recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony og samsung tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony og samsung tv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony og samsung tv.
    Sendt: 06-Maj-2008 kl. 21:48

Hey jeg har fået en harmony 525 af min kæreste i fødselsdag, fordi vi begge var rigtige trætte af alle fjernbetjeningerne man skulle skifte imellem.

Og den virker som den skal.. har kun et problem jeg har et et Samsung LE-32R71B tv. og der er ikke forskellige knapper til de forskellige av ingange som f.eks. HDMI, ekst 1 og 2.

Man skal derimod trykke flere gange på en source knap for at få den hen til den rigtige kanal, dette virker bare ikke særlig godt med harmony da den kører rundt i av kanaleren, og man skal trykke help hver anden gang for at få den hen til den rigtige kanal og er et kæmpe irritations moment.

Så ville høre om der er nogen mulighed for at man kan få den til at gå hen på den rigtige kanal med det samme, jeg tænker lidt at i stedet for en source knap så kunne man få en HDMI knap som gik direkte til HDMI kanalen også selvom den orginale fjernbetjening ikke har en HDMI knap.

Venlig hilsen sickchild.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2008 kl. 22:32

Dette er præcist grunden til at jeg ikke har brugt min harmony siden vi købte et Samsung TV. Den kan ikke gennemskue det med at bladre i indgangene, og den har slet ikke styr på hvilken indgang den er på.

Og så hjælper det ikke at jeg har to ext. indgange som den ikke kan finde ud af at disable selvom der ikke er tilsluttet noget til dem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 18:52

Jeg har nu siddet og rodet med den det meste og dagen. og havde fundet på noget der måske virkede, men da jeg ville opdatere min fjernbetjening,

så sætter jeg den til at opdatere den står lidt uden der sker så meget, og så skriver den siden kan ikke vises.  hvad kan jeg gøre ved dette?

Har prøvet og ringe til support, der står de har åbent til klokken 20 men deres telefon svarer siger de har lukket.

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 22:56
Hvis du finder en løsning, så må du må meget gerne melde tilbage. Jeg overvejer, at købe en harmony 525 til mit Samsung tv, men hvis det ikke kan løses. Så er den jo ikke meget værd.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 11:42
Har selv One, og et m86. Har ikke de store problemer med det. Men bruger den så også kun til DVD og digital tv... Hvis man lader den stå på en bestemt indgang, eks hdmi 1 (digital tv hos mig) så husker den det næste gang man slukker og tænder tv'et.
De få gange jeg skal trykke næste indgang på tvet, er efter min personlige mening opvejret temlig godt af at jeg ikke skal have en ekstra fjernbetjening liggende

Nå men mens jeg lige skrev overstående, kom jeg i tanke om: "Fjernbetjeningen til mit samsung R76 har en HDMI knap.. I wonder if.."
Jep den virker også på m86, og skifter KUN imellem HDMI indgangene.

Så mon ikke den kan kringles?
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 19:32
HAHA! Så fandt jeg sku ud af det!

Jeg har et LE-40M86, og den har ikke direkte knapper til indgangene. Til gengæld har LE-32M86's fjernbetjening disse, så overførte den til Harmony, og prøvede hurtigt om den ville skifte mellem HDMI 1/3 og component, og jeg kan med glæde sige: Det virker!

Prøv om ikke det virker på din model også
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2008 kl. 19:35

Jeg har næsten fået det til at virke nu. men arbejder stadig lidt med fin justeringen. Men man kan jo gå ind og vælge måde hvor på den skifter der kan man så vælge hvilke kanaler som man bruger, der skal man så ikke vælge HDMI selvom man bruger den for den virker kun når du har din afspiller tændt som bruger HDMI.

det jeg gør er så at sætte den til component som er den tættest på hdmi kanalen. når jeg så vælger min aktivitet som skal bruge hdmi kanalen, siger jeg den skal gå til component kanalen og så vælge next input engang og så går den til HDMI, det eneste der lige er at den engang imellem så ikke kan gå hen til de andre av kanaler, på den rigtige måde men sidder jeg lige og roder med.. 

Men håber det er til bare lidt hjælp, det har i hvert fald hjulpet mig og kæresten en del.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu