recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 885 - tænder ikke TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 885 - tænder ikke TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 885 - tænder ikke TV
    Sendt: 05-August-2006 kl. 04:53

Hej

Lige fået mig en Harmony 885, men jeg kan ikke få den til at tænde TV. Jeg har prøvet alle troubleshootings mulighederne skulle jeg mene. Problemet er som jeg ser det, at IR ikke holdes længe nok nede. Når jeg skal tænde TV'et (TH-42RV60) med den alm. fjernbetjening, så skal power knappen lige holdes nede i knapt et sekund. Men når man bruger Harmony 885, så bliver den bare lige skudt kort tid afsted tror jeg - det ser ihvertfald sådan ud, når jeg ser på IR-øjet på tv'et. Det blinker lige kort, og der skal den lige blinke lidt længere før TV'et starter. 

Hvad gør jeg forkert? Kan se der er noget med nogle delays, men det er mere til andre kommandoer såvidt jeg kan forstå. Hvordan kan jeg få IR til at blive sendt i længere tid?????? Pls. help....

Mvh

LPN
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 07:56
gå ind og optag den i RAW format.

så bestemmer du hvor langt tid knappen skal være aktiv. inder optagelse holder du bare knappen nede så langt tid som du normalt gør når du tænder

Redigeret af Business101 - 05-August-2006 kl. 10:33
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 10:22

Det virker - takker mange gange.

Er det bare mig, eller mangler der ikke en lidt udførlig manual eller bedre hjælp på siden. Jeg viste ikke lige der var noget der hed raw learning....

Mvh

LPN
Til top
cbrdaniel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juni-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 09:54
Jeg synes også at det er lidt bøvlet og tungt at arbejde med, hvis ikke lige det hele virker som det skal efter første forsøg, og det gør det vel sjældent når der er så meget forskelligt!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 13:24

Jeg er nu ved at få styr på det, og hvordan man programmere de forskellige ting osv. Jeg tror det ender med, at blive helt kanon. Men jeg synes ikke den er nem at gå til. F.eks. så jeg og bøvlede meget med, at det ikke fungerede ved start op - men det er jeg så de time-delays man skal indstille - de stod ihvertfald overhovedet ikke korrekt ud fra de givne modeller.

En ting jeg stadig har svært ved at få til at fungere max. er, at skifte input på mit PV60. Jeg har nu lavet en rigtig høker metode, hvor jeg anvender farveknapperne - men ville have troet, der var en mere snedig måde.

Mvh

LPN
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 16:43

Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

gå ind og optag den i RAW format.

så bestemmer du hvor langt tid knappen skal være aktiv. inder optagelse holder du bare knappen nede så langt tid som du normalt gør når du tænder

Hvad er det for noget "raw" format?

Jeg kan ikke få 885'eren til at få tv til HDMI indgang ved "Se dvd"

Går altid på EXT2

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 18:42

RAW format:

Under den pågælden device trykker du "More options", derefter "Learn infared commands", derfter scroller du helt ned i bunden af siden og trykker på "Custom". Derefter kommer der en ekstra kolonne, der hedder "Learn raw".

Hvis du søger Raw under search er der lidt forklaring til hvad det er. Det hjalp mig, da jeg skulle have den til sende IR strålen i længere tid ved start af TV. Om det kan hjælpe dig med dit problem er mere tvivlsomt - se mit tidligere indlæg om høker metode jeg bruger for at ramme rigtig input.

Mvh

LPN
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2006 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

RAW format:

Under den pågælden device trykker du "More options", derefter "Learn infared commands", derfter scroller du helt ned i bunden af siden og trykker på "Custom". Derefter kommer der en ekstra kolonne, der hedder "Learn raw".

Hvis du søger Raw under search er der lidt forklaring til hvad det er. Det hjalp mig, da jeg skulle have den til sende IR strålen i længere tid ved start af TV. Om det kan hjælpe dig med dit problem er mere tvivlsomt - se mit tidligere indlæg om høker metode jeg bruger for at ramme rigtig input.

Noup, jeg kan ikke få det til at køre. Så jeg må gøre det manuelt. Men det skulle vel ikke være meningen med en fjernbetjening til 1300kr, vel?

Har nu skrevet til kundeservice, så må jeg se om de har et bud.

Jeg har også opdaget at der er en knap der styrer en funktion på A/V reciever, samtidig med at samme knap laver billedformatet om på tv'et.

Er ved at se mig blind på skidtet.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2006 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Noup, jeg kan ikke få det til at køre. Så jeg må gøre det manuelt. Men det skulle vel ikke være meningen med en fjernbetjening til 1300kr, vel?

Har nu skrevet til kundeservice, så må jeg se om de har et bud.

Jeg har også opdaget at der er en knap der styrer en funktion på A/V reciever, samtidig med at samme knap laver billedformatet om på tv'et.

Er ved at se mig blind på skidtet.

Kan du bruge det svar jeg havde givet dig i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13850& PN=1&TPN=100

Mvh. Karin

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 17:10

Hallaøjsa

Ved godt det er et stykke tid siden dette spørgsmål blev stillet, men da mit problem er i forlængelse af ovenstående forsøger jeg alligevel:

Jeg har fundet frem til det med raw. Men mit problem er at når jeg holder tænd knappen på min gamle remote nede i så lang tid som der skal til meldes der fejl og jeg skal prøve at holde den nede igen. Jeg kan altså ikke få lov til at holde knappen nede så lang tid der skal til?

Hva gør jeg

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu