recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony Elite Remote + Hub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony Elite Remote + Hub

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony Elite Remote + Hub
    Sendt: 26-Marts-2018 kl. 10:51
Hej,

Jeg har netop købt denne remote i håb om, at jeg kunne samle al kontrol i en simpel og overskuelig remote. 

Valget faldt på denne, da den også kan styre Philips Hue lys som jeg bruger i biografen samt den har en extender som styres via Wifi.

Jeg legede lidt med den i weekenden og indtil videre er jeg fælt skuffet.

1. Harmony's software er så ubeskriveligt elendigt. Ventetider konstant, dårlig usability og bestemt ikke intuitivt. 
2. Er muligvis min begrænsede legetid, men jeg mangler fleksibilitet. Jeg vil kunne styre præcis hvilken knap der gør hvad - jeg vil ikke først skulle vælge et device og derefter kunne styre det. Vil have at volume altid går på surround processor og "navigation" altid går på NVidia Shield f.eks.
3. Connectivity hos mig gør den nærmest ubrugelig. Remote mister ofte forbindelse til Hub.

Andre herinde som har erfaringer? Ved ikke om ovenstående er fejl 40.

Jeg er tror 1+2 kan fixes men 3 er jeg bekymret for.

Ved I hvordan Remote+Hub forbinder? Er de begge på Wifi og forbinder på denne måde eller er remote og hub forbundet via Bluetooth? Hvis alt er på wifi skal jeg nok finde en løsning med en wifi-extender, men er mere bekymrende hvis Hub+Remote kræver kort afstand til hinanden.
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonSilicone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

1. Harmony's software er så ubeskriveligt elendigt. Ventetider konstant, dårlig usability og bestemt ikke intuitivt. 
2. Er muligvis min begrænsede legetid, men jeg mangler fleksibilitet. Jeg vil kunne styre præcis hvilken knap der gør hvad - jeg vil ikke først skulle vælge et device og derefter kunne styre det. Vil have at volume altid går på surround processor og "navigation" altid går på NVidia Shield f.eks.
3. Connectivity hos mig gør den nærmest ubrugelig. Remote mister ofte forbindelse til Hub.

Jeg har brugt Harmony i mange år og har netop opgraderet til Harmony Elite.

Ad 1. JA, man skal virkelig vænne sig til den software. Man kan faktisk meget, men det er ofte meget ulogisk opbygget.

Ad 2. Det her er lige præcist, hvad Harmony remotes kan. Du skal opbygge aktiviteter, hvor du angiver de devices du skal bruge, fx TV og Surround. Herefter angiver du hvilke områder de enkelte devices skal styre, fx at din surround skal styre lyden. Du kan herefter ved yderligere behov via "Buttons" finjustere hvad hver eneste knap skal kunne og hvilken device, den skal styre i den pågældende aktivitet.

Ad 3. Det har jeg overhovedet ikke haft problemer med - det var netop derfor jeg opgraderede til Elite+Hub og det virker perfekt for mig med lang rækkevidde (er ikke helt klar over hvordan remote og hub connecter).
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 11:47
Remote og HUB kommunikerer via RF, så synes det måske kunne lyde som om du har meeeeeget lang afstand mellem dem , eller en af enhederne simpelthen er defekt?
Har aldrig haft problemer med connection til mine hubs i hvert fald.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:12
Tænkte nok at punkt 2 kunne fixes.

Ift. 3, så er det ærgerligt at det er RF mellem HUB og Remote. Jeg har ca. 10m hvor der er en lukket dør og lidt hjørner. Hele fidusen går jo af deres salgstaler omkring hvor smart deres wifi-tanke er.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:17
Hvorfor har du så langt mellem hub og Remote?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor har du så langt mellem hub og Remote?
Klaus
Remote er i biografen og alt udstyr er i et andet rum. (For ikke at have blæserstøj i bioen).
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Tænkte nok at punkt 2 kunne fixes.

Ift. 3, så er det ærgerligt at det er RF mellem HUB og Remote. Jeg har ca. 10m hvor der er en lukket dør og lidt hjørner. Hele fidusen går jo af deres salgstaler omkring hvor smart deres wifi-tanke er.

Logitech opgiver rækkevidde til 10 meter, når der ikke er forhindringer (døre, vægge, etc..), så du kan ikke forvente 10 meter gennem lukket dør/vægge.
Måske du kan placere HUB'en i BIO-rummet og så trække IR blasterne gennem væggen til teknikrummet?

Derudover, så er Harmony præcis så fleksibel som du efterlyser, men det kræver at man lige sætter sig ind i hvordan hele logikken hænger sammen.

Jeg har Elite + Hub og styrer TV, AV receiver, Apple TV, Subwoofer, Blu-ray, projektor, etc.. i flere forskellige kombinationer, både med fjernbetjeningen og Google Home (som kører over WiFi, så ingen begrænsninger i afstand, udover dit WiFi netværk).


Redigeret af Deschain - 26-Marts-2018 kl. 12:27
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:24
Det var lidt et spontan-køb så har ikke fået læst specs detaljeret nok ift. afstand mellem hub+remote. Jeg ser om jeg kan placere hub anderledes med IR-extendere ellers kommer der nok en remote til salg snart :)

Ift. fleksibilitet tænkte jeg nok det bare krævede at jeg brugte mere end en halv time sammen med den.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:21
Mulig løsning: https://www.logitech.com/en-us/product/harmony-home-hub-extender?crid=60#specification-tabular

Har ikke læst detaljer endnu (har lært af den fejl tidligere, så køber ikke endnu LOL)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mulig løsning: https://www.logitech.com/en-us/product/harmony-home-hub-extender?crid=60#specification-tabular

Har ikke læst detaljer endnu (har lært af den fejl tidligere, så køber ikke endnu LOL)

Som jeg læser det, så udvider den bare mulighederne for hvad der kan styres, ikke afstanden.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mulig løsning: https://www.logitech.com/en-us/product/harmony-home-hub-extender?crid=60#specification-tabular

Har ikke læst detaljer endnu (har lært af den fejl tidligere, så køber ikke endnu LOL)

Som jeg læser det, så udvider den bare mulighederne for hvad der kan styres, ikke afstanden.
Du har ret.

Som jeg ser det er min eneste mulighed, at rykke min HUB ind i biografen og extende dens IR signal til mit rum med alt udstyret. F.eks. vha. disse: https://www.av-cables.dk/ir-forlaenger-enheder/infraroed-forlaenger-35-m.html?gclid=Cj0KCQjwtOLVBRCZARIsADPLtJ0fKc2Za5ylDvq-QuBpF_oC-jJ0ZYpMbXe2VbjOCvZgAOtdgRYEoMEaAh2JEALw_wcB


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mulig løsning: https://www.logitech.com/en-us/product/harmony-home-hub-extender?crid=60#specification-tabular

Har ikke læst detaljer endnu (har lært af den fejl tidligere, så køber ikke endnu LOL)

Som jeg læser det, så udvider den bare mulighederne for hvad der kan styres, ikke afstanden.
Du har ret.

Som jeg ser det er min eneste mulighed, at rykke min HUB ind i biografen og extende dens IR signal til mit rum med alt udstyret. F.eks. vha. disse: https://www.av-cables.dk/ir-forlaenger-enheder/infraroed-forlaenger-35-m.html?gclid=Cj0KCQjwtOLVBRCZARIsADPLtJ0fKc2Za5ylDvq-QuBpF_oC-jJ0ZYpMbXe2VbjOCvZgAOtdgRYEoMEaAh2JEALw_wcB
Hvorfor ikke bare forlænge en af kablerne til de medfølgende IR sendere?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu