|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() Sendt: 05-December-2008 kl. 15:57 |
|
Jeg kan ikke finde ud af at ligge en pause på en aktivitet.
Jeg har en strømspare skinne på tvet så der går ca. 30-40 sekunder inden min samsung HD boks er klar til at modtage tænd signalet, det hele virker som det skal hvis jeg ikke tager strømmen fra hd boksen. |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
Du skal sætte opvarmningstid for din HD boks til 40 sekunder. Så indsættes der automatisk en pause.
|
||
![]() |
||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
|
Det virker ikke.. som jeg læser info om opvarmings tid er det tiden fra tænd signalet til boksen er klar til at modtage signaler igen.
jeg kan se når jeg køre uden om min strøm skinne, tænder den tv og så samsung boks og så venter den 40 sekunder. |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
hmmmm - det er selvfølgelig rigtigt. Hvis det er TVet der "styrer" skinnen må det være TVet der har en opvarmnings tid. Og ellers må du prøve Logitech supporten. De er meget hjælpsomme. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har også prøvet tvet. tak for forsøget
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Øv bøv efter rigtig mange forsøg er det ikke lykkes logitech at hjælpe mig.
Er der nogle der har fået det til at virke med en strømpare skinne?? Fra logitech: Angående Deres forespørgelse om Deres fosinkelse. Tak for Deres email. Vi har kikket på Deres konto og vi kan desvære ikke lave en forlængelse som er længerer end 30 sekunder for Deres komponent. Vi har prøvet forskellige udgave af forsinkelsen og der er desvære ikke noget som kan give os de extra 5 sekunder. Vi undskylder for ulejlighden Hvis De ønsker ydelige information og tips om hvordan De kan ændre Deres fjernbetjening, se FAQ på vores hjemmeside. Klik på support og derefter på FAQ, på Deres Harmony hjemmeside. |
||
![]() |
||
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|
Samsung HD boks - er det en HDD recorder? Hvis det er kan jeg ikke helt forstå hvorfor den skal tilsluttes via strømspareskinne... så kan man jo ikke optage med timerfunktionen (med mindre TV'et er tændt), hvilket vel er en temmelig stor begrænsning i den funktionalitet en HDD recorder tilbyder? Eller har jeg helt misforstået noget? Edit: Hmm - HD, High Definition... Doh ;) Suk - vores antenneforening er så håbløst langt fra den verden at jeg ikke fangede miseren med det samme Redigeret af shaman - 30-December-2008 kl. 18:52 |
||
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er High Definition jeg mener, sådan en buger jo en alt for stor mængde strøm i standby faktisk det samme som når den et tændt.
Kan det passe jeg er den eneste der spare på strømmen og her en logitech fjernbetjening. |
||
![]() |
||
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|
Kunne man ikke løse problemet med en fjernbetjent (IR) stikkontakt/strømafbryder der er tilsluttet HD boksen? Har ikke selv en universalfjernbetjening så ved ikke om det er helt hen i vejret, men forestiller mig at man derved kunne indlægge 2 pauser; 1) Tænd for IR stikkontakt / 20 sek. pause. EDIT: Fordelen ved ovenstående løsning er også at HD boksen kun får strøm når det er meningen den skal tændes - ikke hver gang TV'et tændes. Redigeret af shaman - 04-Januar-2009 kl. 09:47 |
||
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror jeg har en løsning til dig. Det gælder om at snyde Harmonyen med spøgelses-komponenter og anvende signalblokering (inter-device delay, læs her), for at opnå en pause på 40 sekunder efter opstart af TVet. Du skal tilføje to spøgelses-komponenter, der hver får en signalblokering på 20000 ms (maxværdi for signalblokering er 25000 ms pr. komponent). Disse to spøgelses-komponenter indsættes i de aktiviteter hvor du anvender dit TV, og på en sådan måde så de optræder lige efter power-on sekvensen for TVet. Så vil der efter power-on til TVet komme signalblokering på 2 gange 20 sekunder før der sendes til de øvrige komponenter. Jeg har ikke samme setup som dig, men var i stand til at skabe en forsinkelse ved opstart af min receiver efter at TVet blev tændt, så det burde også virke hos dig. Sådan skal du gøre:
Nu opdaterer du fjernbetjeningen og så virker det forhåbentligt
Redigeret af vipmlo - 04-Januar-2009 kl. 02:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Klasse Recordere forum kommer til undsætning når logitech support giver op... det holder da bare
Mange tak for hjælpen Vipmlo nu har jeg skrevet til christian fra support hver dag i lang tid. Jeg kunne ikke lige finde: Vælg "Det er ikke nødvendigt at indstille indgangen på XXX" (OBS: Dette er MEGET vigtigt da der ellers sendes mere end power-on, og det vil give forsinkelser ved den øvrige anvendelse af fjernbetjeningen) Men det hele ser ud til at virke som det skal. Tak endnu engang. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er dejligt at høre at det virkede for dig Du kunne jo sende Christian et link til løsningen
Det kommer nok an på den spøgelseskomponent du vælger, om den har input valg. Men hvis det virker for dig, så er der jo ingen grund til at gøre mere.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |