recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony 900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony 900

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony 900
    Sendt: 21-August-2009 kl. 13:46

Nu er denne remote snart på gaden og jeg regner med at anskaffe mig en. Min bekymring går bare på Logitechs ir-blaster løsning, set i forhold til løsningen med 890.

Med Harmony 890 fulgte små ledninger der skulle sættes direkte over apparatets ir-modtager. Med Harmony 900 skal man placere en ir-blaster der, som jeg har forstået det, 'skyder på det hele', svarende til at snuden af fjernbetjeningen var placeret der.

Nu ved jeg ikke med jeres setup, men mine komponenter er placeret i et par skabe/kabinetter under mit tv, og der er ikke lige 15cm mellem fronten af enhederne og lågen til at placere en blaster. Forstærkere er kendte for at fylde meget i dybden, så en god stor H/K forstærker kan udfordre de fleste tv-kabinetter.

Er det korrekt forstået, at ir-signaler 'bouncer' eller reflekterer på bare overfalder? Jeg har tænkt mig at hænge en blaster på indersiden af lågen (kabinetterne er ca. 40cm høje med et par hylder i hver) og så håbe at signalerne finder frem til den rigtige enhed ved at reflektere på overfladerne.

Efter min mening et skridt i den forkerte retning for logitech, eller måske pønser de på at begynde at sælge ekstra dybe tv-møbler, så deres nye produkt rent faktisk kan bruges efter hensigten

Redigeret af HamDenFede - 21-August-2009 kl. 13:47
Mvh. HamDenFede
Til top
trackpad Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 10:47
Gotta say, I was also disappointed about this aspect of the 900. I have an AV
receiver that sits 1 or 2 cm over the edge of my cabinet ...it looks fine, but I
might have to hide the blaster in the floor or in the fabric of the sofa which
ends very close to it.

Would rather have had the smaller units I could place directly over the IR
ports.

In other news...anyone know what's the best place in DK to pick up a 900
when it comes out? (i.e. who will have it first?) :-)
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 09:13
Kan man evt. skrotte de medfølgende IR-blastere og montere de "gammeldags" klistre-over-IR-sensorene-dimser på RF-extenderen?

Hvor mange IR-udgange er der på RF-extenderen?

-Kent
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 10:10
Oh,....I wish that was an option. I don't know if it is or isn't, but something tells me "no". Anyone?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 10:32
Det ser ud som om man godt kan bruge de små klistre-på-emittere - og Logitech kommer åbenbart også med deres egne engang "i november". Prøv at læse denne tråd igennem: link

-Kent

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Kan man evt. skrotte de medfølgende IR-blastere og montere de "gammeldags" klistre-over-IR-sensorene-dimser på RF-extenderen?

Hvor mange IR-udgange er der på RF-extenderen?

Der er 2 udgange på den store blaster, og der følger 2 små blastere med. Der er billeder her:
http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Remote-General/Harmony-900-RF-Blaster-RF-Extender-Details/m-p/369482#M34607
Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Det ser ud som om man godt kan bruge de små klistre-på-emittere - og Logitech kommer åbenbart også med deres egne engang "i november". Prøv at læse denne tråd igennem: link

-Kent

Nice find,...it looks positive, but still no word for Logitech on availability. Please post here the second you see or find anything more! Really want a 900 but because of very shallow cabinets the current RF to blaster setup would be difficult to implement. I need the tiny, adhesive blasters, as it sounds like you do.

Likewise, I'll post it here if I learn anything.
Til top
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 12:37
Jeg overvejer også denne remote i håb om at en kan løse de problemer jeg havde med Harmony 885.

Mit problem var/er at mit Panasonic Plasma har en dårlig IR modtager. Og man skal pege præcist i 3-4 sekunder for at tænde TV'et. Gjorde man ikke det blev Harmony helt forvirret og man skulle igenem "hjæpe guiden".

Men jeg er ikke glad for at have en lille IR emitter klisteret på, da det ser grimt ud.

Spørgsmålet er om de nye store IR blaster kan placeres 4-5m væk fra fjernsynet og have kræft nok til at sende et IR signal?  Er der nogen der ved det?

Og hvad sker der i øvrigt hvis fjernsynet (og andre apperater) modtager det samme IR signal både fra fjernbetjening og transmitter?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af tjementum tjementum skrev:

Spørgsmålet er om de nye store IR blaster kan placeres 4-5m væk fra fjernsynet og have kræft nok til at sende et IR signal?  Er der nogen der ved det?

Og hvad sker der i øvrigt hvis fjernsynet (og andre apperater) modtager det samme IR signal både fra fjernbetjening og transmitter?

Jeg har placeret blasteren på et møbel jeg har under tv'et. Den er kun 20 cm væk. Jeg har også panasonic, og problemet er at der skal trykkes lang tid på tænd knappen, før det tænder.
Nu er der vel 1 gang ud af 20 det ikke tænder, og så bruger jeg hjælp.

På fjernbetjeningen skal man vælge pr. enhed, om det er trådløst eller infrarøde signaler - der bliver kun sendt én slags.

Redigeret af Brixen - 28-November-2009 kl. 13:56
Venlig hilsen
KB
Til top
tjementum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 15:16
Perfekt... det lydder rigtigt godt:

Jeg har fundet et review på youtube af Harmony 900 , hvor en gut har placeret sin IR blaster under sofaen... og det er lige præcist det jeg har tænkt mig. Den er 6 minutter... men godt 2 minutter inde viser han hvordan det er sat op.

Spørgsmål? Kan man købe en ekstra blaster, så man både har en under sofaen, og en inde i et skab?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu