|
Harmony 525 og Sony harddiskrecorder |
Besvar |
Forfatter | |
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1044 |
Emne: Harmony 525 og Sony harddiskrecorder Sendt: 18-April-2007 kl. 15:20 |
På min harddiskrecorder kan jeg skifte mellem DVD og HDD. I forbindelse med at se tv ønsker jeg at gå gennem hardiskrecorderen (kanalerne), som mht. lyden er koblet til min receiver. Dette fungerer perfekt med Harmony 525, når der INGEN DVD-skive tilfældigvis sidder i harddiskrecorderen ved opstart - men når der sidder én i, aktiverers DVD-afspilningen, når jeg vil se tv via Harmony-aktivering. Derfor: Kan Harmony i tilfælde af tv-aktivering "fortælle" harddiskrecorderen, at den skal benytte HDD og ikke DVD (det virker som om, at harddiskoptageren, når Harmony tænder den, vælger HDD eller DVD alt efter, hvad der tilfældigvis blev brugt sidst - det duer ikke - jeg vil ha' HDD hver gang). kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
|
|
DonSilicone
Super bruger Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
Sendt: 18-April-2007 kl. 16:23 |
Et skud fra hoften selv om jeg hverken kender Harmony remoten eller Sony HDD: Prøv evt. at deaktivere Autoplay af DVD. |
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 18-April-2007 kl. 21:31 |
JA Din originale fjernbetjening kan skifte mellem HDD- og DVD-mode og derfor kan Harmonyen den relevante IR-kode når du skifter aktivitet. Under opsætningen ef de forskellige aktiviteter foirtæller du hvilket input din hdd/dvd skal stå på. |
|
kris
Guld medlem Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1044 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 09:56 |
Harmony'en KAN faktisk sende IR-koden, som skifter fra DVD til HDD på Sony'en - og den kode kan let integreres i aktiviteten. MEN: Problemet er, at koden sendes et halvt sekund efter Harmony'en har sendt koden "tænd Sony" - og som man jo ved med harddiskrecordere (min i hvert fald!), går der ca. 30 sekunder fra den tændes, og til den er modtagelig over for IR-koder... Så IR-koden sendes altså alt for tidligt og derfor til ingens verdens nytte. Men jeg har fundet en anden løsning: Jeg opdagede i aftes, at Harmony'en ved gud også kan opsættes til at sende en kode til apparaterne, når de SLUKKES. Så nu har jeg bare sat mine forskellige aktiviteter op til altid (hvis harddiskrecorderen indgår) at sende beskeden "HDD" ved slukning - så funker aktiviteterne altid ved opstart. Ydermere har Harmony'en imponeret mig i forhold til min 20 år gamle NAD reciever, 7100'eren. Fjernbetjeningen hertil ligner noget fra en tank - og flere af inputfunktionerne (fx video=aux) kræver tryk på to knapper efter hinanden. Men dét har jeg også kunnet "opdrage" Harmony'en til. kris Redigeret af kris - 20-April-2007 kl. 09:02 |
|
|
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 15:44 |
Jeg havde præcis det samme problem med min HDD. Du skal gå ind i komponent billedet. Klikke på Indstillinger. Dernæste vælge "Juster intervallerne (hastighedsindstillinger)". Og så ændre opvarmningstid til fx 30000 ms. Så venter Harmonyen med at sende yderligere IR koder til efter opvarmingsperioden.
|
|
kris
Sendt: 19-April-2007 kl. 15:51 |
Tak - det må jeg prøve. Pudsigt nok havde jeg tænkt, at den indstillingsmulighed måske havde noget med det at gøre - men jeg dumme-læste det som 0,3 sekund - og det duer jo slet ikke. Men 30000 millisekunder er selvfølgelig lige, hvad jeg skal bruge! Hvorfor der så ikke bare står 30 sek., kan så undre! kris
|
|
|
|
vipmlo
Sendt: 19-April-2007 kl. 16:33 |
Du kan evt. se her "Sendt: 08-Januar-2007 kl. 00:35" Det er en beskrivelse af hvorledes min Harmony er sat op. |
|
Rtorp
Bruger Oprettet: 07-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 186 |
Sendt: 19-April-2007 kl. 18:50 |
Undskyld at jeg lige låner tråden. Jeg har også en 525 og en Sony-recorder, så jeg håber det går. Men det er min receiver der er problemet. Den starter altid på tuner/radio selvom den er sat til at starte på line. Der er tale om en Denon receiver. Hvorfor vælger den en anden udgang end den er sat til og hvordan kan man løse det?
|
|
vipmlo
Sendt: 19-April-2007 kl. 22:10 |
Måske du har samme problem med opvarmingstid. Men derudover bestemmer du i opsætningen af aktiviteten hvilket input receiveren skal stå på. Er det sat korrekt op? Er det den rigtige IR kode ? |
|
kris
Sendt: 20-April-2007 kl. 09:08 |
...og lige et dummespørgsmål: Jeg har opsat min tv-aktivitet, så lyd og billede er koblet til min harddiskrecorder. Men derved mister jeg muligheden for at se tekst-tv... kan dette løses fikst... jeg vil jo helst ikke skulle bruge lyden fra tv'et i mine højttalere... eller er den eneste måde en separat ttv-aktivitet, som kun involverer tv'et? (er dette sort snak?!) kris |
|
|
|
vipmlo
Sendt: 20-April-2007 kl. 10:05 |
Hmmm... tja ... du skal ha' sat dit tv over på antennesignalet. Og det skal (nok) gøres via en aktivitet. I opsætningen af Harmonyen (web-siden) kan du evt. prøve at tilføje en tekst-tv aktivitet.
Prøv det i første omgang. Hvis det ikke gør som du ønsker, så skriv lige igen - og helst med en beskrivelse/tegning af hvordan dit udstyr er koblet sammen. |
|
kris
Sendt: 20-April-2007 kl. 10:06 |
ok - tak! I'll be back! kris |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |