillet i. vi hørte LX56, 818 og 2020 ( ikke mulighed for at høre 1020 pga. den er i rest). 
Alle 3 gjorde det fremragende, dog synes jeg at 2020 skilte sig ud i musikdelen og særdeles i app delen. Onkyo app er ubruglig, hvor Pioneer fungere til dels rigtig godt.

forhandleren lavede en super pris pga 1020 er i rest, så min kammi købte en 2020 og ankommer i næste uge. spændt på hvordan den så lyder i hans stue sammen med hans b&w cdm nt 9 højttaler system.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu